23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 093-244277
Offentliggjort
14.05.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Rudersdal Kommune

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning vedr. bygningsmiljøundersøgelser i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsarbejder


Rudersdal Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rudersdal Kommune
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/74aa8429-6d75-4b91-ad8e-9282660245c5/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning vedr. bygningsmiljøundersøgelser i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsarbejder

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

De ydelser der ønskes leveret under nærværende rammeaftale er bygningsmiljøundersøgelser og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger. Herunder vil der kunne indgå ad hoc rådgivning/konsulentbistand til opgaver, som udføres under andre kontrakter.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Rudersdal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

De ydelser der ønskes leveret under nærværende rammeaftale er bygningsmiljøundersøgelser og teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivning, renovering, til- og ombygninger. Herunder vil der kunne indgå ad hoc rådgivning/konsulentbistand til opgaver, som udføres under andre kontrakter.

Bygningsmiljøundersøgelserne indledes med en screening med undersøgelse af bygningens historik suppleret af en besigtigelse. Bygherre leverer eksisterende bygningstegninger og andet baggrundsmateriale i det relevante omfang efter nærmere aftale. Efterfølgende gennemføres efter afgrænsning af opgaven i samarbejde med bygherre indledende bygningsundersøgelser bestående af prøvetagning, analyser og miljørapport. Miljørapporten skal som minimum indeholde analysedata, tegninger, fotos af prøvetagningssteder og vurdering af behovet for yderligere undersøgelser.

Såfremt det efter den indledende undersøgelse vurderes nødvendigt eller hensigtsmæssigt foretages efter nærmere aftale med bygherre supplerende undersøgelser.

Endelig udarbejdes kortlægning brug for udbud af nedrivningsarbejdet. Kortlægningen formidles gennem en miljørapport, der ud over ovennævnte omfatter følgende elementer:

- Tydelig angivelse af formålet med miljøkortlægningen og hvilke parter, der har været med til at definere formålet med undersøgelsen.

- Hvilke dele af bygningen og hvilke bygningsdele rapportens resultater er gældende for. Tolkning af resultatet (vurderinger af, i hvilken grad prøverne er generelt gældende).

- Forbehold og områder der ikke kunne undersøges.

- Input til hvordan bygherren og den projekterende rådgiver kan tage miljøkortlægningens resultater med i deres risikovurdering og budget.

- Risikovurdering i forhold til arbejdsmiljø til brug i bygherrens plan for sikkerhed og sundhed (PSS).

- En vurdering af risikoen for skjulte forekomster.

- Kortlægningen suppleres med tidsplan for nedrivningsentreprisen og et estimat over de med nedrivningen forbundne udgifter.

Teknisk rådgivning:

Teknisk rådgivning i forbindelse med nedrivningsopgaver omfatter ydelserne projektering, udbud, arbejdsmiljøkoordinering, byggeledelse og tilsyn, som nærmere beskrevet i vedhæftede projektspecifikke ydelsesbeskrivelse baseret på Danske Ark og FRIs ydelsesbeskrivelse Byggeri og Landskab 2018.

I udbudsmaterialet skal miljøkortlægningen omsættes til en fyldestgørende beskrivelse og i relevant omfang visualisering af de arbejder miljøsaneringen forventeligt vil omfatte. Der skal herunder foretages tolkning af resultaterne med vurderinger af, i hvilken grad prøverne er generelt gældende.

Derudover skal udbudsmaterialet præcisere, hvilke udfaldskrav og hvilke dokumentationskrav der er for udførelsen, herunder fx specifikke krav til udførelsen af særligt kritiske arbejder, og det skal være tydeligt, om der er tale om krav eller forslag. Udbudsmaterialet skal endvidere beskrive, hvordan byggeaffald skal håndteres, herunder sorteres og anmeldes via www.byggeaffald.dk

Ved mængdeangivelser skal der som udgangspunkt med arbejdes estimerede mængder, (som eventuelt efterfølgende verificeres i samarbejde med entreprenøren inden arbejdets påbegyndelse) og stipulerede mængder for stoffer som ikke er påvist men som vil kunne forekomme.

De virksomheder, som kontrakten tildeles, skal være i stand til at levere alle de af ydelsesbeskrivelsen omfattede ydelser, og det foretrækkes at det kan ske uden brug af underrådgivere. Dette af hensyn til at reducere risikoen for tab af viden i forbindelse med faseskift eller ved overdragelse af opgaver mellem flere involverede parter.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Teknisk værdi / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 065-166257
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/05/2021

Send til en kollega

0.063