Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/28811884-a3c8-4703-9565-bba083e09c2d/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/28811884-a3c8-4703-9565-bba083e09c2d/homepage
Udbyder
I/S Reno-Nord
Vindere
Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand
(02.07.2019)
COWI A/S
Visionsvej 53
9000 Aalborg
Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand
I/S Reno-Nord
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
46076753
Troensevej 2
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Amalie Højrup Pedersen
Telefon: +45 25263425
E-mail: ahp@bechbruun.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://renonord.dk/
Del II: Genstand
I/S Reno-Nords udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand
I/S Reno-Nord ("Ordregiver") udbyder herved en rammeaftale for Ordregivers indkøb af teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med Ordregivers virksomhed.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i medfør af forsyningsvirksomhedsdirektivet (Direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014).
Den udbudte ydelse er nærmere beskrevet nedenfor under pkt. II.2.4.
Aalborg, Nordjylland
Den udbudte rammeaftale omfatter levering af løbende ad hoc teknisk rådgivning og bistand inden for Ordregivers virksomhed.
Den tekniske rådgivning omfatter generelt ydelser i henhold til Danske Arkitektvirksomheder og FRI’s ydelsesbeskrivelser (Ydelsesbeskrivelse: Byggeri og Landskab 2018, Ydelsesbeskrivelse: Anlæg og Planlægning 2013 samt Ydelsesbeskrivelse: Bygherrerådgivning 2013), herunder inden for bl.a. følgende områder/opgaver:
- Idéoplæg,
- Byggeprogram,
- Projekteringsledelse,
- IKT-ledelse,
- Dispositionsforslag,
- Projektforslag,
- Myndighedsbehandling,
- Udførelsesprojekt,
- Byggeledelse,
- Driftssupport,
- Specialistydelser i forbindelse med drift og vedligeholdelse,
- Fagtilsyn,
- Projektopfølgning,
- IKT-ydelser i forbindelse med byggeri,
- Risikoforhold og økonomi,
- Forundersøgelser og planlægning mv.,
- Arbejdsmiljøkoordinering,
- Rådgivning i forbindelse med udformning af udbud og kontrahering,
- Generel bygherrerådgivning.
De nærmere vilkår for den tekniske rådgivning fremgår af ”Udkast til rammeaftale om teknisk rådgivning”, der indgår som en del af udbudsmaterialet.
Rammeaftalen har en løbetid på 4 år med mulighed for forlængelse fra Ordregivers side 2 gange af 2 år ad gangen således, at rammeaftalen kan få en maksimal varighed på op til 8 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 3 ansøgere, der efter Ordregivers vurdering er mest egnede til at udføre opgaven.
Ordregiver vil foretage udvælgelsen på baggrund af de af ansøger oplyste referencer vedrørende:
1) levering af løbende teknisk rådgivning og bistand inden for de seneste 3 år vedrørende følgende områder:
- Affaldsbehandling,
- Vedligeholdelse af affaldsbaserede kraftvarmeanlæg, samt
- myndighedsbehandling inden for miljø, energi samt bygge- og anlægsopgaver på kraftvarmeanlæg.
2) levering af teknisk rådgivning og bistand inden for de seneste 8 år vedrørende følgende områder:
- Ombygning og/eller etablering af affaldsbaserede kraftvarmeanlæg.
Se nærmere under pkt. III.1.3 for så vidt angår de oplysninger, referencerne bør indeholde.
Det vil blive tillagt positiv vægt, hvis ansøger har oplyst referencer vedrørende levering af teknisk rådgivning inden for alle ovennævnte områder.
Det vil desuden blive tillagt positiv vægt, såfremt mindst én af de på referencen anvendte nøglepersoner (dvs. en person, der har haft en væsentlig rolle på opgaven) fortsat er beskæftiget hos ansøger på ansøgningstidspunktet.
Ordregiver vil kun tage 5 referencer pr. ansøger (inkl. eventuelle konsortieparter/støttende enheder) i betragtning. Såfremt ansøger har vedlagt flere referencer end 5, udvælger Ordregiver selv, hvilke 5 referencer der vil indgå i vurderingen.
Rammeaftalen er ikke eksklusiv. Ordregiver er således berettiget til at antage en kontraktpart, der ikke deltager i rammeaftalen, til konkrete opgaver. Ordregiver er endvidere ikke forpligtet til at aftage ydelser fra tilbudsgiveren, dvs. tilbudsgiveren er ikke garanteret nogen minimumsomsætning under rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver stiller følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:
- At ansøger har haft en samlet årlig omsætning på mindst 25 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 tilgængelige og afsluttede regnskabsår.
Der stilles ingen mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen.
Ordregiver vil dog lægge vægt på ansøgers tekniske og faglige formåen i forbindelse med udvælgelsen af tilbudsgivere, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 7.5. Ansøger opfordres derfor til i ESPD’et at oplyse om ansøgers væsentligste referencer
Vedrørende:
1) levering af løbende teknisk rådgivning og bistand inden for de seneste 3 år vedrørende følgende områder:
- Affaldsbehandling,
- Vedligeholdelse af affaldsbaserede kraftvarmeanlæg, samt
- myndighedsbehandling inden for miljø, energi samt bygge- og anlægsopgaver på kraftvarmeanlæg.
2) levering af teknisk rådgivning og bistand inden for de seneste 8 år vedrørende følgende områder:
- Ombygning og/eller etablering af affaldsbaserede kraftvarmeanlæg.
Ansøger opfordres til for hver reference at oplyse om følgende:
(i) Perioden for rådgivningsopgavens udførelse,
(ii) Navn og kontaktperson hos kunden,
(iii) En kort beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle i opgaven,
(iv) Ansøgers samlede honorar for opgaven,
(v) Anvendte nøglepersoner til opgaven (dvs. en person, der har haft en væsentlig rolle på opgaven) samt oplysning om, hvorvidt disse nøglepersoner er beskæftiget hos ansøger på ansøgningstidspunktet.
Se nærmere om udvælgelsen ovenfor under pkt. II.2.9.
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-137, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 80.
Ordregiver vil også udelukke en tilbudsgiver fra at deltage i udbuddet, hvis denne under udbudsproceduren bliver omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-137.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver påregner at prækvalificere 3 virksomheder til at afgive tilbud.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk