23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordværk I/S

Genudbud af Vintertjeneste for Nordværk - Delaftale 3: Aalborg Kommune (Troensevej og Langerak)


Nordværk I/S

526416-2025 - Resultater
Danmark – Snerydning – Genudbud af Vintertjeneste for Nordværk - Delaftale 3: Aalborg Kommune (Troensevej og Langerak)
OJ S 153/2025 12/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordværk I/S
E-mail smn@nordvaerk.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Vintertjeneste for Nordværk - Delaftale 3: Aalborg Kommune (Troensevej og Langerak)
Beskrivelse Nordværk er et affaldsfællesskab, som er ejet af syv nordjyske kommuner: Hjørring, Brønderslev, Jammerbugt, Mariagerfjord, Læsø, Rebild og Aalborg. Nordværk er ansvarlig for affaldsindsamling fra 400.000 borgere og driften af genbrugspladser i Hjørring Kommune, Aalborg Kommune, Brønderslev Kommune, Rebild Kommune og Jammerbugt Kommune. Nordværk har behov for at indgå aftaler vedrørende vintertjenester (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) for sine lokaliteter for vinterperioden 2025/26 og frem (som herefter benævnes ”Kontrakten”). Nordværk definerer vinterperioden som værende fra den 1. oktober til den 30. april). Der henvises til det øvrige udbudsmateriale for en nærmere beskrivelse af Kontraktens omfang og -løbetid, Nordværks krav til vintertjenester og andre vilkår vedrørende Kontrakten, jf. i den forbindelse pkt. 1.4. Det bemærkes, at nærværende udbud er et genudbud. Nordværk har således tidligere gennemført EU-udbud af 16 delaftaler for vintertjenester på Nordværks lokaliteter (udbudsbekendtgørelse nr. 153755-2025 og som ændret ved ændringsbekendtgørelse nr. 208306-2025). Nordværk har imidlertid valgt at annullere ud-budsprocessen for så vidt angår Delaftale 3, der oprindeligt omfattede vintertjeneste på Troensevej 2 og 2C, 9220 Aalborg Øst samt Langerak 21, 9220 Aalborg Øst. Genudbuddet omfatter således vintertjeneste på disse lokaliteter, idet vintertjenester for disse lokaliteter i forbindelse med genudbuddet er opdelt i yderligere to delaftaler – Delaftale 3a: Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2C) samt Delaftale 3b: Aalborg Kommune (Langerak 21).
Identifikator for proceduren d5221f92-b316-47d5-8408-d36a8484b5ae
Tidligere bekendtgørelse 343886-2025
Intern ID 497573
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c)
Beskrivelse Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c) omfatter vintertjeneste (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) på følgende adresser: - Troensevej 2, 9220 Aalborg Øst - Troensevej 2C, 9220 Aalborg Øst
Intern ID 497575
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90630000   Isrydning, 90620000   Snerydning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Nordværk har mulighed for at forlænge Kontrakten af to omgange. Hver forlængelse omfatter to vinterperioder
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Den tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris, tildeles delaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordværk I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Nordværk I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Nordværk I/S
Organisation, der udfører betalingen Nordværk I/S
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21)
Beskrivelse Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21) omfatter vintertjeneste (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) på følgende adresser: - Langerak 21, 9220 Aalborg Øst
Intern ID 497576
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90630000   Isrydning, 90620000   Snerydning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Nordværk har mulighed for at forlænge Kontrakten af to omgange. Hver forlængelse omfatter to vinterperioder
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Den tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris, tildeles delaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordværk I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Nordværk I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Nordværk I/S
Organisation, der udfører betalingen Nordværk I/S
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 952 259,40   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn OKNYGAARD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 95217
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 732 259,40   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 95217
Titel Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c) / OKNYGAARD A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 30/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 25/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 732 259,40   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 732 259,40   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Forstas A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 96097
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 220 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 96097
Titel Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21) / Forstas A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 30/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 28/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 220 000,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 220 000,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordværk I/S
Registreringsnummer 46076753
Postadresse Troensevej 2
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Steffen Meldgaard Nielsen
E-mail smn@nordvaerk.dk
Telefon 98156566
Internetadresse https://www.nordvaerk.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn OKNYGAARD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 35394818
Postadresse Rosbjergvej 5 G
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail jsb@oknygaard.dk
Internetadresse https://oknygaard.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-1004
Officielt navn Forstas A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 29615756
Postadresse Prins Georgs Kvarter 3
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
E-mail cp@forstas.dk
Telefon 24926080
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 358abaf7-61c4-46c7-ae32-65595b7c4333   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 11/08/2025   09:44:43 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 526416-2025
EUT-S-nummer 153/2025
Offentliggørelsesdato 12/08/2025

Send til en kollega

0.062