Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/179db5d3-4d7b-46fc-be34-febff5e44609/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/179db5d3-4d7b-46fc-be34-febff5e44609/homepage
Udbyder
I/S Reno-Nord
Vindere
Leverandør nr. 2 i prioriteret rækkefølge
(21.04.2020)
B&E Stål A/S
Marathonvej 1
9230 Svendstrup J
Leverandør nr. 1 i prioriteret rækkefølge
(21.04.2020)
Skandinavisk Industrimontage A/S
Ølgodvej 11
9200 Aalborg Øst
Leverandør nr. 1 i prioriteret rækkefølge
(21.04.2020)
VODA A/S
Fuglesangsalle 16
6600 Vejen
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-01-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-01-2020
Time: 12:00
IV.2.3)
I stedet for:
Dato: 14-01-2020
Læses:
Dato: 21-01-2020
Vedligholdelsesarbejde ved ordinær drift samt revisions- og havariarbejde på ovn/kedel
I/S Reno-Nord
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 46076753
Postadresse: Troensevej 2
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/179db5d3-4d7b-46fc-be34-febff5e44609/homepage
Del II: Genstand
Udbud af vedligholdelsesarbejde ved ordinær drift samt revisions- og havariarbejde på ovn/kedel
Der udbydes 2 aftaler, henholdsvis delaftale 1 om vedligeholdelsesarbejde ved ordinær drift og delaftale 2 om revisions- og havariarbejde på ovn/kedel.
Delaftalerne er udformet som rammeaftaler, hvor der indgås aftale med 2 leverandører på hver delaftale. Princip for tildeling af opgaver på delaftaler fremgår af rammeaftalen.
Vedligeholdelsesarbejder ved ordinær drift
Samtlige af I/S Reno-Nords lokaliteter.
Delaftalen vedrører daglige generelle smedeydelser i forbindelse med diverse vedligeholdelses- og reparationsopgaver, der er sædvanlige for smedefaget. Der vil også forekomme reparationsopgaver i forbindelse med revision. Der er tale om smedeydelser på samtlige I/S Reno-Nords lokaliter.
Ydelsen skal opfattes som support til det daglige driftspersonel og omfatter almindeligt svejse- og montørarbejde, der ikke kræver certifikater i form af bl.a. fejlfinding og –håndtering, eftersyn, reparation- og vedligeholdelsesydelser samt udførelse af forfaldent arbejde på anlæg og bygningsdele.
Der er mulighed for forlængelse af aftalen med 2 x 2 år.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den udbudte art, jf. punkt II.2.4). Udvælgelsen og vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at:
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for arbejde på affaldsforbrændingsanlæg,
— Erfaring inden for kraftværksbranchen eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser nære samarbejder med lignende større forsyningsselskab, hvor ansøger har sikret en kontinuitet blandt de tilbudte medarbejdere.
Referencerne skal vedrøre opgaver, der i hovedpart er udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristens udløb.
Når ordregiver skal finde de 5 bedst egnede ansøgere, vil ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan dog maksimalt afgives 5 referencer.
Der er option på tidsmæssig forlængelse af delaftalen.
Det vurderes, at aftalens værdi vedr. vedligeholdelsesarbejde ved ordinær drift beløber sig til 1 700 000 til 2 500 000 DKK om året.
Revisions- og havariarbejde på ovn/kedel
Aftalen omfatter udelukkende arbejdsopgaver på I/S Reno-Nords affaldsforbrændingsanlæg.
Delaftale 2 omfatter ydelserne forbundet med følgende opgaver på begge ovnlinjer:
— Smedearbejde, der er sædvanlige for smedefaget,
— Reparation og vedligeholdelsesopgaver relateret til et affaldsforbrændingsanlæg herunder bl.a. arbejde på ovne, kedler, beholdere, tanke, transportsystemer for restprodukter, røranlæg.
Opgaverne skal udføres i følgende situationer:
— Ved revisioner,
— Korte planlagte stop,
— Havari.
Der er mulighed for forlængelse af aftalen med 2 x 2 år.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den udbudte art, jf. punkt II.2.4). Udvælgelsen og vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at:
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for arbejde på affaldsforbrændingsanlæg,
— Erfaring inden for kraftværksbranchen eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser nære samarbejder med lignende større forsyningsselskab, hvor ansøger har vist forståelse for planlægning af en længere proces med flere faser.
Referencerne skal vedrøre opgaver, der i hovedpart er udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristens udløb.
Når ordregiver skal finde de 5 bedst egnede ansøgere, vil ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan dog maksimalt afgives 5 referencer.
Der er option på tidsmæssig forlængelse af delaftalen.
Det vurderes, at aftalens værdi vedr. revisions- og havariarbejde på ovn/kedel beløber sig til 5 000 000 til 6 000 000 DKK om året.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles hverken til delaftale 1 eller 2 mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet.
For både delaftale 1 og delaftale 2 skal ansøger i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen:
Ansøger skal angive op til 5 referencer vedrørende lignende opgaver. For hver reference ønskes følgende oplyst:
— Kort beskrivelse af opgaven,
— Antal medarbejdere på opgaven,
— Periode for opgaveudførelse,
— Ordregiver.
Der stilles hverken til delaftale 1 eller 2 mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen.
Der gælder følgende mindstekrav til leverandørens mandskabskapacitet:
— Delaftale 1: minimum 7 nøglemedarbejdere,
— Delaftale 2: minimum 15 nøglemedarbejdere.
Kapaciteten skal ikke dokumenteres ved ansøgning om prækvalifikation.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af ansøgning og tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).
Alle ansøgere opfordres til at gennemlæse hele udbudsmaterialet før ESPD udformes og indsendes. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD. Desuden afholder ordregiver et informationsmøde, som angivet i udbudsbetingelserne. Se beskrivelse for tilmelding.
Ansøger skal som sin ansøgning indsende et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. ESPD kan udfyldes ved brug af funktionen i udbudssystemet, jf. pkt. 1.3). Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal tilbudsgiveren, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud på hver delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der byder på opgaven, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.
De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 593 af 2.6.2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klager over rammeaftaler skal være modtaget i Klagenævnet inden 6 måneder efter, at ordregiver har udsendt underretningsskrivelse om, at ordregiver har indgået rammeaftalen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen er blevet offentliggjort.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk