Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://app.byggeprojekt.dk/public/1281-Maalerudbud
Udbyder
DOMI Bolig
Vindere
Valgt leverandør
(19.12.2017)
Techem Danmark A/S
Trindsøvej 7 B
8000 Aarhus
Fjernaflæste målere samt forbrugsregnskab og kundeservice
DOMI Bolig
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
35432027
Tornøegade 12
Odder
8300
Danmark
Kontaktperson: Ole Hvid Jensen
E-mail: ohj@domibolig.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.domibolig.dk
44623528
Jens Chr. Skous Vej 9
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Kristian Lund
E-mail: krlu@cowi.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.cowi.dk
Del II: Genstand
Fjernaflæste målere samt forbrugsregnskab og kundeservice.
DOMI Bolig ønsker at etablere et ensartet og brugervenligt forbrugsafmålingssystem på tværs af boligorganisationens afdelinger, som dels sikrer korrekt og rettidig aflæsning og afregning af den enkelte beboelsesenheds vand- og varmeforbrug og som dels gennem simple visualiseringer gør den enkelte beboer bevidst om sit forbrug. Med henblik på at imødekomme dette har DOMI Bolig igangsat nærværende udbud vedr. levering og installering af fjernaflæste brugsvandsmålere og varmefordelingsmålere på radiatorer. Omfattet af den udbudte kontrakt er tillige løbende aflæsning og levering af forbrugsdata i form af vand- og varmeregnskaber samt brugervenlig og overskuelig visualisering af forbrug. Herudover skal den valgte leverandør levere kontrolsystem, drift og vedligehold af målerne samt kundeservice i forhold til håndtering af beboerforespørgsler/-klager. Løbetid af kontrakt er som udgangspunkt 10 år.
Odder, Hou, Saksild, Gylling, Hundslund, Malling og Beder.
Udbuddet omfatter indkøb fjernaflæste varmefordelingsmålere, fjernaflæste brugsvandsmålere (varmt vand) og fjernaflæste brugsvandsmålere (koldt vand) til DOMI Boligs 25 afdelinger. Leverandøren af målerne skal foretage levering, montering og afprøvning af de indkøbte målere, ligesom leverandøren skal levere al drift og vedligehold, herunder etablering af kontrolsystem, af målerne mod betaling af et fast årligt honorar. Leverandøren skal ligeledes på baggrund af målerdata udarbejde forbrugsregnskaber og flytteopgørelser, ligesom leverandøren skal levere visualisering af forbrug til såvel beboere som DOMI Boligs administration. Leverandøren skal herudover yde kundeservice til såvel DOMI Boligs administration/drift/beboere ifht. måleraflæsning, forbrugsregnskaber, visualiseringsværktøj(er), ligesom leverandøren skal forestå instruktion af DOMI Boligs administration i brug af visualiseringsværktøj. Kontrakten indeholder optioner. Målerne skal være opsat, afprøvet og godkendt af DOMI pr. 31.5.2018.
Udbuddet indeholder optioner på levering, montering, drift, vedligehold og visualisering af CO2-, fugt- og temperaturmåling samt på levering, montering, drift, vedligehold, forbrugsregnskaber, kundeservice og visualisering for fjernaflæste vandmålere (koldt vand). Optionerne indgår i beregningen af den samlede tilbudssum, som der evalueres på baggrund af.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på www.byggeprojekt.dk Det elektroniske ESPD-dokument tilgås ved upload af udbudsmaterialets XML-fil til denne webside: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome (Vejledning findes på: http://bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/vejledning_eespd.pdf). Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten indeholder:
— Krav om sikkerhedsstillelse i minimum 1 år fra levering af målerne
— Adgang for DOMI Bolig til at opsige kontrakten med 6 måneders varsel
— Krav om at leverandøren tegner erhvervs- og produktansvarsforsikring samt professionel ansvarsforsikring
— Krav om at leverandøren efterlever ILO-konvention nr. 94 om arbejdsmiljø og arbejdsvilkår
— Bestemmelse om, at leverandøren ifalder dagbodskrav, hvis ikke samtlige målere er leveret, monteret, afprøvet og godkendt i overensstemmelse med tidsplanen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk