1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Nordværk I/S
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Genudbud af Vintertjeneste for Nordværk - Delaftale 3: Aalborg Kommune (Troensevej og Langerak)
Beskrivelse
:
Nordværk er et affaldsfællesskab, som er ejet af syv nordjyske kommuner: Hjørring, Brønderslev, Jammerbugt, Mariagerfjord, Læsø, Rebild og Aalborg. Nordværk er ansvarlig for affaldsindsamling fra 400.000 borgere og driften af genbrugspladser i Hjørring Kommune, Aalborg Kommune, Brønderslev Kommune, Rebild Kommune og Jammerbugt Kommune. Nordværk har behov for at indgå aftaler vedrørende vintertjenester (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) for sine lokaliteter for vinterperioden 2025/26 og frem (som herefter benævnes ”Kontrakten”). Nordværk definerer vinterperioden som værende fra den 1. oktober til den 30. april). Der henvises til det øvrige udbudsmateriale for en nærmere beskrivelse af Kontraktens omfang og -løbetid, Nordværks krav til vintertjenester og andre vilkår vedrørende Kontrakten, jf. i den forbindelse pkt. 1.4. Det bemærkes, at nærværende udbud er et genudbud. Nordværk har således tidligere gennemført EU-udbud af 16 delaftaler for vintertjenester på Nordværks lokaliteter (udbudsbekendtgørelse nr. 153755-2025 og som ændret ved ændringsbekendtgørelse nr. 208306-2025). Nordværk har imidlertid valgt at annullere ud-budsprocessen for så vidt angår Delaftale 3, der oprindeligt omfattede vintertjeneste på Troensevej 2 og 2C, 9220 Aalborg Øst samt Langerak 21, 9220 Aalborg Øst. Genudbuddet omfatter således vintertjeneste på disse lokaliteter, idet vintertjenester for disse lokaliteter i forbindelse med genudbuddet er opdelt i yderligere to delaftaler – Delaftale 3a: Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2C) samt Delaftale 3b: Aalborg Kommune (Langerak 21).
Identifikator for proceduren
:
d5221f92-b316-47d5-8408-d36a8484b5ae
Tidligere bekendtgørelse
:
343886-2025
Intern ID
:
497573
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90630000
Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c)
Beskrivelse
:
Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c) omfatter vintertjeneste (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) på følgende adresser: - Troensevej 2, 9220 Aalborg Øst - Troensevej 2C, 9220 Aalborg Øst
Intern ID
:
497575
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90630000
Isrydning,
90620000
Snerydning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Nordværk har mulighed for at forlænge Kontrakten af to omgange. Hver forlængelse omfatter to vinterperioder
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2025
Varighed
:
3
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Laveste pris
Beskrivelse
:
Den tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris, tildeles delaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Nordværk I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Nordværk I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Nordværk I/S
Organisation, der udfører betalingen
:
Nordværk I/S
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nordværk I/S
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21)
Beskrivelse
:
Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21) omfatter vintertjeneste (i form af glatførebekæmpelse og snerydning) på følgende adresser: - Langerak 21, 9220 Aalborg Øst
Intern ID
:
497576
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90630000
Isrydning,
90620000
Snerydning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Nordværk har mulighed for at forlænge Kontrakten af to omgange. Hver forlængelse omfatter to vinterperioder
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2025
Varighed
:
3
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Laveste pris
Beskrivelse
:
Den tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris, tildeles delaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Nordværk I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Nordværk I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Nordværk I/S
Organisation, der udfører betalingen
:
Nordværk I/S
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nordværk I/S
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
952 259,40
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
OKNYGAARD A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
95217
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
732 259,40
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
95217
Titel
:
Delaftale 3a - Aalborg Kommune (Troensevej 2 og 2c) / OKNYGAARD A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
30/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
25/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nordværk I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
732 259,40
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
732 259,40
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Forstas A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
96097
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
220 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
96097
Titel
:
Delaftale 3b - Aalborg Kommune (Langerak 21) / Forstas A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
30/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
28/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nordværk I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
220 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
220 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Nordværk I/S
Registreringsnummer
:
46076753
Postadresse
:
Troensevej 2
By
:
Aalborg Øst
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Steffen Meldgaard Nielsen
Telefon
:
98156566
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
OKNYGAARD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
35394818
Postadresse
:
Rosbjergvej 5 G
By
:
Brabrand
Postnummer
:
8220
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-1004
Officielt navn
:
Forstas A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
29615756
Postadresse
:
Prins Georgs Kvarter 3
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
24926080
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
358abaf7-61c4-46c7-ae32-65595b7c4333
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/08/2025
09:44:43 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
526416-2025
EUT-S-nummer
:
153/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/08/2025