Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253857&B=KA
Spørgsmål
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253857&B=KA
Udbyder
KAB
Vindere
Valgte totalrådgivere
(31.03.2020)
Arkitema K/S
Frederiksgade 32
8000 Århus C
(31.03.2020)
Rørbæk og Møller Arkitekter Aps
Thoravej 7
2400 København NV
(31.03.2020)
Wissenberg
Hejrevej 26
2400 København NV
(31.03.2020)
Mangor & Nagel A/S
A. C. Hansensvej 7
3600 Frederikssund
(31.03.2020)
AI a/s
Refshalevej 147, 2. sal
1432 KBH K
Rammeaftaler om totalrådgivning i forbindelse med større renoveringsprojekter
KAB
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64952811
Postadresse: Vester Voldgade 17
By: København V
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 1552
Land: Danmark
Kontaktperson: KAB - Camilla Schubert-Zamorski
E-mail: camsc@kab-bolig.dk
Telefon: +45 40459306
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kab-bolig.dk
Del II: Genstand
Udbud – rammeaftaler om totalrådgivning i forbindelse med større renoveringsprojekter
KAB ønsker på vegne af de i bilag 0 til rammeaftalen anførte boligorganisationer og disses boligafdelinger at indgå parallelle rammeaftaler om totalrådgivning i forbindelse med større renoveringsprojekter med 5 rådgivere. Projekterne kan forekomme i både almene boliger såvel som i byggeri og anlæg i øvrigt, som kan administreres af et alment forretningsførerselskab. De 5 parallelle rammeaftaler er ikke eksklusive forstået på den måde, at den enkelte boligorganisation/boligafdeling har mulighed for uden anvendelse af nærværende parallelle rammeaftaler at indgå aftaler om totalrådgivning på baggrund af traditionelle udbud af konkrete projekter. KAB vil, på vegne af de anførte boligorganisationer, i løbet af den kommende tid udbyde yderligere 3 parallelle rammeaftaler om andre områder indenfor teknisk rådgivning. Nærværende rammeaftale vedrører således kun parallelle rammeaftaler om større renoveringsprojekter. Der er intet til hinder for, at samme rådgiverfirma deltager i alle 5 udbud.
København V
Kontrakten omfatter et fælles udbud. Der henvises til bilag 0 til rammeaftalen.
Ydelserne omfattet af rammeaftalerne vil primært omfatte:
1) Registrering af eksisterende forhold;
2) Udarbejdelse af byggeprogram;
3) Udarbejdelse af projektmateriale;
4) Udarbejdelse af oplæg til beboermøder og orienteringer;
5) Deltagelse i byggeudvalgsmøder, følgegruppemøder, beboermøder og diverse andre møder i det omfang bygherren finder det nødvendigt;
6) Myndighedsbehandling;
7) Udarbejdelse af planer for byggepladsens indretning;
8) Udarbejdelse af udbudsmateriale, herunder gennemførelse af prækvalifikationsrunde;
9) Afholdelse af entrepriseudbud;
10) Evaluering af indstilling af tilbud;
11) Byggeledelse, fagtilsyn og kvalitetssikring samt sundheds- og sikkerhedsplan;
12) Afholdelse af afleveringsforretning, mangelgennemgange og opfølgning på mangelafhjælpning;
13) Deltage i entreprenør- og rådgiverevaluering i det omfang, det måtte være påkrævet i den pågældende sag;
14) Indsamle og koordinere data til brug for udarbejdelse af energiregnskaber;
15) Indsamle og koordinere data til brug for bygherrens indberetning af tilgængelighed for handicappede;
16) Udarbejdelse og implementering af drifts- og vedligeholdelsesmateriale for de i byggesagen berørte bygningsdele;
17) Udarbejdelse af teknisk byggeregnskab;
18) Afholdelse af 1. års gennemgang med tilhørende opfølgning;
19) Deltagelse i 5-års gennemgang og bistå bygherren i opfølgningen herpå.
Når en boligorganisation nævnt i udbudsbekendtgørelsens del 1 eller en af boligorganisationens boligafdelinger ønsker at erhverve totalrådgivningsydelser under rammeaftalen, vil bygherren tildele enten ved miniudbud eller ved direkte tildeling. Valget mellem de 2 tildelingsformer fremgår af udbudsmaterialet.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer, jf. punkt III.1.3), af de ydelser, som rammekontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).
Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af sammenlignelige ydelser. Der vil primært blive lagt vægt på, hvem der har de mest relevante erfaringer med totalrådgivning i forbindelse med større renoveringsopgaver for almene boligorganisationer.
Ved vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer af sammenlignelige ydelser, tages der udgangspunkt i den enkelte ansøgers mest relevante reference, dog således, at ansøgerens øvrige referencer kan supplere den mest relevante reference, såfremt referencerne tilsammen dokumenterer en højere grad af relevant erfaring med at levere de konkret efterspurgte ydelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af ansøgers samlede årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, hvilket skal dokumenteres ved årsrapporterne fra de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 25 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af en liste over de 5 betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punktII.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.
Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9). Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance.
Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4), anførte ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen.
Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt kontaktoplysninger på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives mere end 5 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Såfremt det ikke kan afgøres, hvilke referencer, der er de første 5 referencer, vil referencerne blive udvalgt ved lodtrækning.
Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som rammeaftalen omfatter, jf. punkt II.2.4), skal de konkrete dele af ydelserne under rammeaftalen udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
ESPD fungerer som bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet, jf. punkt II.2.9).
Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Næste rammaftale forventes offentliggjort primo 2023.
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger/tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem.
Spørgsmål til PQ skal stilles senest den 25.11.2019, kl. 12:00. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb.
Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgiveset særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens
§ § 151-152, jf. § 153.
Yderligere oplysninger:
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Skønnet er baseret på det historiske forbrug over de sidste 4 år.
I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderda-ge, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor be-kendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor or-dregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk