Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5bf5d66c-d585-4863-9249-2c03356845aa/homepage
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5bf5d66c-d585-4863-9249-2c03356845aa/homepage
Udbyder
Rudersdal Kommune
Vindere
Valgte firmaer
(14.02.2020)
Ebbe Dalsgaard A/S
Vejenbrødvej 45 A
2980 Kokkedal
(14.02.2020)
OK Nygaard A/S
Beringvej 19
8361 Hasselager
Beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse på vejarealer 2020-2022
Rudersdal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Erling Kristiansen
E-mail: erkr@moe.dk
Telefon: +45 27236316
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5bf5d66c-d585-4863-9249-2c03356845aa/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.rudersdal.dk
Del II: Genstand
Udbud af beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse på vejarealer 2020-2022
Beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse på vejarealer 2020-2022.
Beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse på vejarealer 2020-2022
Veje i Rudersdal Kommune
Udbuddet omfatter beplantningspleje på vejarealer i Rudersdal Kommune.
Beplantningspleje omfatter pleje af følgende elementer:
- Græsflade,
- Rabatgræs,
- Naturgræs,
- Bunddækkende buske,
- Busket,
- Krat.
Samlet omfang: Ca. 250 000 m2 græsareal.
Option på forlængelse 1+1 +1 år på tilsvarende vilkår og pris.
Option på forlængelse 1+1 +1 år på tilsvarende vilkår og pris.
Beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse på vejarealer 2020-2022
Veje, fortove og grusstier mm. i Rudersdal Kommune.
Ukrudtsbekæmpelse med hedvand på veje, fortove og grusstier mm. i Rudersdal Kommune.
Samlet omfang:
Ca. 170 km langs veje + ca. 80 km på grusstier.
Option på forlængelse 1+1+1 år på tilsvarende vilkår og pris.
Option på forlængelse 1+1+1 år på tilsvarende vilkår og pris.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere skal efter krav fra ordregiver dokumentere opfyldelsen af udbudsbekendtgørelsens minimumskrav til økonomisk egnethed ved fremlæggelse af følgende:
— Bevis for relevant erhvervsansvarsforsikring i form af forsikringscertifikat, forsikringspolice eller tilsvarende dokument,
— Tilbudsgivers seneste årsrapport med revisorpåtegning ledsaget af en erklæring fra tilbudsgiver om eventuelle væsentlige forandringer indtruffet efter aflæggelsen af årsrapporten,
— Erklæring om økonomiske nøgletal, angivet af tilbudsgivers ledelse og bekræftet af tilbudsgivers revisor, såfremt tilbudsgiver er underlagt revisionspligt i forbindelse med aflæggelse af årsrapporter. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Delaftale 1: Beplantningspleje på vejarealer 2020-2022:
— Årlig omsætning på minimum 2 000 000 DKK de 3 seneste afsluttede regnskabsår, jf. ESDP Del IV B, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt,
— Positiv egenkapital de seneste 3 regnskabsår, jf. ESPD del IV B,
— Forsikringsmæssig dækning af sit produkt-, person- og erhvervsansvar i et af Finanstilsynet anerkendt forsikringsselskab dækkende ting- og personskader med en forsikringssum på minimum 10 000 000 DKK pr. skadebegivenhed ved upload af forsikringspolice og senest fremsendte præmiebetaling.
Delaftale 2: Ukrudtsbekæmpelse på vejarealer mv. 2020-2022:
— Årlig omsætning på minimum 4 000 000 DKK de 3 seneste afsluttede regnskabsår, jf. ESDP Del IV B, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt,
— Positiv egenkapital de seneste 3 regnskabsår, jf. ESPD del IV B,
— Forsikringsmæssig dækning af sit produkt-, person- og erhvervsansvar i et af finanstilsynet anerkendt forsikringsselskab dækkende ting- og personskader med en forsikringssum på minimum 10 000 000 DKK pr. skadebegivenhed ved upload af forsikringspolice og senest fremsendte præmiebetaling.
For tilbudsgivere, der ønsker at afgive tilbud på begge delaftaler, er mindstekravet til årlig omsætning 6 000 000 DKK.
Tilbudsgivere skal efter krav fra ordregiver dokumentere opfyldelsen af udbudsbekendtgørelsens minimumskrav til teknisk-faglig egnethed ved fremlæggelse af følgende:
- Liste over tilsvarende opgaver, opdelt i beplantningspleje og ukrudtsbekæmpelse med angivelse af en overordnet karakteristik af kontrakten,
- Bevis for faglige kvalifikationer vedr. udførelse af tjenesteydelser langs og på veje, fx. ved fremlæggelse af gyldigt bevis for "Vejen som arbejdsplads" eller anden dokumentation for udførte driftsopgaver på eller langs veje inden for de seneste 3 år, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt,
- Dokumentation for, at leverandørens traktorers motorer overholder grænseværdien Trin III A for traktorer. For danske tilbudsgivere kan dette ske ved et udtræk fra https://motorregister.skat.dk
Delaftale 1: Beplantningspleje på vejarealer 2020-2022:
- Minimum én tilsvarende opgave vedrørende beplantningspleje på veje, udført inden for de seneste 3 år, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt,
- Mindst 1 medarbejder skal have bestået kurset ”Vejen som arbejdsplads”,
- Motorer skal overholde grænseværdien Trin III A for traktorer.
Delaftale 2: Ukrudtsbekæmpelse på vejarealer mv. 2020-2022:
- Minimum én tilsvarende opgave vedrørende ukrudtsbekæmpelse på veje og stier, udført inden for de seneste 3 år, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt,
- Mindst 1 medarbejder skal have bestået kurset ”Vejen som arbejdsplads”,
- Motorer skal overholde grænseværdien Trin III A for traktorer.
Udbudsmaterialet indeholder klausuler vedr. socialt og etisk ansvar samt krav om overholdelse af ILO-konventioner. Kravene er beskrevet i udbudsmaterialets særlige betingelser.
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt at overvære åbning af tilbud eller til at få oplysninger om indholdet heraf.
Del VI: Supplerende oplysninger
2022.
Vejledning vedr. tilbudsgiveres adgang til udbudsportalen Ethics:
Tilbudsgivere, der ikke tidligere har anvendt Ethics, følger linket og trykker på 'Opret ny bruger' i øverste højre hjørne af skærmbilledet. Her får man mulighed for at oprette sig i systemet, og kan derefter tilgå udbudsmaterialet. Oprettelsen er gratis.
Tilbudsgivere, der allerede er oprettet i Ethics fra tidligere udbud, skal blot logge ind.
Elektronisk fakturering kræves til Rudersdal Kommunes EAN-nummer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk