Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://www.rib-software.dk
Udbyder
Boligforeningen Søbo, afd. 35 Bülowsvej, Sønderborg
Totalrådgivning - afd. 35, Bülowsvej, Sønderborg
Boligforeningen Søbo, afd. 35 Bülowsvej, Sønderborg
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Sundmarkvej 14
Sønderborg
6400
Danmark
Kontaktperson: Hans Peter Hollænder
E-mail: hph@soebo.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.soebo.dk/
Jupitervej 1
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Camilla Lodberg Jensen
E-mail: calj@kubenman.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kubenman.dk
Del II: Genstand
Udbud af totalrådgivning - afd. 35, Bülowsvej, Sønderborg
Totalrådgivning i forbindelse med at Boligforeningen Søbo har fået støtte til opførelse af 50 almene familieboliger som 1. etape på den tidligere industrigrund, beliggende Bülowsvej 9 i Dybbøl. Der skal opføres 16 stk. 3-rumsboliger, 19 stk. 4-rumsboliger og 15 stk. 5-rumsboliger fra 95 m2 til ca. 111 m2 i form af 12 stk. rækkehuse og 38 stk. lejligheder i 4 etagebyggeri. I alt ca. 5 300 m2. Byggeperioden er fra 1. kv. 2020 til 3. kv. 2021. Projektet skal DGNB certificeres.
Bülowsvej 9, Dybbøl, Sønderborg
Der henvises til udbudsbetingelserne.
For at få adgang til det samlede udbudsmateriale skal ansøger anvende nedenstående link:
http://www.rib-software.dk TN272065
En udfyldt ESPD udgør alene en egenerklæring som foreløbig bevis på op, at tilbudsgiver opfylder de relevante egnethedskriterier og ikke befinder sig i de oplyste udelukkelsessituationer. Ordregiver har derfor pligt til at indhente endelig dokumentation herfor, senest inden tildeling af opgaven.
Udelukkelse (ESPD DEL III A-C):
En økonomisk aktør udelukkes fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136, stk. 1, nr. 1.-3.
En økonomisk aktør udelukkes ligeledes, hvis den økonomiske aktør er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-2, 4 og 6.
En økonomisk aktør kan ikke udelukkes fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at den økonomiske aktør er pålidelig, selv om den økonomiske aktør er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-137, jf. udbudslovens § 138, stk. 1.
VII.2)
Yderligere supplerende oplysninger:
Ordregiver vil udvælge 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til en optimal konkurrence, vurderes bedst egnede til at løse opgaven.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af de fremsendte referencer, med vægt på referencernes relevans med den udbudte opgave. Referenceprojekter med stor relevans med udbudte opgave vægtes højere end andre referencer. Referenceprojekter som er afsluttet vægtes højere end referenceprojekter som endnu ikke er afsluttet. Referencerne vil blive bedømt ud fra en helhedsvurdering.
Med lignende opgaver menes opgaver der:
— er gennemført som totalrådgivning, hvor ansøger har været totalrådgiver,
— nybyggeri af almene boliger,
— DGNB certificeret byggeri,
— byggerier udført i fag- eller storentreprise,
— byggeledelse af fag- og storentrepriser,
— byggeregnskab i udførelsesperioden (håndværkerudgifter).
Der er direkte adgang til udbudsmaterialet via det link, der fremgår af udbudsbekendtgørelse del I.3. Ansøgere skal registrerer sig på portalen i forbindelse med første log ind til udbudsmaterialet. Registrering af ansøgere sker automatisk og ansøgere har uhindret adgang til udbudsmaterialet. Afgivelse af prækvalifikationsansøgning kan kun ske igennem den digitale udbudsportal.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig kapacitet ved at oplyse følgende nøgletal for de 3 senest afsluttede regnskabsår, indeholdende oplysninger om:
— Samlet omsætning,
— Soliditetsgrad i procent,
— Egenkapital.
Udvælgelseskriterier er endvidere gengivet i udbudsbetingelserne.
Der er følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet gennemsnit for de 3 senest afsluttede regnskabsår:
a) Samlet omsætning: Minimum 5 000 000 DKK,
b) Soliditetsgrad i procent: Minimum 15%,
c) Egenkapital: Minimum 1 500 000 DKK.
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig kapacitet ved at oplyse følgende:
d) Reference projekter med beskrivelse af de betydeligste lignende opgaver, som tilbudsgiver helt eller delvist har udført i de seneste 3 år med angivelse af:
- Kort beskrivelse af opgaven, herunder angivelse af entrepriseform, nybyggeri/ ombygning/ renovering, etagemeter, type af byggeri (benyttelse),
- Anlægssum,
- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for,
- Udførelsestidsperiode,
- Ordregiver.
Der må maksimalt angives 5 referencer inkl. referencer fra andre enheder (f.eks. underrådgivere), ansøger baserer sig på. Der bør vedlægges referencer fra underrådgivere, dog stadig maksimalt 5 referencer i alt.
Udvælgelseskriterier er endvidere gengivet i udbudsbetingelserne.
Ansøger skal kunne påvise mindst 1 reference på varetagelse af totalrådgivning i forbindelse med almene projekter (renovering, ombygning af boliger eller nybyggeri).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
København
Danmark
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde forbeslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3 stk.1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk