Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/74aa8429-6d75-4b91-ad8e-9282660245c5/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/74aa8429-6d75-4b91-ad8e-9282660245c5/homepage
Udbyder
Rudersdal Kommune
Opdateringer
Rammeaftale om teknisk rådgivning vedr. bygningsmiljøundersøgelser i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsarbejder
Rudersdal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/74aa8429-6d75-4b91-ad8e-9282660245c5/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning vedr. bygningsmiljøundersøgelser i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsarbejder
De ydelser der ønskes leveret under nærværende rammeaftale er bygningsmiljøundersøgelser og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger. Herunder vil der kunne indgå ad hoc rådgivning/konsulentbistand til opgaver, som udføres under andre kontrakter.
Rudersdal Kommune
De ydelser der ønskes leveret under nærværende rammeaftale er bygningsmiljøundersøgelser og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger. Herunder vil der kunne indgå ad hoc rådgivning/konsulentbistand til opgaver, som udføres under andre kontrakter.
Bygningsmiljøundersøgelserne indledes med en screening med undersøgelse af bygningens historik suppleret af en besigtigelse. Bygherre leverer eksisterende bygningstegninger og andet baggrundsmateriale i det relevante omfang efter nærmere aftale. Efterfølgende gennemføres efter afgrænsning af opgaven i samarbejde med bygherre indledende bygningsundersøgelser bestående af prøvetagning, analyser og miljørapport. Miljørapporten skal som minimum indeholde analysedata, tegninger, fotos af prøvetagningssteder og vurdering af behovet for yderligere undersøgelser.
Såfremt det efter den indledende undersøgelse vurderes nødvendigt eller hensigtsmæssigt foretages efter nærmere aftale med bygherre supplerende undersøgelser.
Endelig udarbejdes kortlægning brug for udbud af nedrivningsarbejdet. Kortlægningen formidles gennem en miljørapport, der ud over ovennævnte omfatter følgende elementer:
- Tydelig angivelse af formålet med miljøkortlægningen og hvilke parter, der har været med til at definere formålet med undersøgelsen.
- Hvilke dele af bygningen og hvilke bygningsdele rapportens resultater er gældende for. Tolkning af resultatet (vurderinger af, i hvilken grad prøverne er generelt gældende).
- Forbehold og områder der ikke kunne undersøges.
- Input til hvordan bygherren og den projekterende rådgiver kan tage miljøkortlægningens resultater med i deres risikovurdering og budget.
- Risikovurdering i forhold til arbejdsmiljø til brug i bygherrens plan for sikkerhed og sundhed (PSS). En vurdering af risikoen for skjulte forekomster. Kortlægningen suppleres med tidsplan for nedrivningsentreprisen og et estimat over de med nedrivningen forbundne udgifter.
- Teknisk rådgivning
- Teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsopgaver omfatter ydelserne projektering, udbud, arbejdsmiljøkoordinering, byggeledelse og tilsyn, som nærmere beskrevet i vedhæftede projektspecifikke ydelsesbeskrivelse baseret på Danske Ark og FRIs ydelsesbeskrivelse byggeri og landskab 2018.
I udbudsmaterialet skal miljøkortlægningen omsættes til en fyldestgørende beskrivelse og i relevant omfang visualisering af de arbejder miljøsaneringen forventeligt vil omfatte. Der skal herunder foretages tolkning af resultaterne med vurderinger af, i hvilken grad prøverne er generelt gældende.
Derudover skal udbudsmaterialet præcisere, hvilke udfaldskrav og hvilke dokumentationskrav der er for udførelsen, herunder fx specifikke krav til udførelsen af særligt kritiske arbejder, og det skal være tydeligt, om der er tale om krav eller forslag. Udbudsmaterialet skal endvidere beskrive, hvordan byggeaffald skal håndteres, herunder sorteres og anmeldes via www.byggeaffald.dk
Ved mængdeangivelser skal der som udgangspunkt med arbejdes estimerede mængder, (som eventuelt efterfølgende verificeres i samarbejde med entreprenøren inden arbejdets påbegyndelse) og stipulerede mængder for stoffer som ikke er påvist men som vil kunne forekomme.
De virksomheder, som kontrakten tildeles, skal være i stand til at levere alle de af ydelsesbeskrivelsen omfattede ydelser, og det foretrækkes at det kan ske uden brug af underrådgivere. Dette af hensyn til at reducere risikoen for tab af viden i forbindelse med faseskift eller ved overdragelse af opgaver mellem flere involverede parter.
12 mdr.
Blandt de egnede ansøgere sker udvælgelsen på grundlag af den bedste egnethed set i forhold til den konkrete opgave. Ansøgningerne bliver vurderet på grundlag af ansøgningsbilag 1 – virksomhedsreferencer og ansøgningsbilag 2 – bemanding. Der foretages en samlet vurdering, hvor der især vil blive lagt vægt på, ansøgernes (og eventuelle støttende virksomheders) erfaring med udførelse af bygningsundersøgelser, herunder kortlægning af miljøskadelige stoffer i bygninger samt projektering, udbud, byggeledelse, tilsyn og arbejdsmiljøkoordinering i forbindelse med nedrivningsarbejder. Der vil endvidere blive lagt vægt på, at ansøgers medarbejdere har alle de faglige kvalifikationer, som er nødvendige for at udføre de af kontrakten omfattede opgaver. Skønnes flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse for lige kvalificerede, foretages udvælgelse blandt disse således at den, efter ordregivers skøn, bedste konkurrencesituation opnås. Ved vurderingen heraf kan der fx lægges vægt på geografisk spredning og på forskellighed i de bydende virksomheders størrelse og karakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For økonomisk og finansiel formåen gælder følgende mindstekrav: Samlet årsomsætning: 10 mio. DKK, egenkapital: 2,5 mio. DKK, soliditetsgrad: 20 pct. beregnet som følger: soliditetsgrad = egenkapital efter eventuel udlodning x 100 / aktiver. Ovenstående mindstekrav gælder for ansøger eller en støttende tredjemand for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav til virksomhedsreferencer: 5 relevante referencer. Som relevante opgaver anses opgaver omfattende bygningsmiljøundersøgelser, herunder kortlægning af miljøskadelige stoffer i bygninger samt teknisk rådgivning i form af projektering, udbud, byggeledelse, tilsyn og arbejdsmiljøkoordinering i forbindelse med nedrivningsentrepriser. Kun opgaver udført inden for de seneste 3 år (igangværende opgaver eller opgaver afsluttet tidligst maj 2018) og maksimalt 10 opgaver vil blive taget med i betragtning. Mindstekrav til bemanding: Ansøger har (sammen med eventuelle støttende tredjemænd) minimum 8 medarbejdere inden for det område kontrakten vedrører, som tilsammen eller hver for sig er i stand til at udføre opgaverne omfattet af kontrakten.
I forbindelse med tildeling af konkret opgaver under rammeaftalen skal rådgiveren ved forsikringscertifikat dokumentere, at løbende ansvarsforsikring med dækning på minimum 5 mio. DKK for personskade og tingsskade/formuetab er tegnet og i kraft. Rådgiveren er forpligtet til at holde forsikringen eller en forsikring med tilsvarende ansvarsdækning i kraft så længe krav i relation til opgaven vil kunne gøres gældende mod rådgiveren. Bygherre kan vælge, at der i stedet for ovennævnte ansvarsforsikring skal tegnes projektansvarsforsikring.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk