Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Lokaltog A/S
Vindere
Rammeaftale på brændstof til brug for togdrift, samt indkøb af fyringsolie til anvendelse for opvarmning af bygninger
(06.02.2020)
Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Rammeaftale på brændstof til brug for togdrift, samt indkøb af fyringsolie til anvendelse for opvarmning af bygninger
Lokaltog A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 26159040
Postadresse: Jættevej 50
By: Ringsted
NUTS-kode: DK
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Katja Diana Joost
E-mail: kajo@lokaltog.dk
Telefon: +45 28355993
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/116426515.aspx
</div>Del II: Genstand
Rammeaftale på brændstof til brug for togdrift, samt indkøb af fyringsolie til anvendelse for opvarmning af bygninger
Lokaltog A/S driver jernbanedrift i Region Hovedstaden og Region Sjælland.
Dette udbud er en rammeaftale på indkøb af brændstof til brug for togdrift, samt indkøb af fyringsolie til anvendelse for opvarmning af bygninger.
Udbyder er i kontraktperioden forpligtet til at købe de i udbuddet omfattede produkter hos den valgte leverandør på de i nærværende udbudsmateriales nævnte vilkår.
Den samlede årlige mængde omfattet af udbuddet forventes - på baggrund af historiske data - at udgøre:
— Dieselolie (EN590) til togdrift - ca. 7 000 000 liter stigende til ca. 7 500 000 liter fra 2021,
— Fyringsolie til opvarmning af bygninger - ca. 13 000 liter. Den faktiske driftssituation kan give anledning til ændringer, hvorfor de angivne mængder alene er et estimat. Ordregiver forpligter sig ikke ud over sit faktuelle behov.
Optioner på forlængelse i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Tilbudsgiver skal dokumentere ikke at have gæld til det offentlige på over 100 000 DKK. Dette dokumenteres ved udfyldelse og underskrift af bilag 2.
Tilbudsgiver er forpligtet til at tegne en erhvervs- og produktansvarsforsikring og opretholde en sådan forsikring i hele kontraktperioden. Dækningen skal for hver forsikringsbegivenhed dække op til 10 000 000 DKK for personskade og 5 000 000 DKK for tingskade. Dokumentation skal vedlægges tilbud.
Tilbudsgiver skal af hensyn til leveringssikkerheden have mindst 2 depoter på Sjælland og tilstødende øer.
Tilbudsgiver skal have mindst 10 tankvogne til rådighed ved levering af dieselolie på Sjælland og tilstødende øer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk