Overtagelsen af ro/pax-nybygningen ’Luna Seaways’ i februar markerede afslutningen på DFDS’ hidtil største nybygningsprogram. Den nye færge markerede også et punktum i et nybygningsprogram som ifølge DFDS repræsenterer de sidste konventionelt drevne nye skibe, kontraheret af rederiet selv.
I 2021 stod det klart, at vi ikke kunne få den EU-støtte ...
Interessen for brint er kølnet - Nu ser DFDS metanol som vejen til grønt skib i 2025
DFDS drømte om at bygge en brintfærge, men har erkendt, at projektet ikke var modent nok. Nu satser rederiets direktør for grøn omstilling på at ombygge et af rederiets eksisterende skibe til metanoldrift for at indfri ambitionen om et grønt skib i 2025
DFDS bestilte sidste år 100 elektriske lastbiler hos Volvo, der skal være med til at sænke CO2-udledningen fra logistikaktiviteterne. Nye potentielt CO2-neutrale brændstoffer skal være med til at reducere CO2-udledningen fra rederiets skibe. Her et DFDS-ro/ro-skib i Gøteborg med Volvos hovedkvarter i baggrunden. Foto: Søren Lund Hviid
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Energy Supply DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer