Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/255ccd13-5c5a-4936-add8-80b20953a86c/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/255ccd13-5c5a-4936-add8-80b20953a86c/homepage
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Valgt rådgiver
(19.10.2020)
LB Consult A/S
Klostergade 30
8000 Aarhus
Opdateringer
III.1.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Teknisk og faglig kapacitet
I stedet for:
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste igangværende eller afsluttede referencer som bygherrerådgiver, hvor ansøger som en del af sin ydelse har planlagt og gennemført brugerinddragelse og/eller planlagt og gennemført udbud af rådgivnings- og entreprisekontrakter samt efterfølgende bistået bygherren med gennemførelsen af kontrakterne inden for de seneste 3 år. Ved udvælgelse af referencerne skal der være særligt fokus på sygehusprojekter og projekter med relation til tilsvarende behandlingsinstitutioner, herunder projekter vedrørende ombygning og renovering af sygehuse og institutioner i drift.
Ansøger skal ligeledes beskrive sine referencer, hvor ansøger har bistået i forbindelse med planlægning og gennemførelse af flytning, herunder i særdeleshed referencer omfattende flytning af sygehuse eller andre tilsvarende institutioner i drift.
Referencerne skal indeholde en uddybende beskrivelse af projektet og ansøgers rolle. Beskrivelsen bør således indeholde følgende oplysninger:
— Bygherre
— Projektets karakter
— Entrepriseform
— Ansøgers rolle og ydelser i projektet
— Honorarets størrelse
— Anlægssum
— Varighed af projektet
— Tidspunktet for udførelse af opgaven (udførelsesår og samlet byggetid).
I det omfang en ansøger måtte have behov for at angive flere oplysninger, end hvad rubrikkerne i ESPD’et tillader, opfordrer ordregiver ansøger til at anvende separate bilag til ESPD’et samt i den relevante rubrik i ESPD’et at angive bilagsnummeret for det pågældende dokument.
Der må maksimalt afleveres 6 referencer pr. ansøger/konsortium. Vedlægges der mere end 6 referencer, vil alene de første 6 angivne referencer bliver tillagt vægt ved vurderingen af prækvalifikationsansøgningen.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C.
Læses:
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste igangværende eller afsluttede referencer som bygherrerådgiver eller som anden form for rådgiver, hvor ansøger som en del af sin ydelse har planlagt og gennemført brugerinddragelse og/eller planlagt og gennemført udbud af rådgivnings- og entreprisekontrakter samt efterfølgende bistået bygherren med gennemførelsen af kontrakterne inden for de seneste 3 år. Ved udvælgelse af referencerne skal der være særligt fokus på sygehusprojekter og projekter med relation til tilsvarende behandlingsinstitutioner, herunder projekter vedrørende ombygning og renovering af sygehuse og institutioner i drift.
Ansøger skal ligeledes beskrive sine referencer, hvor ansøger har bistået i forbindelse med planlægning og gennemførelse af flytning, herunder i særdeleshed referencer omfattende flytning af sygehuse eller andre tilsvarende institutioner i drift.
Referencerne skal indeholde en uddybende beskrivelse af projektet og ansøgers rolle. Beskrivelsen bør således indeholde følgende oplysninger:
— Bygherre
— Projektets karakter
— Entrepriseform
— Ansøgers rolle og ydelser i projektet
— Honorarets størrelse
— Anlægssum
— Varighed af projektet
— Tidspunktet for udførelse af opgaven (udførelsesår og samlet byggetid).
I det omfang en ansøger måtte have behov for at angive flere oplysninger, end hvad rubrikkerne i ESPD’et tillader, opfordrer ordregiver ansøger til at anvende separate bilag til ESPD’et samt i den relevante rubrik i ESPD’et at angive bilagsnummeret for det pågældende dokument.
Der må maksimalt afleveres 6 referencer pr. ansøger/konsortium. Vedlægges der mere end 6 referencer, vil alene de første 6 angivne referencer bliver tillagt vægt ved vurderingen af prækvalifikationsansøgningen.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C.
Bygherrerådgivning og mindre tekniske rådgivningsydelser i forbindelse med ombygning og modernisering af Sydvestjysk Sygehus
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Finsensgade 35
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Tina Braad
E-mail: tbr@bechbruun.com
Telefon: +45 25263321
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/255ccd13-5c5a-4936-add8-80b20953a86c/homepage
Internetadresse for køberprofilen: http://www.sydvestjysksygehus.dk/wm227869
Del II: Genstand
Udbud af bygherrerådgivning og mindre tekniske rådgivningsydelser i forbindelse med ombygning og modernisering af Sydvestjysk Sygehus
Den udbudte kontrakt omfatter bygherrerådgivning og mindre tekniske rådgivningsydelser i forbindelse med ombygning og modernisering af Sydvestjysk Sygehus.
Der vil primært være tale om rådgivning i forbindelse med gennemførelse af følgende projekter:
1) Renovering af bygning E, der omfatter E2, ambulatorieklynge/medicinsk sengeafsnit, E2, ambulatorieklynge og E4, kandidatuddannelse i medicin/efteruddannelse, LAKK, klinisk bibliotek samt forskning.
2) Supplering af parkeringsfaciliteter ved Sydvestjysk Sygehus Esbjerg med ca. 600 pladser. Delprojektet gennemføres eventuelt som et OPP-projekt.
3) Renovering af Grindsted sygehus, herunder flytning af medicinsk afsnit i Grindsted til Sydvestjysk Sygehus Esbjerg og flytning af arbejdsmedicinsk afdeling fra Sydvestjysk Sygehus Esbjerg til Grindsted.
Kontrakten har derudover karakter af en rammeaftale omfattende mindre ombygnings-, renoverings- og moderniseringsopgaver på Sydvestjysk Sygehus.
Bygherrerådgivningsydelserne vil overordnet kunne relatere sig til følgende ydelser:
- Brugerinddragelse
- Rådgivning om og udarbejdelse af udbudsstrategier
- Udarbejdelse af udbudsmateriale og gennemførelse af EU-udbud af rådgivningskontrakter og entreprisekontrakter i stor-, hoved- og/eller fagentrepriser. Bygherrens paradigmer skal anvendes
- Tilbudsvurdering og kontrahering med rådgivere og entreprenører
- Projektopfølgning
- Tilsyn og styring i forbindelse med projektering og udførelse
- Deltagelse i afleveringsforretning og 1-års gennemgang
- Flytteplanlægning
- Håndtering af IKT
- Teknisk bestillerrådgivning ved gennemførelse af OPP-projektet.
Derudover kan der blive tale om, at bygherrerådgiveren skal bistå med mindre projekteringsydelser i forbindelse med de under punkt II.1.4) anførte projekter, primært i forbindelse med sanerings- og nedbrydningsprojekter samt hel eller delvis projektering af mindre ombygnings-, renoverings- og moderniseringsopgaver på Sydvestjysk Sygehus.
Kontrakten omfatter projekter og opgaver, som igangsættes i perioden fra kontraktunderskrift og frem til 1. juli 2024.
Bygherrerådgivningsydelserne forventes at ligge i niveauet 10-12 mio. DKK, men afhængig af i hvor stort et omfang det besluttes, at rådgiveren skal forestå projektering af delprojekter, vil kontrakten kunne få en værdi op til 20 mio. DKK.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer og ansøgers referencer med hovedvægten på ansøgers referencer. Ved vurderingen af ansøgers referencer vil der blive lagt vægt på, at der ved referencerne illustreres erfaring med brugerinddragelse ved udbud, udarbejdelse af udbudsstrategier samt planlægning og gennemførelse af EU-udbud af såvel rådgivningskontrakter som entreprisekontrakter indenfor de seneste 3 år. Der vil i denne forbindelse blive lagt særlig vægt på, at ansøgers erfaring relaterer sig til renovering og ombygning af sygehuse og behandlingsinstitutioner i drift, herunder erfaring med håndtering af flytning af et sygehus eller andre institutioner i kritiske funktioner i drift.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Region Syddanmark skal som ordregiver kræve, at ansøger benytter sig af Det fælles europæiske udbudsdokument(ESPD). Ansøger skal derfor ved sin prækvalifikationsanmodning udfylde Det fælles europæiske udbudsdokument. Ansøger skal udfylde ESPD del II-VI.
Ansøgere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, er afskåret fra at afgive tilbud.
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A og B.
Ansøger skal oplyse ansøgers samlede årsomsætning, ansøgers resultat efter skat og ansøgers soliditetsgrad (egenkapital/totale aktiver). Oplysningerne skal afgives for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår og afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B.
Såfremt ansøger ikke har rådighed over de krævede nøgletal inden for de seneste 3 regnskabsår, skal ansøger oplyse, hvornår ansøger blev etableret. Dette gøres ved at udfylde feltet ”Etablering af virksomhed”.
1) Ansøger skal have haft en samlet årlig omsætning på mindst 12 mio. DKK i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
2) Ansøgers soliditetsgrad skal have været mindst 20 % i de seneste 3 disponible regnskabsår.
3) Ansøgers resultat efter skat skal have været positivt i hvert af de seneste 3 disponible regnskabår.
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste igangværende eller afsluttede referencer som bygherrerådgiver, hvor ansøger som en del af sin ydelse har planlagt og gennemført brugerinddragelse og/eller planlagt og gennemført udbud af rådgivnings- og entreprisekontrakter samt efterfølgende bistået bygherren med gennemførelsen af kontrakterne inden for de seneste 3 år. Ved udvælgelse af referencerne skal der være særligt fokus på sygehusprojekter og projekter med relation til tilsvarende behandlingsinstitutioner, herunder projekter vedrørende ombygning og renovering af sygehuse og institutioner i drift.
Ansøger skal ligeledes beskrive sine referencer, hvor ansøger har bistået i forbindelse med planlægning og gennemførelse af flytning, herunder i særdeleshed referencer omfattende flytning af sygehuse eller andre tilsvarende institutioner i drift.
Referencerne skal indeholde en uddybende beskrivelse af projektet og ansøgers rolle. Beskrivelsen bør således indeholde følgende oplysninger:
— Bygherre
— Projektets karakter
— Entrepriseform
— Ansøgers rolle og ydelser i projektet
— Honorarets størrelse
— Anlægssum
— Varighed af projektet
— Tidspunktet for udførelse af opgaven (udførelsesår og samlet byggetid).
I det omfang en ansøger måtte have behov for at angive flere oplysninger, end hvad rubrikkerne i ESPD’et tillader, opfordrer ordregiver ansøger til at anvende separate bilag til ESPD’et samt i den relevante rubrik i ESPD’et at angive bilagsnummeret for det pågældende dokument.
Der må maksimalt afleveres 6 referencer pr. ansøger/konsortium. Vedlægges der mere end 6 referencer, vil alene de første 6 angivne referencer bliver tillagt vægt ved vurderingen af prækvalifikationsansøgningen.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klagefristen i forhold til tildeling af kontrakt er 45 dage efter offentliggørelse af en tildelingsbekendtgørelse i EU-tidende. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk