Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kwxzemrmoj
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kwxzemrmoj
Udbyder
NordVestBo
Vindere
Valgt totalrådgiverteam
(11.05.2020)
Erik Arkitekter og Oluf Jørgensen A/S Rådgivende Ingeniørfirma
Totalrådgiverkontrakt - afdeling 122 Baunevænget
NordVestBo
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: CVR-nr. 26846218
Postadresse: Ringgade 89
By: Struer
NUTS-kode: DK041
Postnummer: 7600
Land: Danmark
Kontaktperson: Projektchef Michael Sand Pedersen
E-mail: mp@nordvestbo.dk
Telefon: +45 97424844
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordvestbo.dk
CVR-nummer: CVR-nr. 48 23 35 11
Postadresse: Dalgasgade 11
By: Herning
NUTS-kode: DK041
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Bygherrerådgiver Kim Mortensen
E-mail: km@aarstiderne.dk
Telefon: +45 25134545
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aarstiderne.dk
Del II: Genstand
Totalrådgiverkontrakt - afdeling 122 Baunevænget
Udbuddet vedrøre totalrådgivning i forbindelse med renovering af bebyggelsen omfattende 208 boliger opført som "slyngede" kædehuse, bygget i 4 afsnit i perioden fra 1981-1988.
Bebyggelsen rummer forskellige byggetekniske problemstillinger, der skal løses. Problemerne omfatter byggetekniske fejl, der skal rettes, boliger der sammenlægges eller indrettes som ”tilgængelighedsboliger”. Herudover omfatter projektet renovering af kloaker og opdatering af udvendige arealer i et mindre omfang. Der er udarbejdet helhedsplan for projektet. Helhedsplanen er godkendt af Landsbyggefonden og Struer Kommune.
Gennemførelse af helhedsplanen er opdelt i 2 etaper. Nærværende udbud omfatter totalrådgivning for begge etaper, idet det understreges, at Landsbyggefonden for nærværende kun har givet økonomisk tilsagn til etape 1, men det er Nordvestbos forventning, at etape 2 kan udføres i umiddelbar forlængelse af etape 1.
Bebyggelsen er beliggende Baunevænget, 7600 Struer
Projektet udbydes i totalrådgivning som udbud med forhandling. Udbuddet sker blandt andet på grundlag af en helhedsplan udarbejdet af Årstiderne Arkitekter A/S. Totalrådgiveren skal med udgangspunkt i helhedsplanen projektere projektet, forestå myndighedsbehandlingen, udbud af håndværkerydelserne i fagentreprise jf. udbudsloven samt forestå byggeledelse og fagtilsyn, herunder aflevering samt koordinering af sikkerheds- og sundhedsarbejdet under projektering og udførelse. Aftalegrundlaget er ABR18.
Rådgivningen udføres i 2 dele. Der henvises til den projektspecifikke ydelsesbeskrivelse i udbudsmaterialet.
Del 1 omfatter projekteringsledelse, forslag, myndighedsprojekt og udbudsprojekt samt udbud i henhold til udbudsloven i fagentreprise. Ydelsen udføres for begge etaper. Del 1 omfatter endvidere udførelse og aflevering af etape 1.
Del 2 omfatter projekteringsledelse, udførelse og aflevering af etape 2.
Processen for udbuddet er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, hvortil der henvises.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer og ansøgers referencer med hovedvægten på ansøgers referencer. Ved vurdering af ansøgers referencer vil der blive lagt vægt på, at der ved referencerne illustreres erfaring med renovering af alment boligbyggeri i en størrelse og en kompleksitet svarende til den aktuelle opgave.
Udbyder vil ved udvælgelsen af konkurrencemæssige hensyn, om muligt, udvælge 2 mindre og én større virksomhed. Ved mindre virksomheder forstås virksomheder med en årlig omsætning større end 10 000 000 DKK ekskl. moms og mindre end 50 000 000 DKK ekskl. moms ved større virksomheder forstås en årlig omsætning større end eller lig med 50 000 000 DKK ekskl. moms.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af de objektive kriterier, der er gældende for valg af det begrænsede antal ansøgere.
Begrundelse for at kontrakten ikke er opdelt i delkontrakter:
Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter, da bygherren ønsker at undgå risici og at skulle anvende ressourcer på at rette krav mod flere rådgivere
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet.
Opfyldelse af de stillede krav kan opfyldes med udfyldelse af ESPD.
Der er i udbudsmaterialet vedlagt totalrådgivningskontrakt, der angiver de nærmere betingelser for totalrådgivningen.
Såfremt tilbuddet afgives af et konsortium, skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en fælles befuldmægtiget, som NordVestBo med bindende virkning for alle konsortiet deltagere kan forhandle og indgå aftaler med.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Prækvalifikation:
Prækvalifikationsfasen håndteres på udbudsportalen iBinder (www.ibinder.dk). Adgang via:
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kwxzemrmoj
HTML-fil til udfyldelse af ESPD er tilgængeligt for download i udbudsmaterialet på Ibinder. Ansøger skal være opmærksom på at vedr. udfyldelse af ESPD, så er Kommissionens tjeneste udfaset i april 2019. Forpligtelsen til at bruge ESPD består og kan opfyldes ved at anvende de nationale ESPD-tjenester, herunder Ibinder. Ansøger skal derfor anvende Ibinders integrerede ESPD funktion til at udfylde ESPD.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på iBinder via følgende link:
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=kwxzemrmoj
Alle dokumenter vedrørende ansøgning om prækvalifikation skal uploades i mappen 'Prækval.' på iBinder.
Ved spørgsmål omkring adgang og brug af iBinder henvises til www.ibinder.dk
Alle har fri adgang til iBinders support på tlf 89 88 78 30 eller support@ibinder.dk
Det er gratis for ansøgere/tilbudsgivere at få login til iBinder.
Bygherren yder ikke vederlag for deltagelse i tilbudsprocessen herunder i forhandlingsforløbet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Klager over prækvalifikationen skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.kfst.dk