Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/632
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
Valgte totalrådgivere
(28.08.2020)
Niras A/S
Østre Havnegade 12
9000 Aalborg
(28.08.2020)
Pluskontoret Arkitekter A/S
Klostergade 32, 1. sal
8000 Aarhus
Totalrådgivning vedrørende Klarup Skole om- og tilbygning
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Rantzausgade 4, 2. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Thorup Frederiksen
E-mail: lotf@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
Del II: Genstand
Udbud af totalrådgivning vedrørende Klarup Skole om- og tilbygning
Aalborg Kommune ved Aak Bygninger udbyder totalrådgivning i forbindelse med udarbejdelse af projektering, udbud og udførelse af om- og tilbygning af Klarup Skole, Hellasvej 11, 9270 Klarup.
9270 Klarup
Aalborg Kommune ved Aak Bygninger udbyder totalrådgivning af om- og tilbygning af Klarup Skole, Hellasvej 11, 9270 Klarup.
Om- og tilbygning af Klarup Skole omfatter ca. brutto 1 330 m2 nybyggeri og ca. netto 3 550 m2 ombygninger i eksisterende bygninger.
Arbejdet omfatter en kapacitetsudvidelse, således at kapaciteten øges fra 3 til 4 spor.
Projektet omfatter i hovedtræk: udskiftning af akustiklofter i eksisterende undervisningslokaler, nyt storkøkken, nye faglokaler til science og madkundskab, 2 nye tilbygninger indeholdende en del af indskoling og udskoling samt musik og PLC.
Bygherre har foranledet at der er udarbejdet et dispositionsforslag med tilhørende rumprogram som ligger til grundlag for opgaven.
Der vil parallelt med projekteringsfasen blive udarbejdet en ny lokalplan for området.
Den økonomiske ramme for opgaven er maks. 40 000 000 DKK ekskl. moms.
Der er planlagt kontrahering med totalrådgiver i juni 2020 og med slutaflevering inden udgangen af 2022.
Arbejdet skal udføres i etaper mens skolen er i drift.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger vil være udelukket fra deltagelse i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af én eller flere af de forhold, der er anført i ESPD-dokumentets del III (samtlige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § § 135-137).
Ansøger skal aflevere et fælles europæisk udbudsdokument (ESPD). I ESPD'en skal ansøgeren afgive erklæring om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandling, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137.
Ordregiver kan kun tage erklæringer i betragtning, som afgives i ESPD'en, jf. udbudslovens § 148.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortier) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Bekræftelse af opfyldelse af mindstekravet for den finansielle og økonomiske formåen sker ved udfyldelse af ESPD-dokumentets del IV, pkt. B. Egenkapital skal udfyldes i feltet "Øvrige økonomiske og finansielle krav".
For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, er det et mindstekrav, at ansøger i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår, som minimum har haft en omsætning på 20 000 000 DKK og en positiv egenkapital.
Hvis oplysningerne vedrørende omsætning og egenkapital ikke er til rådighed for hele den periode, der anmodes om, angives den dato, hvor ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed samt oplysninger om omsætning og egenkapital for den periode.
Bekræftelse af opfyldelse af mindstekravet for den tekniske og faglige formåen sker ved udfyldelse af ESPD-dokumentets del IV, pkt. C med angivelse ar referencer vedrørende:
- Beskrivelse af projektet, af egne ydelser i forbindelse med projektet og status på projektet (herunder om det er afleveret),
- Projektets omfang,
- Aftalens værdi ekskl. moms,
- Udførelsesperiode (start og slut tidspunkt),
- Kontaktoplysninger på bygherre/kunde.
Oplysningerne angivet i ESPD-dokumentet om referencer kan suppleres i et særligt referencebilag, der uploades sammen med ESPD-dokumentet. Såfremt denne fremgangsmåde anvendes, bør der henvises til reference bilaget i ESPD-dokumentet.
For at sikre at ansøger har de rette faglige kompetencer, er det et mindstekrav, at ansøger kan fremvise min. 2 referencer fra de seneste 5 år med opfyldelse af aftaler af lignende karakter.
Ved aftaler af lignende karakter forstås aftaler med en værdi på min. 2 000 000 DKK ekskl. moms og skolebyggeri, om- og tilbygninger i etaper samt ombygninger i bygninger i drift.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Aalborg Kommune er en lokal myndighed, hvis hovedaktivitet er generelle offentlige tjenester.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk