Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
Boligforeningen AAB
Svend Aukens Plads 9
2300 København S
Mærke
" Prækvalifikation - AAB, Afd. 55, Rækkehusene"
Udbyder
Boligforeningen AAB, afdeling 55
Vindere
Valgt team
(30.07.2018)
Q Construction, Rønslev og RUM
Totalentreprise - nybyggeri, Rækkehusene Vejleåparken Ishøj
(21.12.2018)
Q-Construction
Rosenkrantzgade 12d
8000 Aarhus C
Totalentreprise - nybyggeri, Rækkehusene Vejleåparken Ishøj
Boligforeningen AAB, afdeling 55
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Svend Aukens Plads 9
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Max Møller, Mangor & Nagel A/S
E-mail: mm@mangornagel.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://aab.dk
Svend Aukens Plads 9
København S
2300
Danmark
E-mail: mm@mangornagel.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://aab.dk
Del II: Genstand
Totalentreprise - nybyggeri, Rækkehusene Vejleåparken Ishøj
AAB afdeling 55 ønsker at opføre 6 rækkehusstænger bestående af 3 bolig typer (A,B,C). Byggeriet skal opføres i 1 plan. Alle boliger har privat parkeringsplads, terrasse og tilhørende skur. Totalentreprisen omfatter også udearealer og parkeringspladser, samt landskaber. Totalentreprisen omfatter opførelse af 58 rækkehuse (ca. 4 405 m2) fordelt på 3 boligtyper blandet beliggende i 6 byggefelter.
Ishøj Boulevard og Ishøj Søvej, 2635 Ishøj.
Der udbydes en Totalentreprisekontrakt med én totalentreprenør, der skal bistå Bygherre med projektering og opførelse af 58 nye rækkehuse.
Udbudsmaterialet er udtryk for et med Bygherre gennemarbejdet forslag for projektet. Der har forud for udbuddet været gennemført en grundig bearbejdning af de funktionelle og fysiske forhold, og disse skal tilgodeses i det færdige projekt.
Der skal udføres et bygningsanlæg, der arkitektonisk er i harmoni med, og som indgår i en smuk og naturlig sammenhæng med den nære beliggenhed med omkringliggende bebyggelser. Bygningernes funktionelle og tekniske standard ønskes udført i henhold til de i udbuddet definerede krav.
Totalentreprisekontrakten udbydes efter proceduren Udbud med forhandling. Bygherre forventer at gennemføre et forhandlingsforløb, hvor alle tilbudsgiverne på baggrund af indleveret indledende tilbud inviteres til forhandlingsmøde af 2-3 timers varighed, hvorefter der skal afleveres endeligt tilbud. Bygherre forbeholder sig dog at tildele totalentreprisekontrakten på baggrund af en evaluering af de indledende tilbud uden afholdelse af yderligere forhandlinger. Tilbudsgiver skal indrette sit indledende tilbud herefter. Yderligere oplysninger om forhandlingsforløbet fremgår af udbudsmaterialet.
Bygherre forventer følgende tidsplan under forløbet (hovedtidspunkter angivet - yderligere tidspunkter fremgår af udbudsmaterialet:
Frist for ansøgning om prækvalifikation: 16.4.2018.
Meddelelse om PQ og opfordring til afgivelse af tilbud: ca. 1.5.2018.
Frist for indledende tilbud: 1.6.2018.
Forhandlingsrunde: 1. - 15.6.2018.
Tilbudsfrist endeligt bud: 22.6.2018.
Forventet meddelelse om tildeling: 29.6.2018.
Indgåelse af totalentreprisekontrakt: uge 28/2018.
Skema B skal indsende primo juli 2018.
Såfremt der er mere end 4 konditionsmæssige ansøgere, vil udvælgelse blandt de konditionsmæssige ansøgere ske efter en vurdering af de i del III.1.3 anførte oplysninger således, at der vil blive udvalgt de 4 konditionsmæssige ansøgere, der vurderes 1) at have de for opgaven mest relevante tilsvarende erfaringer set i forhold til den udbudte opgave og 2) ud fra Bygherres ønske om at skabe en optimal konkurrence.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
ESPD del IV, afsnit B, "Gennemsnitlig årsomsætning": Ansøger skal i ESPD angive sin gennemsnitlige årlige omsætning for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår.
ESPD del IV, afsnit B, "Finansielle nøgletal": Ansøger skal angive sin egenkapital for det seneste tilgængelige regnskabsår.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. moderselskab, søsterselskab eller underrådgiver/underentreprenør) skal ansøgeren som en del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelsen af kontrakten ved som en del af ansøgningen at fremsende en støtteerklæring fra de støttende enheder. Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger og skabelon for støtteerklæring.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren over de seneste 3 år i gennemsnit har haft en minimumsomsætning på 100 000 000 DKK pr. år.
Det er et mindstekrav, at ansøgerens egenkapital i det seneste regnskabsår er positiv.
Ved sammenslutning af virksomheder ses der på den samlede omsætning/den samlede egenkapital for sammenslutningen.
ESPD del IV, afsnit C, "For så vidt angår bygge- og anlægskontrakter: udførelse af arbejde af den anførte type": Ansøger skal fremsende referenceliste over tilsvarende projekter udført indenfor de seneste 5 år før ansøgningsfristens udløb. Projekterne skal vedrøre boligbyggeri og være igangværende, dog skal udførelse være påbegyndt, eller være gennemført. Projekterne skal have en med den udbudte opgave sammenlignelig størrelse og kompleksitet.
Ansøger må maks. vedlægge 5 referencer for tilsvarende projekter.
For hver reference skal oplyses følgende:
1) Kunde og kontaktperson;
2) Beskrivelse af projektet og ansøgers rolle;
3) Entreprisesum inkl. moms;
4) Areal;
5) Dato for projektets afslutning eller oplysning om projektets stade.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet (f.eks. moderselskab, søsterselskab eller underrådgiver/underentreprenør) skal ansøgeren som en del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelsen af kontrakten ved som en del af ansøgningen at fremsende en støtteerklæring fra de støttende enheder. Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger og skabelon for støtteerklæring.
Det er et mindstekrav, at hver reference er færdiggjort inden for de seneste 5 år eller igangværende, hvor udførelse er påbegyndt.
Det er et mindstekrav, at hver reference vedrører boligbyggeri.
Kontrakten vil være baseret på ABT 93 med Bygherres tilføjelser, fravigelser og præciseringer. Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der er tale om støttet byggeri. Opgaven har tidligere været udbudt i hovedentreprise uden at dette udbud resulterede i acceptable bud. Ishøj Kommune har sat en seneste frist for indsendelse af Skema B til primo juli 2018. Dette kræver, at udbud er afholdt forinden, hvorfor det ikke er muligt at overholde de almindelige frister for prækvalifikation og afgivelse af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det samlede udbudsmateriale vil samme dag som offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse være offentligt tilgængeligt via http://projekttorvet.dk.
Adgang til udbudsmaterialet gives via et login til www.projekttorvet.dk, som fås ved henvendelse til Max Møller, Mangor & Nagel på mm@mangornagel.dk.
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes i 2 eksemplarer til Boligforeningen AAB, Svend Aukens Plads 9, 2300 København S inden den 16.4.2018 kl. 10:00.
Ansøgning skal afleveres i lukket kuvert mærket: " Prækvalifikation - AAB, Afd. 55, Rækkehusene".
Ansøger skal udfylde og medsende ESPD (det fælles europæiske udbudsdokument) ved ansøgning om prækvalifikation.
Hvis ansøger er et konsortium skal der afgives ESPD for hver deltager i konsortiet.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underrådgiver/underentreprenør) angående økonomisk og finansiel formåen og/eller teknisk kapacitet, skal ansøger medsende ESPD også for den støttende enhed samt en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller den tekniske kapacitet. Skabelon for støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet og bedes benyttet.
Oplysningerne afgivet i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder de anførte mindstekrav. Til verificering af de afgivne oplysninger skal de udvalgte tilbudsgivere efter prækvalifikation fremlægge dokumentation i form af serviceattest eller lignende dokumentation udstedt af relevante myndigheder. Af tidsmæssige hensyn skal oplysninger afgivet af ansøger i ESPD straks kunne dokumenteres på bygherres anmonding herom, dvs. indenfor 1 dag.
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens §§135-136 eller 137, stk. 1, nr. 1-4 nævnte udelukkelsesgrunde. Der henvises til ESPD del III, hvor ansøgerne skal oplyse, hvorvidt de er omfattet af nogen af de nævnte bestemmelser.
For yderligere information om prækvalifikationen henvises til udbudsbetingelserne.
Ansøgerne har selv ansvaret for at holde sig orienteret om udbuddet på http://projekttorvet.dk.
Klage over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bygherre har afsendt underretning til ansøgerne.
Klage over tildeling af totalentreprisekontrakt skal indgives inden 45 kalenderdage efter at Bygherren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Bygherren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Bygherre om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:www.kfst.dk