Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c007757a-d59b-4d36-bf4d-b4e47c32654f/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c007757a-d59b-4d36-bf4d-b4e47c32654f/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Valgt arkitekter
(13.11.2020)
SLA A/S
Njalsgade 127b
2300 København S
(13.11.2020)
Arkitema Architect K/S
Frederiksgade 32
8000 Aarhus C
(13.11.2020)
LYTT Architecture A/S
Mindegade 13
8000 Aarhus C
Levering af landskabsarkitektydelser til Aarhus Kommune, teknik og miljø
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af landskabsarkitektydelser til Aarhus Kommune, teknik og miljø
Udbuddet omfatter levering af landskabsarkitektydelser, herunder byarkitekt til teknik og miljø, Aarhus Kommune.
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af landskabsarkitektydelser, herunder byarkitekt.
Eksempler:
1) Nyetablering og renovering eller omformning af grønne anlæg i bymæssig sammenhæng i Aarhus Kommune
2) Pladsdannelse – opgaver omkring udseende og funktionalitet
3) Planlægning i forbindelse med veje med fokus på seværdigheder – oplevelser og smukkere veje samt vejtracering
4) Udstyr ved vejene så som cykelstativer, bænke, skraldespande mv.
Aftale om det konkrete indhold af hver opgave/projekt, herunder ydelsesdefinition og omfang af ydelsen i henhold til den på tidspunktet for den konkrete opgave gældende ydelsesbeskrivelse på området, hvorvidt projektet er inddelt i faser, rådgivningens organisationsform mv. aftales i forbindelse med ATR eller alternativt i miniudbudsmaterialet.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 24 måneder à én eller flere omgange på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
De bedste mulige referencer set i forhold til nærværende udbudte opgave. Der lægges vægt på kompleksiteten af de fremsendte referencer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
1) Har en omsætning på minimum 5 000 000 DKK ekskl. moms i de seneste 3 afsluttede regnskabsår
2) Har en positiv egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår
3) Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ansøger bedes i ESPD angive de 5 betydeligste sammenlignelige referencer.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
1) I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen. Referencelisten skal indeholde beskrivelser af de 5 betydeligste sammenlignelige referencer. Det bedes for hver reference angivet:
- Hvilke ydelser leverancen dækker, herunder om virksomheden har løst alle dele af opgaven selv, eller om den har anvendt underrådgivere, og i så fald, omfanget heraf
- Tidspunktet for udførelse af referencerne
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse
- Omsætning for referencen.
Det er et mindstekrav, at 2 af de 5 referencer er fra byomdannelsesopgaver.
Aftalen indeholder et CSR-bilag indeholdende en arbejdsklausul, en klausul om etik og socialt ansvar og en uddannelsesklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
— Ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
— Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
— Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
— Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
— Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. udbudslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Til dokumentation for at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal ansøger, når Aarhus Kommune anmoder herom, fremlægge følgende:
Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
— Ansøgers årsrapporter eller uddrag heraf, for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsrapporter er lovpligtigt i det land, hvor ansøger er etableret.
— Ansøger kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk