Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Udbud af innovationsbrug – Praksisnær implementering af IPM
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Eja Lund
E-mail: ejlun@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Udbud af innovationsbrug – Praksisnær implementering af IPM
Kontrakten har til formål at etablere et eller flere innovationsbrug, dokumentere og formidle effekten af at basere beslutningerne vedr. planteproduktionen med udgangspunkt i integreret plantebeskyttelse (IPM-tiltag), samt at validere og dokumentere IPM-strategier under praksisnære forhold, både med hensyn til effekt og økonomi.
Formålet med at etablere innovationsbrug er at afprøve og udvikle en planteproduktionen der er mindre afhængig af anvendelsen af pesticider, minimere pesticidforbruget og øge effekten af de pesticider, der anvendes ved i højere grad at basere de beslutninger, der tages ifm planteproduktionen, på basis af de 8 IPM-principper, der er defineret i pesticidstrategi 2017-2021.
Det er målet, at der indarbejdes IPM-tiltag på et innovationsbrug mhp efterfølgende videreformidling af resultaterne for at understøtte en langsigtet indsats med rådgivning på bedriftsniveau, der kan være med til at nedsætte risiko for resistensudvikling og mindske pesticidbelastning.
Danmark
Kontrakten har til formål, at tilbudsgiver etablerer et eller flere innovationsbrug, dokumenterer og formidler effekten af at basere beslutningerne vedr. planteproduktionen med udgangspunkt i integreret plantebeskyttelse (IPM-tiltag). Hensigten skal være at validere og dokumentere IPM-strategier under praksisnære forhold, både med hensyn til effekt og økonomi.
Formålet med at etablere innovationsbrug er at afprøve og udvikle en planteproduktionen der er mindre afhængig af anvendelsen af pesticider, minimere pesticidforbruget og øge effekten af de pesticider, der anvendes ved i højere grad at basere de beslutninger, der tages i forbindelse med planteproduktionen, på basis af de 8 IPM-principper, der er defineret i pesticidstrategi 2017-2021.
Kontrakten har som mål, at der indarbejdes IPM-tiltag på et innovationsbrug i størst mulig omfang og efterfølgende videreformidle de resultaterne. Dette skal understøtte en langsigtet indsats med rådgivning på bedriftsniveau, der dels kan skabe de nødvendige forandringer til at nedsætte risiko for resistensudvikling og dels mindske pesticidbelastningen. Kontrakten har til formål at tilbudsgiver etablerer et eller flere innovationsbrug,
Formålet med at etablere et innovationsbrug er at vise, hvordan planteproduktionen kan gøre sig mere uafhængig af brugen af pesticider ved at basere de beslutninger, der tages i forbindelse med planteproduktion på basis af de 8 IPM-principper. De effekter er dokumenteres formidles til andre landbrugere, til konsulenter m.fl. med henblik på at øge implementering af IPM i DK.
Opgaverne projektledelse, etablering af innovationsbrug, formidling og dataindsamling hænger sammen. Det kræver en tæt kommunikation mellem innovationsbruget, projektledelsen og formidlingen, derfor er det nødvendigt, at det er samme kontraktholder. Det samme gælder for at få et godt samspil mellem dataindsamlingen og dokumentationen og det foregår på innovationsbrugene. Derfor er kontrakten ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 25529529
Postadresse: Agro Food Park 15
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver, hvis denne er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte
obligatoriske udelukkelsesgrunde samt § 137, stk.1, nr. 2 (tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under
Insolvens- eller likvidationsbehandling m.v.).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk