Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Slots- og Kulturstyrelsen
Vindere
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 4
(06.05.2020)
ERIK arkitekter A/S
Viborg
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 3
(06.05.2020)
Rønnow Arkitekter A/S
København K
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 1
(06.05.2020)
Fogh & Følner Arkitekter A/S
Kgs. Lyngby
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 2
(06.05.2020)
Arkitektfirmaet Vilhelmsen, Marxen & Bech-Jensen A/S
Aarhus C
Rammeaftaler om den kongelige bygningsinspektørydelser
Slots- og Kulturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Hammerrichsgade 14
By: København V
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1611
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Jacobsen
E-mail: mcj@bauherr.dk
Telefon: +45 20324929
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.slks.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftaler om den kongelige bygningsinspektørydelser
Dette udbud vedrører en 4-årig rammeaftale om varetagelse af Den Kongelige Bygningsinspektørs ydelser. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Der udbydes i alt 4 rammeaftaler.
Rammeaftale om Bygningsinspektørydelser - Inspektorat 1
De udbudte rammeaftaler omfatter 3 opgavetyper vedrørende statens fredede bygninger og ikke fredede bygninger og kirker i Inspektoratet.
Opgaverne omfatter:
1) Teknisk rådgivning og bistand i totalrådgivning;
2) Gennemførelse af vedligeholdssyn (Bygningssyn);
3) Virke som statens konsulent i kirkesager (Kirkekonsulentordningen).
Bemærk, at udover Slots- og Kulturstyrelsen (SLKS) er følgende statslige institutioner (ordregivere/bygherrer) omfattet af rammeaftalen med lige mulighed for at trække på rammeaftalen og på grundlag heraf indgå konkrete honoraraftaler med den vindende tilbudsgiver:
1) Kulturministeriets kulturinstitutioner;
2) Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES);
3) Kirkeministeriet;
4) Undervisningsministeriet;
5) Naturstyrelsen (NST);
6) Folketinget;
7) Statsministeriet.
Ordregiver vil lægge vægt på referencernes relevans og kvalitative indhold i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere end 5 egnede ansøgere pr. rammeaftale opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave, og efter en samlet vurdering, har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, udvælges de ansøgere, der ved en samlet vurdering af ansøgernes virksomhedsprofil, størrelse og indbyrdes forbindelse set i forhold til de afgivne referencer og økonomiske formåen skønnes at kunne skabe den for ordregiveren bedst mulige konkurrencesituation.
Bygherren har i kontraktperioden option på at forhøje kontrakten med op til 25% af den oprindelige forventede maksimale kontraktsum for hele kontraktperioden.
Det samlede udbudsmateriale kan findes på udbudsportalen www.rib-software.dk/udbudsportal - udbudswebben har titlen TN348384A
Der gøres særligt opmærksom på, at en tilbudsgiver kun kan blive tildelt én rammeaftale, uagtet at tilbudsgiveren er blevet udvalgt til at kunne afgive tilbud på mere end en rammeaftale. Der er i udbudsbetingelserne nærmere redegjort for, hvordan kontrakten tildeles.
Rammeaftale om Bygningsinspektørydelser - Inspektorat 2
De udbudte rammeaftaler omfatter 3 opgavetyper vedrørende statens fredede bygninger og ikke fredede bygninger og kirker i Inspektoratet.
Opgaverne omfatter:
1) Teknisk rådgivning og bistand i totalrådgivning;
2) Gennemførelse af vedligeholdssyn (Bygningssyn);
3) Virke som statens konsulent i kirkesager (Kirkekonsulentordningen).
Bemærk, at udover Slots- og Kulturstyrelsen (SLKS) er følgende statslige institutioner (ordregivere/bygherrer) omfattet af rammeaftalen med lige mulighed for at trække på rammeaftalen og på grundlag heraf indgå konkrete honoraraftaler med den vindende tilbudsgiver:
1) Kulturministeriets kulturinstitutioner;
2) Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES);
3) Kirkeministeriet;
4) Undervisningsministeriet;
5) Naturstyrelsen (NST);
6) Folketinget;
7) Statsministeriet.
Ordregiver vil lægge vægt på referencernes relevans og kvalitative indhold i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere end 5 egnede ansøgere pr. rammeaftale opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave, og efter en samlet vurdering, har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, udvælges de ansøgere, der ved en samlet vurdering af ansøgernes virksomhedsprofil, størrelse og indbyrdes forbindelse set i forhold til de afgivne referencer og økonomiske formåen skønnes at kunne skabe den for ordregiveren bedst mulige konkurrencesituation.
Bygherren har i kontraktperioden option på at forhøje kontrakten med op til 25% af den oprindelige forventede maksimale kontraktsum for hele kontraktperioden.
Det samlede udbudsmateriale kan findes på udbudsportalen www.rib-software.dk/udbudsportal - udbudswebben har titlen TN348384A
Der gøres særligt opmærksom på, at en tilbudsgiver kun kan blive tildelt én rammeaftale, uagtet at tilbudsgiveren er blevet udvalgt til at kunne afgive tilbud på mere end en rammeaftale. Der er i udbudsbetingelserne nærmere redegjort for, hvordan kontrakten tildeles.
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 3
De udbudte rammeaftaler omfatter 3 opgavetyper vedrørende statens fredede bygninger og ikke fredede bygninger og kirker i Inspektoratet.
Opgaverne omfatter:
1) Teknisk rådgivning og bistand i totalrådgivning;
2) Gennemførelse af vedligeholdssyn (Bygningssyn);
3) Virke som statens konsulent i kirkesager (Kirkekonsulentordningen).
Bemærk, at udover Slots- og Kulturstyrelsen (SLKS) er følgende statslige institutioner (ordregivere/bygherrer) omfattet af rammeaftalen med lige mulighed for at trække på rammeaftalen og på grundlag heraf indgå konkrete honoraraftaler med den vindende tilbudsgiver:
1) Kulturministeriets kulturinstitutioner;
2) Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES);
3) Kirkeministeriet;
4) Undervisningsministeriet;
5) Naturstyrelsen (NST);
6) Folketinget;
7) Statsministeriet.
Ordregiver vil lægge vægt på referencernes relevans og kvalitative indhold i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere end 5 egnede ansøgere pr. rammeaftale opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave, og efter en samlet vurdering, har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, udvælges de ansøgere, der ved en samlet vurdering af ansøgernes virksomhedsprofil, størrelse og indbyrdes forbindelse set i forhold til de afgivne referencer og økonomiske formåen skønnes at kunne skabe den for ordregiveren bedst mulige konkurrencesituation.
Bygherren har i kontraktperioden option på at forhøje kontrakten med op til 25% af den oprindelige forventede maksimale kontraktsum for hele kontraktperioden.
Det samlede udbudsmateriale kan findes på udbudsportalen www.rib-software.dk/udbudsportal - udbudswebben har titlen TN348384A
Der gøres særligt opmærksom på, at en tilbudsgiver kun kan blive tildelt én rammeaftale, uagtet at tilbudsgiveren er blevet udvalgt til at kunne afgive tilbud på mere end en rammeaftale. Der er i udbudsbetingelserne nærmere redegjort for, hvordan kontrakten tildeles.
Rammeaftale om bygningsinspektørydelser - Inspektorat 4
De udbudte rammeaftaler omfatter 3 opgavetyper vedrørende statens fredede bygninger og ikke fredede bygninger og kirker i Inspektoratet.
Opgaverne omfatter:
1) Teknisk rådgivning og bistand i totalrådgivning;
2) Gennemførelse af vedligeholdssyn (Bygningssyn);
3) Virke som statens konsulent i kirkesager (Kirkekonsulentordningen).
Bemærk, at udover Slots- og Kulturstyrelsen (SLKS) er følgende statslige institutioner (ordregivere/bygherrer) omfattet af rammeaftalen med lige mulighed for at trække på rammeaftalen og på grundlag heraf indgå konkrete honoraraftaler med den vindende tilbudsgiver:
1) Kulturministeriets kulturinstitutioner;
2) Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES);
3) Kirkeministeriet;
4) Undervisningsministeriet;
5) Naturstyrelsen (NST);
6) Folketinget;
7) Statsministeriet.
Ordregiver vil lægge vægt på referencernes relevans og kvalitative indhold i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere end 5 egnede ansøgere pr. rammeaftale opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave, og efter en samlet vurdering, har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Såfremt flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, udvælges de ansøgere, der ved en samlet vurdering af ansøgernes virksomhedsprofil, størrelse og indbyrdes forbindelse set i forhold til de afgivne referencer og økonomiske formåen skønnes at kunne skabe den for ordregiveren bedst mulige konkurrencesituation.
Bygherren har i kontraktperioden option på at forhøje kontrakten med op til 25% af den oprindelige forventede maksimale kontraktsum for hele kontraktperioden.
Det samlede udbudsmateriale kan findes på udbudsportalen www.rib-software.dk/udbudsportal - udbudswebben har titlen TN348384A
Der gøres særligt opmærksom på, at en tilbudsgiver kun kan blive tildelt én rammeaftale, uagtet at tilbudsgiveren er blevet udvalgt til at kunne afgive tilbud på mere end en rammeaftale. Der er i udbudsbetingelserne nærmere redegjort for, hvordan kontrakten tildeles.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes
Erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Ansøgeren skal i ESPD’et afgive oplysninger om:
1) samlet nettoomsætning for hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår. Såfremt ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses der om omsætning fra det tidspunkt hvor virksomheden er etableret;
2) egenkapital for hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Såfremt ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, gives oplysninger for de år hvor der er aflagt årsrapport. Hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsrapport angives egenkapitalen på ansøgningstidspunktet;
3) resultat før skat for hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Såfremt ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses der om resultat før skat fra det tidspunkt hvor virksomheden er etableret.
Der må kun være negativ egenkapital i 1 af de 3 seneste regnskabsår.
Referencer på løsning af konkrete projekter omfattende restaureringsarbejder i fredede bygninger og referencer vedrørende kirker. Der skal vedlægges referencer, der dokumenterer såvel arkitektfaglige som ingeniørfaglige kompetencer. Der efterspørges ikke referencer vedrørende landskabsarkitektfaglige kompetencer.
Ansøgerne må maksimalt vedlægge 5 referencer i alt.
Følgende oplysninger bør angives for hver reference:
1) Navn på klient og kontaktperson;
2) Projektets navn og indhold;
3) Kort projektbeskrivelse;
4) Kort beskrivelse af ansøgerens rolle i projektet;
5) Kontraktens værdi (honorarets størrelse), varighed samt start og sluttidspunkt for opgavens udførelse;
6) Ansøgerens korte begrundelse for, at den vedlagte reference er relevant i forhold til den udbudte opgave.
Det accepteres, men er ikke et krav, at ansøger, i forlængelse af udfyldt ESPD(er), uploader fotos og illustrationer af referencerne – dog max 2 A4 sider pr. reference. Oplyser ansøgeren mere end 5 referencer, medtages alene de 5 førstnævnte referencer ved vurderingen af ansøgningen. Da udbuddet vedrører rådgivning i restaureringssager, som udbydes relativt sjældent, accepteres - for at sikre tilstrækkelig konkurrence - referencer på opgaver, der er afsluttet den 1.1.2013 eller senere. Referencer for opgaver, der er afsluttet før den 1.1.2013 vil ikke blive taget i betragtning.
Ligeledes er det muligt at uploade supplerende oplysninger om ansøgeren og eventuelt deltagende underrådgivere m.v.
Endvidere skal ansøger i ESPD’et oplyse årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de sidste 3 år.
Der stilles ikke minimumskrav til ansøger.
Det er en betingelse for kontrakten, at de medarbejdere, der skal udføre opgaven, kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsniveauet ”Til tjenestebrug”, og at de kan opretholde denne sikkerhedsgodkendelse i kontraktperioden.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud://
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000