23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 166-342380
Offentliggjort
31.08.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
13.09.2017 Kl. 12:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=193221&B=ENERGINET

Udbyder

Energinet.dk

Vindere

Teknisk konsulent til udvikling af eltransmission

(25.01.2018)
L-Engineering A/S
Niels Jernes Vej 10
9220 Aalborg Ø

Konsulent til Plan- og miljøopgaver

(25.01.2018)
Atkins Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S

Konsulent til Plan- og miljøopgaver

(25.01.2018)
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
2600 2600 Glostrup

Teknisk konsulent med SAP-PM kendskab

(25.01.2018)
Semco Maritime A/S
Esbjerg Brygge 30
6700 Esbjerg

Teknisk konsulent til udvikling af eltransmission

(25.01.2018)
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
2600 2600 Glostrup

Teknisk konsulent med SAP-PM kendskab

(25.01.2018)
Vision Management A/S
Kongevejen 426
2840 Holte

Konsulent til Geoscienceopgaver

(25.01.2018)
NIRAS
Sortemosevej 19
3450 Allerød

Tekniske konsulenter til anlægsprojekter

(25.01.2018)
HH Consult
Glarmestervej 22
6710 Esbjerg V

Konsulent til Geoscienceopgaver

(25.01.2018)
Ramboll Denmark A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S

Teknisk konsulent til udarbejdelse bl.a. design, krav og anlægsbudget

(25.01.2018)
Semco Maritime A/S
Esbjerg Brygge 30
6700 Esbjerg

Teknisk konsulent til udarbejdelse bl.a. design, krav og anlægsbudget

(25.01.2018)
L-Engineering A/S
Niels Jernes Vej 10
9220 Aalborg Ø

Projektleder med teknisk indsigt i Udviklingsprojekter

(25.01.2018)
Semco Maritime A/S
Esbjerg Brygge 30
6700 Esbjerg

Gas- og olietekniske konsulenter

(25.01.2018)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby

Konsulent til Plan- og miljøopgaver

(25.01.2018)
NIRAS
Sortemosevej 19
3450 Allerød

Gas- og olietekniske konsulenter

(25.01.2018)
HH Consult
Glarmestervej 22
6710 Esbjerg V

Tekniske konsulenter til anlægsprojekter

(25.01.2018)
MOE A/S
Buddingevej 272
2860 Søborg

Teknisk konsulent med SAP-PM kendskab

(25.01.2018)
ÅF A/S
Lyskær 3 F, 3. th.
2730 Herlev

Konsulent til Plan- og miljøopgaver

(25.01.2018)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby

Projektleder med teknisk indsigt i Udviklingsprojekter

(25.01.2018)
P.A.P A/S
Langebrogade 1D
1411 København K

Teknisk konsulent til udvikling af eltransmission

(25.01.2018)
Ramboll Denmark A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S

Rammeaftale for tekniske- og fagspecifikke konsulentydelser


Energinet.dk

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Energinet.dk
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=193221&B=ENERGINET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=193221&B=ENERGINET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale for tekniske- og fagspecifikke konsulentydelser.

 

Sagsnr.: 17/07881
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71356000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Rammeaftalen for tekniske- og fagspecifikke konsulentydelser.

Rammeaftalen består af følgende 8 delaftaler:

Delaftale 1: Konsulent til Plan- og miljøopgaver

Delaftale 2: Konsulent til Geoscienceopgaver

Delaftale 3: Gas- og olietekniske konsulenter

Delaftale 4: Teknisk konsulent til udarbejdelse bl.a. design, krav og anlægsbudget

Delaftale 5: Projektleder med teknisk indsigt i udviklingsprojekter

Delaftale 6: Teknisk konsulent til Anlægsprojekter

Delaftale 7: Teknisk konsulent med SAP-PM kendskab

Delaftale 8: Teknisk konsulent til udvikling af el-transmission.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Konsulent til Plan- og miljøopgaver

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Energinet.dk ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe konsulenter inden for miljø- og planopgaver, der kan assistere og udføre opgaver på Energinets infrastrukturprojekter inden for miljø- og planområdet.

Energinet har løbende behov for at inddrage konsulentbistand til hjælp med forskellige opgaver af både kortere og længere varighed med primært opgaver vedr. miljøscreeninger, miljø-vurderinger for anlæg på land og på søterritoriet, tilvejebringelse af plangrundlag, ansøgninger om dispensationer og tilladelser efter plan- og miljølovgivningen samt delprojektledelse. Konsulenten forankres i Energinets afdelingerne »Arealer og Rettigheder« eller »Miljø og Geoscience«.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Konsulent til Geoscienceopgaver

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Energinet ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe konsulenter inden for geoscience området, der kan assistere og udføre opgaver på Energinets infrastrukturprojekter.

Energinet har løbende behov for at inddrage konsulentbistand til at udføre opgaver af både kortere og længere varighed, primært vedr. geotekniske og geofysiske undersøgelser, ansøgninger om tilladelser samt delprojektledelse. Konsulenter forankres i Energinets afdelingerne »Arealer og Rettigheder« eller »Miljø og Geoscience«, men vil være tilknyttet sidstnævnte afdeling organisatorisk.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Gas- og olietekniske konsulenter

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen er opdelt i følgende 5 konsulentkategorier:

1. A Managementingeniør/Delprojektleder

1. B Projektingeniør (E og I)

1. C Projektingeniør (Mekanisk)

1. D Risikoingeniør

1. E Anlægsleder

1. G Projektingeniør (offshore pipeline).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Teknisk konsulent til udarbejdelse bl.a. design, krav og anlægsbudget

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Energinet ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe tekniske konsulenter, der kan arbejde på Energinets modningsprojekter. Konsulenten vil typisk indgå som delprojektleder med ansvar for udarbejdelse af kravspecifikation, designbeskrivelse, anlægsbudget og -tidsplan.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Projektleder med teknisk indsigt i Udviklingsprojekter

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Energinet ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe projektledere med teknisk indsigt i udviklingsprojekter, der kan bestride rollen som projektleder på Energinets udviklingsprojekter (modnignsprojekter), der gennemføres inden investeringsbeslutning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Tekniske konsulenter til anlægsprojekter

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Opgaverne, der skal løses af konsulenter under denne rammeaftale, vil hovedsageligt være tilsynsopgaver i forbindelse med bygning, test og idriftsættelse af anlægsprojekter, herunder:

Offshoreanlæg til vindindustrien,

Gasprojekter, onshore og offshore,

Olieprojekter, onshore og offshore.

Der vil ligeledes kunne forekomme opgaver i forbindelse med design af nævnte opgaver.

Desuden kan der blive tal om ad-hoc tilsynsopgaver med varighed fra få uger til 3-4 måneder i forbindelse med vedligehold af nævnte anlæg, der er i drift.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Teknisk konsulent med SAP-PM kendskab

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Formålet med funktionen er en konsulent med SAP PM erfaring til bl.a. Asset Optimering og — vedligehold, for at understøtte den datadrevne tilgang til drift og vedligehold af Energinets elnet og dets komponenter. Konsulenten skal bistå vores SAP PM team med udvidelse af vores datagrundlag og -håndtering i SAP herunder vores mobile SAP løsning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Teknisk konsulent til udvikling af eltransmission

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Formålet med funktionen teknisk konsulent/analytiker i Asset Optimering er at understøtte en datadrevet tilgang til drift og vedligehold af Energinets elnet og dets komponenter. Teknisk konsulent/analytiker en er med til at indsamle data om komponenterne og disse driftsmønstre. Data bliver herefter kategoriseret, organiseret og analyseret med henblik på at optimere/ændre bestående vedligeholdelsesmønstre og/eller valg af komponenter og fabrikanter.

Teknisk konsulent/analytiker en understøtter forretningen(Vedligehold, Beredskab, Lager) som er opdragsgiver på analyser.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 4
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Energinet prækvalificerer de 4-6 bedst egnede ansøgere pr. delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud på den delaftale de vil blive prækvalificeret til. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Fælles udbudsbetingelser

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71313400
71351000
71351200
71351914
76100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Xx.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ordregiver ønsker kun at indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder. Dette med henblik på at sikre at virksomheden har et eksistensgrundlag under hele kontraktperioden.

Ansøgeren skal bekræfte sin økonomiske formåen i ESPD del IV.B: »Økonomisk og finansiel formåen« med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:

1. Egenkapital (Samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat m.v.),

2. Soliditetsgrad (Egenkapital / Samlet balancesum).

Tallene skal oplyses i ESPD del IV.B, nr. 4 (Finansielle nøgletal).

Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger«.

Ansøgeren er efter anmodning fra ordregiver forpligtet til at dokumentere opfyldelse af kravet.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

— Egenkapitalen skal minimum udgøre 2 000 000 DKK.

— Soliditetsgraden skal minimum være 20 pct.

Hvis soliditetsgraden er mellem 15 pct. og 20 pct. kan leverandøren godkendes, hvis egenkapitalen overstiger 5 000 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Referencer over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: »Teknisk og faglig formåen«.

Referencerne skal indeholde:

— En detaljeret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance (opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen).

— Den samlede kontraktsum (hvis muligt).

— Dato.

— Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger.

Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal information vedrørende ESPD del IV.C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger«.

Referencelisten bør ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante leverancer. Såfremt referencelisten inkluderer mere end 5 leverancer, vil kun de første 5 angivne referencer indgå i evalueringen. Hvis ansøgeren deltager i udbudsproceduren sammen med andre i en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) eller hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 5, når de lægges sammen.

Energinet.dk forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der skal minimum angives to relevante referencer til den delaftale der ønskes prækvalificering til.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3 »Yderligere oplysninger« for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket »Elektronisk adgang til information« i afsnit I.1 i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.

Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente supplerende information hos ansøgeren.

Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's 10 principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's Code of Conduct. Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's Code of Conduct og CSR-politik som kan læses på vores hjemmeside: www.energinet.dk.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 4
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøgeren skal oplyse hvilke delkontrakter de ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på, dette gøres i »Del II: oplysninger om den økonomiske aktør«.

Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD (European Single Procurement Document) udfyldes. ESPD'et til denne udbudsproces kan findes i prækvalifikationsmaterialet i EU-Supply.

For at bruge ESPD'et, gør venligst følgende:

— Gem XML filen på din computer, eksempelvis på skrivebordet

— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome

— Vælg det foretrukne sprog

— Vælg »Jeg er en økonomisk aktør«

— Vælg »Importer ESPD«

— Upload XML versionen af ESPD'et fra skrivebordet

— Vælg det land virksomheden er lokaliseret i

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet I udbudsbekendtgørelsen

— Efter færdiggørelsen af ESPD'et, print ESPD'et ud som pdf og gem på din computer.

— Upload pdf versionen af ESPD'et til »Mine svar« i EU-Supply som jeres anmodning om deltagelse i denne prækvalifikation.

Bemærk venligst følgende:

— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: »Oplysninger om den økonomiske aktør« og del III: »Udelukkelsesgrunde« samt relevant information vedrørende del IV: »Udvælgelseskriterier« og Del V: »Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere«. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.

Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.

— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.

Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/08/2017

Send til en kollega

0.053