Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/101599758.aspx
Udbyder
Nordsjællands Park & Vej I/S
Vindere
Valgt firma
(17.06.2019)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
Tømning af vejbrønde og stibrønde i Helsingør Kommune og Fredensborg kommune
Nordsjællands Park & Vej I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
35418733
Kongevejen 425 C
Kvistgård
3490
Danmark
Kontaktperson: Eva Rostgaard-Hansen
Telefon: +45 25312248
E-mail: erh11@helsingor.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/101599758.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.helsingorkommune.dk/
Del II: Genstand
Tømning af vejbrønde og stibrønde i Helsingør Kommune og Fredensborg kommune
Nærværende udbud vedrører tømning af estimeret 19 000 vejbrønde og estimeret 1 500 stibrønde i Helsingør Kommune og Fredensborg Kommune. Heraf er estimeret 12 000 vejbrønde og 500 stibrønde beliggende i Helsingør Kommune, hvortil kommer estimeret 7 000 vejbrønde og 1 000 stibrønde beliggende i Fredensborg Kommune.
Rammeaftalen omfatter tømning af vejbrønde på offentlige veje, herunder gader, gågader, broer, pladser, P-pladser, og offentlige stier i Helsingør Kommune og Fredensborg Kommune.
De 2 nordsjællandske kommuner støder op til hinanden, og afledt af den fælles kommunegrænse er det offentlige vejnet i Helsingør Kommune og Fredensborg Kommune i vid udstrækning forbundet. På lange vejstrækninger kan tømningen af vejbrønde derfor gennemføres med stor effektivitet på tværs af kommunegrænsen, hvilket gør det muligt for leverandøren at optimere sin arbejdsplan.
Tømningen af vejbrønde i Helsingør Kommune er estimeret til at omfatte 12 000 stk. Med ca. 325 km offentlig vej svarer det til, at der gennemsnitlig er 37 vejbrønde pr. km.
Ordregiver har option på udførelse af yderligere tømning af vejbrønde (cirka 225 timer pr. år) og stibrønde (cirka 55 timer pr. år).
Almindelige optionstømninger kan rekvireres af ordregiver på henholdsvis hverdage, på lørdage samt på søn- og helligdage i tidsrummet kl. 06:00 til kl. 17:00 eller i tidsrummet kl. 17:00-06:00. En almindelig optionstømning er en yderligere tømning i forhold til Arbejdsplanen, hvor NSPV ikke har behov for, at tømningen bliver igangsat inden for 3 timer fra bestilling.
Option på akut tømning kan rekvireres af ordregiver på et hvilket som helst tidspunkt. Ved akut tømning forstås tømning, hvor NSPV har behov for, at tømningen bliver igangsat inden for 3 timer fra bestilling.
Optionen omfatter følgende:
- Slamsuger EURO5 inkl. 2 mand til tømning af vejbrønd,
- Slamsuger EURO5 max 10 ton inkl. 2 mand til tømning af stibrønd.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
(1.1) Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 7 000 000 DKK i hvert af de 2 senest afsluttede regnskabsår.
(1.2) Det seneste aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for tilbudsgivers fortsatte drift eller indikerer, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabsskik i øvrigt, ikke er overholdt.
(2.1) Der kræves en positiv egenkapital i hver af de 2 senest aflagte årsregnskaber.
(3.1) Tilbudsgiver skal minimum have 1 reference inden for tømning af vejbrønde, som er udført for offentlig ordregiver inden for de seneste 2 år. Referencen skal som minimum omfatte arbejde med 18 000 vejbrønde pr. år i referencens løbetid.
(3.2) Tilbudsgiver skal minimum have 1 reference inden for tømning af stibrønde, som er udført for of-fentlig ordregiver inden for de seneste 2 år. Referencen skal som minimum omfatte arbejde med 1 500 stibrønde pr. år i referencens løbetid.
(3.3) Tilbudsgiver skal dokumentere anvendelse af slamsuger EURO5 og slamsuger EURO5 max 10 ton til arbejdet, ved fremlæggelse af udskrift fra Skats Motorregister.
(3.4) Tilbudsgiver skal senest ved aftaleindgåelsen dokumentere at have erhvervet forsikringsmæssig dækning af sit produkt- person- og erhvervsansvar i et af Finanstilsynet anerkendt forsikringsselskab på minimum 10 000 000 DKK ved person- og/eller tingsskade pr. år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk