Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/118279224.aspx
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Valgte firmaer
(25.08.2020)
MOE A/S
Buddingevej 272
2860 Søborg
(25.08.2020)
OBH Ingeniørservice A/S
Agerhatten 25
5220 Odense
(25.08.2020)
SEAS-NVE STRØMMEN A/S
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
(25.08.2020)
Sweco Danmark A/S
Ørestads Boulevard 41
2300 København S
(25.08.2020)
Gh Energi og Rådgivning ApS
Skelstedet 2 C,1,mf
Vedbæk
Energimærkning af Københavns kommunes bygninger
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
By: København NV
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Rafi Baronian
E-mail: s26f@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/118279224.aspx
Del II: Genstand
Udbud af energimærkning af Københavns kommunes bygninger
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på energimærkning af Københavns Kommunes bygninger.
Københavns Ejendomme & Indkøb (KEID) administrerer og udlejer 2 600 000 kvadratmeter af kommunens ejendomsportefølje fordelt på ca. 3 500 bygninger. Over de kommende 4 år forventes det, at ca. 1 100 000 m2 af de kommunale ejendomme skal genmærkes. Heraf ligger ca. 95% (m2) af porteføljen inden for kommunegrænsen og ca. 5% i andre kommuner i Storkøbenhavn og på Sjælland.
Fra kontraktstart forventes at skulle energimærkes ca. 500 000 m2 de første 18 måneder.
Tryk her https://permalink.mercell.com/118279224.aspx
KEID's primære opgave er at drive og udvikle gode fysiske rammer for kommunens aktiviteter og service til borgere og virksomheder samt sikre professionelt indkøb og forvaltning af Københavns Kommunes aktiver.
Kommunens ejendomme blev energimærket for ca. 10 år siden. Nærværende udbud vedrører genmærkningen af ejendommene.
Energimærkningen skal bl.a. bruges til at dokumentere den energibesparende indsats kommunen har foretaget siden, samt identificere resterende potentialer og danne grundlag for indsatsen de næste 5-10 år.
Handlingsplaner og data fra energimærkningen skal ligesom for 10 år siden understøtte kommunens bestræbelser på at blive CO2 neutral i 2025.
Den udbudte aftale er en rammeaftale i overensstemmelse med reglerne i udbudsloven. Rammeaftalen medfører ingen forpligtelse til at aftage en bestemt mængde af de ydelser, der er omfattet af aftalen.
Den forventede værdi af udbuddet er 12 000 000 DKK. Den forventede omsætning for udbuddet er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug og forventede aktivitets-/forbrugsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Rammeaftalen kan forlænges med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Ordregiver vil opfordre minimum 10 og maksimum 20 ansøgere til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere end 10 ansøgninger, vil de 10 bedste ansøgere opfordres til at afgive tilbud. Derudover vil yderligt op til 10 ansøgere, hvis ansøgninger vurderes tilfredsstillende, blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt der modtages mere end 20 ansøgninger, som vurderes tilfredsstillende udvælges de 20 bedste ansøgere.
Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder minimumskravene til egnethed, vil ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på:
- At referencerne i videst muligt omfang angår udarbejdelse og indberetning af energimærker for offentlige ejendomme, herunder også digital energimærkning,
- At referencerne i videst muligt omfang modsvarer bygningsporteføljens omfang og karakter i nærværende udbud.
Ved udvælgelsen vil ovenstående kriterier vægtes lige.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være certificeret som energimærkningsfirma af et certificerende organ jf. § 22 i bekendtgørelse om energimærkning af bygninger nr. 793 af 7.8.2019
Ansøgers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 000 000 DKK.
Ansøgers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger skal have præsteret minimum 3 leveringer af energimærkning, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Referencerne skal opfylde følgende mindstekrav:
Ansøger skal have udført energimærkning af kommunale, regionale eller statslige ejendomsportefølje.
Minimum en af referencerne skal have en samlet størrelse på minimum 100 000 m2
Referencerne skal angå opgave, der er igangværende eller udført inden for de sidste 3 år medregnet fra ansøgningsfristen.
Referencerne skal indeholde en beskrivelse af opgaven. Beskrivelsen skal indeholde følgende oplysninger:
- Opgavens art,
- Opgavens omfang herunder antallet af bygninger og m2,
- Digital afleveringsform,
- Kontraktens størrelse,
- Kontraktperiode,
- Kontraktpart.
Leverandøren eller den enhed som leverandøren basser sin enheds formåen på skal være certificeret efter § 21 i Bekendtgørelse om energimærkning af bygninger (BEK nr. 793 af 7.8.2019).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i udbudsloven § § 135, 136 og 137 stk. 1, nr. 1,2 og 7. (se herom i udbudsbetingelserne). Tilbudsgiver er endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at</p>
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk