Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/126728621.aspx
Udbyder
Herning Kommune
Vindere
Valgt firma
(07.08.2020)
EnergiTjenesten Jylland-Fyn
Klosterport 4F, 1. sal
8000 Århus C
Energimærkning og teknisk registrering
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189919
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Hermansen
E-mail: niels.hermansen@herning.dk
Telefon: +45 96282346
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/126728621.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/
Del II: Genstand
Herning Kommune, udbud af energimærkning og teknisk registrering
Udbuddet vedrører levering af energimærkning og teknisk registrering til Herning Kommune.
Herning Kommune
Udbuddet omfatter ca. 200 bygninger med et samlet areal på ca. 270 000 kvm.
Fordelt i:
1) 2020 - 92 bygninger med et areal på ca. 92 000 kvm.
2) 2021 - 53 bygninger med et areal på ca. 120 000 kvm.
3) 2022 - 40 bygninger med et areal på ca. 58 000 kvm.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital på minimum 100 000 DKK i sidste årsregnskab.
Tilbudsgiver skal være certificeret til at udføre energimærkning. Certificeringen kræver et kvalitetssikringssystem efter reglerne i den internationale standard ISO 9001. Certificering gennemføres af et certificeringsorgan, som er akkrediteret af Danak (Dansk Akkreditering) - eller tilsvarende organ i et andet EU-land tilsluttet den fælles europæiske akkrediteringsorganisation EA.
Tilbudsgiver skal allokere minimum 3 uddannede energimærkningskonsulenter til opgaven.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencer som vedrører både energimærkning og teknisk registrering af skoler, institutioner, kontorbygninger og plejehjem. Det er ikke et krav at tilbudsgiver har erfaring indenfor alle de oplistede ejendomstyper, men dog minimum referencer som vedrører 3 af de anførte bygningstyper. Dette skal gøres ved dokumentation for minimum 3 referencer vedrørende energimærkning, hvoraf minimum 1 reference skal vedrøre teknisk registrering. Hver reference skal vedrøre energimærkning og teknisk registrering af minimum 50 000 kvm bygninger. Referencerne skal være afsluttede indenfor de seneste 5 år målt tilbudsfristen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende udelukkelsesgrunde gælder for dette udbud:
Deltagelse i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, børnearbejde og andre former for menneskehandel, betaling af skatter og afgifter, betaling af bidrag til sociale sikringsordninger
, tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, tilsidesættelse af forpligtelser på
sociallovgivningsområdet, tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område, konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver, der administreres af en kurator, Erhvervsvirksomheden er indstillet, skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren, direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure, ophævelse eller en lignende sanktion, skyldig i afgivelse af urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger, ude af stand til at fremlægge de dokumenter, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk