1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
DSB
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af 3V - Rammeaftale om levering af værktøj, befæstelse, VVS, el-artikler, lyskilder og værnemidler mv.
Beskrivelse
:
DSB udbyder hermed rammeaftale vedrørende indkøb af en lang række produkter indenfor værktøj, befæstelse, VVS, EL-artikler samt arbejds- og sikkerhedsbeklædning mv. i professionel kvalitet til brug for understøttelse af behovet hos alle de operative enheder under DSB, som har behov for at kunne anskaffe et bredt og specialiseret sortiment.
Identifikator for proceduren
:
7f90dbda-e883-4d59-8366-0261f173ed16
Tidligere bekendtgørelse
:
cd1ea906-a661-47ea-8dae-d3a2cf9b1327-01
Intern ID
:
A-25450
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 45. I offentlige udbud kan alle interesserede økonomiske aktører indgive et tilbud som svar på denne udbudsbekendtgørelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
44510000
Værktøj
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09211000
Smøreolier og smøremidler,
18000000
Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør,
18141000
Arbejdshandsker,
18142000
Sikkerhedsvisirer,
18424000
Handsker,
18444100
Sikkerhedshovedbeklædning,
18800000
Fodtøj,
31000000
Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning,
35113400
Beskyttelses- og sikkerhedsbeklædning,
39224210
Malerpensler,
42000000
Industrimaskiner,
42652000
Elektromekanisk håndværktøj,
44000000
Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur),
44500000
Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre,
44511000
Håndværktøj,
44512000
Diverse håndværktøj,
44512300
Hamre,
44800000
Maling, lak og mastik
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
150 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
180 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
DSB har besluttet at annullere udbuddet. Dette skyldes, at DSB på baggrund af de modtagne tilbud har fundet det hensigtsmæssigt at gennemføre en række ændringer af udbudsmaterialet, der ikke vurderes at kunne gennemføres inden for den igangværende udbudsforretning. Som følge af behovet for at gennemføre ændringer af udbudsmaterialet, har DSB besluttet at annullere udbuddet med henblik på gennemførelse af et genudbud på fornyet grundlag.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af 3V - Rammeaftale om levering af værktøj, befæstelse, VVS, el-artikler, lyskilder og værnemidler mv.
Beskrivelse
:
DSB udbyder hermed rammeaftale vedrørende indkøb af en lang række produkter indenfor værktøj, befæstelse, VVS, EL-artikler samt arbejds- og sikkerhedsbeklædning mv. i professionel kvalitet til brug for understøttelse af behovet hos alle de operative enheder under DSB, som har behov for at kunne anskaffe et bredt og specialiseret sortiment.
Intern ID
:
A-25450
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
44510000
Værktøj
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09211000
Smøreolier og smøremidler,
18000000
Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør,
18141000
Arbejdshandsker,
18142000
Sikkerhedsvisirer,
18424000
Handsker,
18444100
Sikkerhedshovedbeklædning,
18800000
Fodtøj,
31000000
Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning,
35113400
Beskyttelses- og sikkerhedsbeklædning,
39224210
Malerpensler,
42000000
Industrimaskiner,
42652000
Elektromekanisk håndværktøj,
44000000
Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur),
44500000
Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre,
44511000
Håndværktøj,
44512000
Diverse håndværktøj,
44512300
Hamre,
44800000
Maling, lak og mastik
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Aftalens løbetid er 6 år fra underskrivelse af Aftalen. DSB er berettiget til at forlænge løbetiden med yderligere 2 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
150 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
180 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
DSB har besluttet at annullere udbuddet. Dette skyldes, at DSB på baggrund af de modtagne tilbud har fundet det hensigtsmæssigt at gennemføre en række ændringer af udbudsmaterialet, der ikke vurderes at kunne gennemføres inden for den igangværende udbudsforretning. Som følge af behovet for at gennemføre ændringer af udbudsmaterialet, har DSB besluttet at annullere udbuddet med henblik på gennemførelse af et genudbud på fornyet grundlag.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” bliver bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris jf. bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Kvalitet” består af følgende to delkriterier angivet med deres respektive vægt-ning: • Samarbejdsorganisation 50 % • Levering 50 % Underkriteriet ”Kvalitet” bliver bedømt som summen af den pointscore, der gives til de enkelte delkriterier multipliceret med deres respektive vægtning. Hvad der tillægges positiv betydning ved evaluering af de enkelte evalueringskrav, fremgår af bilag 2 – Kvalitetsbesvarelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
DSB
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
DSB
Registreringsnummer
:
25 05 00 53
Postadresse
:
Telegade 2
By
:
Taastrup
Postnummer
:
2630
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 24683247
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
58c72b99-cb51-48bd-8529-dfe0a88635d3
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
24/06/2025
08:42:25 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
24/06/2025
10:00:48 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
408206-2025
EUT-S-nummer
:
119/2025
Offentliggørelsesdato
:
25/06/2025