Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(24.06.2020)
DTU Center for Diagnostik
Kemitorvet
2800 Kgs. Lyngby
(24.06.2020)
Aalborg Universitet, Institut for Kemi og Biovidenska
Frederik Bajers Vej 7H
9220 Aalborg
Projekt om vurdering af effekt af forskellige fældetyper på mårhund samt undersøgelse af fødevalg
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Lyhne Højberg
E-mail: petlh@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Projekt om vurdering af effekt af forskellige fældetyper på mårhund samt undersøgelse af fødevalg
Projektet har 2 formål.
For det første skal leverandøren vurdere eventuelle skade ved fangst af mårhund i forskellige fældetyper. Baggrunden for denne del af projektet er, at der på nuværende tidspunkt ikke er foretaget sådanne undersøgelser, og den viden, der udvindes af projektets første del, skal bidrage til at vurdere, hvilke fælder man kan anvende til regulering af mårhunde, således at dette kan indarbejdes i vildtskadebekendtgørelsen. Der gøres opmærksom på, at leverandøren som led i kontrakten skal indkøbe rørfælder til brug for projektet. Rørfælderne skal overdrages til Miljøstyrelsen efter kontraktens afslutning.
Andet formål med projektet er at undersøge mårhundens fødevalg - særligt i de følsomme naturområder.
Hele landet
Der henvises til pkt. II.1.4 ovenfor.
Mulighed for forlængelse med 6 måneder.
Kontrakten indeholder en option, hvorefter uforudsete opgaver, der ikke har været mulige at inddrage i projektbeskrivelsen, men som ligger til grund for opgavens gennemførelse, kan aftales håndteret af leverandøren.
Kontrakten er ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6. Ordregiver har vurderet, at kontrakten ikke kan adskilles objektivt, hvorfor der ikke er hverken saglig eller økonomisk grundlag for opdeling i delkontrakter. Der er således tale om én samlet kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Minimumsdækning på 5 mio. DKK årligt.
1) En liste med de 3 betydeligste leverancer af lignende projekter, der er udført (afsluttet) inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
2) Andel i underleverance (i procent).
I forhold til referencerne er mindstekravet fastsat til minimum én relevant reference fra leverandører af lignende tjenesteydelser, som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen). En reference anses som relevant, når der er tale om:
1) Projekter vedrørende regulering af pattedyrarter
2) Projekter hvor der indgår obduktion af pattedyr, eller
3) Projekter hvor der indgår bestemmelse af fødevalg hos pattedyr.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul, som fremgår af kontraktens del 2, almindelige betingelser, pkt. 3.
Del IV: Procedure
Odense
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har valgt at gøre brug af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vedr. konkurs, insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD direkte i det digitale udbudssystem, TenderKONNECT, og skal uploade det i systemet sammen med sit øvrige tilbudsmateriale.
Fremsendelse af faktura og elektronisk betaling af faktura foregår efter beskrivelsen i kontraktens del 1, projektspecifikke bestemmelser, pkt. 6.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk