23948sdkhjf

Coronakrisen har boostet brugen af Augmented Reality hos Vestas

Testudstyret på en af Vestas’ fabrikker i Rusland var gået i stykker, og en ny komponent skulle godkendes, for at kunne reparere udstyret. Normalt ville det tage mindst tre-fire dage for en tekniker at få visum til landet. Men ved brug af Augmented Reality-briller kunne en tekniker stå i Danmark og via en russisk kollega reparere udstyret, som var tilbage i drift efter fire timer. Det skriver Børsen.

Det er bare et eksempel på Vestas’ brug af Augmented Reality.

Og brugen har fået et gevaldigt boost under coronakrisen, hvor det har været svært at rejse rundt i verden.

- Coronakrisen har helt klart været en katalysator af de helt store. Vi er blevet tvunget ud i det og har ikke fundet et bedre alternativ. Det har ført til, at vi har massetestet AR-brillerne under krisen, siger Anders Thygesen, fabrikschef hos Vestas i Ringkøbing, til Børsen.

Lige nu har Vestas 200 par briller i brug verden over, men det vil henover sommeren blive øget til 700.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.187