Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/91664f27-88d4-43c6-b60e-506bb4d79b6b/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/91664f27-88d4-43c6-b60e-506bb4d79b6b/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Valgt firma
(11.03.2020)
Tolstrup A/S
Tolstrup Allé 18
7000 Fredericia
Udførelse af grøn pleje i den sydlige og sydvestlige del af Aarhus Kommune
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Karen Blixens Boulevard 7
Brabrand
8220
Danmark
Kontaktperson: Nastasja Schweigler Lauridsen
Telefon: +45 29209230
E-mail: nmse@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af Udførsel af grøn pleje i den sydlige og sydvestlige del af Aarhus Kommune
Levering af Udførsel af grøn pleje i den sydlige og sydvestlige del af Aarhus Kommune.
Aarhus Kommune
Levering af Udførsel af grøn pleje i den sydlige og sydvestlige del af Aarhus Kommune.
Den fremtidige Kontrakt kan forlænges i op til 2 x 12 måneder á en eller flere omgange på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive nedenstående omsætnings- og nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Omsætning inden for drift og vedligeholdelse af grønne områder,
— Egenkapital,
— Soliditetsgrad.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har en omsætning inden for drift og vedligeholdelse af grønne områder på minimum 4 400 000 DKK ekskl. moms pr. år i de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Har haft en positiv egenkapital i de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Har haft en soliditetsgrad på minimum 15% i de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Ansøger bedes I ESPD angive referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives minimum 1 referencer og maksimalt 6 referencer.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har synliggjort erfaring med udførelse af lignende opgaver som den udbudte. Referencer bør indeholde følgende:
- En kort beskrivelse af opgaven, herunder opgavens primære funktion,
- Referencens økonomi og periode,
- Ansøgerens rolle i opgaven,
- Kontaktperson hos referencen med angivelse af navn og telefonnummer.
Med lignende opgaver menes opgaver som i omfang og indhold svarer til den nærværende udbudte opgave. Omsætningen på 4 400 000 DKK pr. år skal fordele sig på maksimum 6 referencer i alt i de seneste 3 år. Samlet set skal referencerne indholdsmæssigt indeholde tilsvarende opgaver som nærværende udbudte opgave.
Vedlægges der flere referencer er det kun de første 6 referencer, der indgår i den samlede vurdering.
Kontrakten indeholder en klausul om arbejdsvilkår, en uddannelsesklausul om erhvervsuddannelsespraktikanter, en uddannelsesklausul om en udformet personalepolitik samt en klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
// grseq end-->
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund(e). Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund(e) (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1,
- Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2,
- Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3. Vurderingen af, hvorvidt der er tale om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, vil blive foretaget i henhold til proportionalitetsprincippet i Udbudslovens § 2, stk.1,
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4,
- Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5,
- Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 6,
- Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. Udbudslovens § 137, nr. 7, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4.
Til dokumentation for overholdelse af mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når ordregiver anmoder herom, fremlægge følgende:
Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD’et vedrørende soliditetsgrad og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsrapporter, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere soliditetsgrad og egenkapital på en anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2. Tilbudsgiver skal til dokumentation for omsætningen fremsende en revisorerklæring om, at virksomheden har haft en omsætning som angivet i Del III, afsnit III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå aftale med. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk