Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Udbyder
Odsherred Kommune
Opdateringer
Ordregiver har valgt at aflyse udbuddet.
Begrundelsen for aflysningen er, at Ordregiver vurderer at der ikke er opnået tilstrækkelig effektiv konkurrence om kontrakten.
Der er kun modtaget to tilbud, hvoraf det ene formodentlig ville skulle afvises på grund af formkrav. Tilbuddet med den højeste pris er ca. 80 % højere end prisen på det andet modtagne tilbud.
Vintertjeneste (snerydning og glatførebekæmpelse)
Odsherred Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR: 29 18 84 59
Nyvej 22
Højby
4573
Danmark
Kontaktperson: Anne Amalie Høegh-Guldberg Fenger
Telefon: +45 59666058
E-mail: aahfe@odsherred.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.odsherred.dk
Granskoven 8
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Henrik Kubel
Telefon: +45 43484461
E-mail: henrik.kubel@sweco.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sweco.dk
Del II: Genstand
Udbud af vintertjeneste (snerydning og glatførebekæmpelse).
Udbuddet omfatter vintertjeneste (snerydning og glatførebekæmpelse) i Odsherred Kommune. Kontraktperioden forventes at løbe fra oktober 2018 til oktober 2022 (4 år), med en option på forlængelse på 2 år (2 x 1 år).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015).
Odsherred Kommune.
Udbuddet omfatter vintertjeneste (snerydning og glatførebekæmpelse) i Odsherred Kommune. Arbejdet udføres som en samlet opgave fordelt på 40 ruter. Opgaven omfatter snerydning og glatførebekæmpelse.
2x1 år såfremt begge parter er indforstået.
2x 1 år såfremt begge parter er indforstået jfr. II.2.7)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal give oplysninger om grunde vedrørende straffedomme, grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger samt grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning og urigtige oplysninger.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD afsnit III; "Udelukkelsesgrunde".
Bemærk: Tilbudsgivere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund i udbudslovens § 135-§ 136 vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137 blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten skal på anmodning (og ikke som en del af tilbuddet) fremsende en serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1.2.2018.
Ordregiver vil acceptere dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, som er dateret senere end 1.2.2018.
Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at gennemføre vintertjenestes opgaver, som de udbudte tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Dokumentation:
Hvis Ordregiver ikke kan tilgå regnskabsoplysninger gennem offentlige kilder (CVR.dk eller lignende) skal "vindende tilbudsgiver" fremsende erklæring om tilbudsgivers årsomsætning, egenkapital og soliditetsgrad for hvert af seneste 3 regnskabsår, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for hele virksomhedens levetid.
Som mindstekrav gælder:
- At tilbudsgiver det seneste afsluttede regnskabsår skal have haft en samlet omsætning i Danmark på minimum 10 000 000 DKK,
- At tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en egenkapital på minimum 2 000 000 DKK,
- At tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en soliditetsgrad på mindst 10%.
Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig teknisk og faglig formåen til at gennemføre vintervedligeholdelsesopgaver, som de udbudte.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:
Med "tilsvarende og sammenlignelige opgaver" forstås glatførebekæmpelse og snerydning.
Dokumentation:
- Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers opfyldelse af kravet om erfaring i form af mindst 3 tilsvarende og sammenlignelige opgaver inden for vintertjeneste på kørebaner,
- Erklæring om det gennemsnitlige antal medarbejdere det seneste år. Dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for hele virksomhedens levetid.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
Manglende udfyldelse af ovennævnte oplysninger vil efter omstændighederne kunne medføre, at tilbudsgiver ikke kan anses for værende egnet.
Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af mindst 3 tilsvarende og sammenlignelige opgaver inden for de seneste 3 år, inden for vintertjeneste på kørebaner (minimum 1 000 000 DDK pr. opgave).
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver det seneste år gennemsnitligt har rådet over mindst 50 medarbejdere.
Kontrakten rummer krav til entreprenørens beredskab med hensyn til materiel og personale.
Kontrakten indeholder endvidere krav vedrørende etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Sweco Danmark A/S.
Granskoven 8.
2600 Glostrup
Receptionen (Åben man-fre 8:00-16:00).
Der vil ikke være mulighed for at overvære åbning af tilbud.
Der vil blive udstedt kvittering for aflevering.
Del VI: Supplerende oplysninger
Sammen med tilbuddet skal der medsendes en udfyldt og underskrevet ESPD. Der skal udfyldes del II A og B, del III del IV a, samt del VI.
Generel vejledning vedrørende ESPD kan finder her: https://www.kfst.dk/nyheder/kfst/ok-nyheder/2017/ny-udgave-af-espd-og-ny-vejledning-fra-konkurrence-og-forbrugerstyrelsen/
Det samlede udbudsmateriale downloades fra www.udbud.info og gemmes lokalt på computeren hos tilbudsgiver. Herefter kan der åbnes en online formular på denne adresse: https:ec.europa.eu/tools/espd
Når ilbudsgiver har valgt "jeg er økonomisk aktør", vælges "importere ESPD" og under "upload dokument" browses frem til udbudsmaterialet og den forudfyldte ESPD-formular som XML-fil (ESPD-fil som pdf er vedlagt til orientering). Herefter kan formularen udfyldes online. Til sidst (eller undervejs) kan formularen gemmes på egen computer som XML-fil, der så kan arbejdes videre med på et senere tidspunkt. Når formularen er færdigudfyldt, vælges i bunden af formularen "oversigt", de giver adgang til at udskrive (eller gemme) en pdf-fil. Printet scannes og vedlægges tilbuddet.
Ordregiver afgiver ikke kontrolbud.
Entreprisen indeholder ikke virksomhedsoverdragelse. I nærværende sag har Ordregiver vurderet, at der ikke overdrages materielle aktiver og/eller medarbejdere, og at virksomhedsoverdragelsesloven på denne baggrund ikke finder anvendelse mellem den nuværende entreprenør og den fremtidige entreprenør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud" LBK nr. 593 af 2.6.2016, med senere ændringer.
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse: http://www.kfst.dk