Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/91333150.aspx
Udbyder
Egedal Kommune
Energimærkning af kommunale bygninger
Egedal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188386
Dronning Dagmars Vej 200
Ølstykke
3650
Danmark
Kontaktperson: Maja Barnekov
Telefon: +45 72597014
E-mail: udbud@egekom.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/91333150.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.egedalkommune.dk/
Del II: Genstand
Energimærkning af kommunale bygninger
Opgaven omhandler energimærkning af Egedal Kommunes bygninger, hvilket omfatter omkring 200 000 kvm. fordelt på ca. 110 ejendomme. Udover den lovpligtige del af energimærkningen har Egedal Kommune et behov for at løfte kvaliteten af energimærkningen, således at energimærkerne bliver en naturlig del af kommunens fortsatte arbejde med at nedbringe energiforbruget i ejendommene samt et strategisk valg om øget digitalisering af bygningsdriften. Dette er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, som kan tilgås via udbudsportalen Mercell.
Tryk her https://permalink.mercell.com/91333150.aspx
Egedal Kommune.
Opgaven omhandler energimærkning af Egedal Kommunes bygninger, hvilket omfatter omkring 200 000 kvm. fordelt på ca. 110 ejendomme. Udover den lovpligtige del af energimærkningen har Egedal Kommune et behov for at løfte kvaliteten af energimærkningen, således at energimærkerne bliver en naturlig del af kommunens fortsatte arbejde med at nedbringe energiforbruget i ejendommene samt et strategisk valg om øget digitalisering af bygningsdriften. Dette er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, som kan tilgås via udbudsportalen Mercell.
Optioner er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, som kan tilgås via udbudsportalen Mercell.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal for opnåelse af prækvalifikation være certificeret som energimærkningsfirma efter gældende lovgivning. Virksomheden skal være certificeret til at udføre energimærkning på store ejendomme, og virksomheden skal kunne fremlægge certifikat, der dokumenterer dette, medmindre der kan henvises til denne dokumentation andetsteds. - Endvidere gøres der allerede i prækvalifikationsfasen opmærksom på, at tilbudsgiver (eller underrådgiver(e), som tilbudsgiver baserer sig på) skal kunne dokumentere at have ansat minimum 5 uddannede energimærkningskonsulenter ved tilbudsafgivelse. Tilbudsgiver og underrådgivere skal således tilsammen have ansat mindst 5 energimærkningskonsulenter, som vil blive tilknyttet opgavens udførelse, ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav ved anmodning om prækvalifikation. Dette er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, som kan tilgås via Mercell.
Der er opstillet mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet for opnåelse af prækvalifikation. Mindstekravene vedrører tilbudsgivers omsætning, soliditetsgrad og egenkapital for det seneste regnskabsår. Der gøres opmærksom på, at såfremt tilbudsgiver baserer sin økonomisk og finansielle kapacitet på underrådgivere, skal der i forbindelse med anmodning om prækvalifikation vedlægges en støtteerklæring fra underrådgiveren som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, der kan tilgås via Mercell.
- Omsætning for seneste regnskabsår: Min. 3 000 000 DKK,
- Soliditetsgrad for seneste regnskabsår: Min. 15%,
- Egenkapital for seneste regnskabsår: Min. 1 000 000 DKK.
Der gøres opmærksom på, at dokumentation for opfyldelse af mindstekrav for økonomisk og finansiel kapacitet skal sendes til ordregivers bygherrerådgiver, såfremt tilbudsgiveren prækvalificeres til tilbudsfasen, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, der kan tilgås via Mercell.
Der er opstillet mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet for opnåelse af prækvalifikation. Mindstekravene vedrører referencer udført indenfor de seneste 5 år. Der gøres opmærksom på, at såfremt tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige kapacitet på underrådgivere, skal der i forbindelse med anmodning om prækvalifikation vedlægges en støtteerklæring fra underrådgiveren som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, der kan tilgås via Mercell.
Tilbudsgiver (eller eventuelle underrådgivere(e), som tilbudsgiver baserer sig på) skal som minimum kunne dokumentere erfaring med energimærkning af større ejendomsporteføljer for samme kunde på min. 100 000 kvm. opvarmet areal. Dette gøres ved angivelse af minimum 1 reference, der opfylder de beskrevne krav til referencens indhold/oplysninger. Det er endvidere et krav, at tilbudsgiver (eller eventuelle underrådgivere(e), som tilbudsgiver baserer sig på) selv har udført størstedelen af de ydelser, der har været indeholdt i den pågældende opgave, der lægges til grund for opfyldelse af minimumskravet.
Der gøres opmærksom på, at Ordregiver forholder sig ret til at kontakte den ordregiver, som opgaven er udført for, for at få verificeret de afgivne oplysninger.
Yderligere krav og ønsker til afgivelse af referencer er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, som kan tilgås via Mercell.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk