23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udviklingsselskabet By & Havn I/S

Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer


Udviklingsselskabet By & Havn I/S

341429-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer
OJ S 101/2025 27/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udviklingsselskabet By & Havn I/S
E-mail NOK@byoghavn.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer
Beskrivelse Udbuddet vedrørte en Rammeaftale med én leverandør om levering af paddehåndtering mv. på Ordregivers arealer, herunder særligt på Lynetteholm, i Nordhavn og på Levantkaj, men eventuelt også andre områder i københavnsområdet, som Ordregiver er eller bliver ansvarlig for. Leverandøren vil skulle bistå Ordregiver med: • Håndtering af grønbroget tudse på Lynetteholm • Håndtering af grønbroget tudse i Nordhavn • Udarbejdelse af strategi og plan for håndtering af padder på Levantkaj • Eventuel håndtering af padder på Havnesedimentdepotet Lynetten • Generel håndtering af padder på Ordregivers arealer • Udførelse af en generel undersøgelse af paddebestanden på Ordregivers arealer samt opdatering af Ordregivers strategi for håndtering af padder på arealerne • Myndighedshåndtering, herunder rapportering og ansøgning om eventuelle nye tilla-delser mv. i relation til håndtering af padder på Ordregivers arealer Rammeaftalen har en løbetid på 4 år. Opgaver under den udbudte Rammeaftale vil kunne udføres fra indgåelsen af Rammeaftalen og fire år frem, eventuelt forlænget indtil færdiggørelsen af opgaver der måtte være iværksat inden Rammeaftalens udløb. Rammeaftalen har en anslået værdi på DKK 5.300.000 mio. ekskl. moms i Rammeaftalens samlede løbetid. Rammeaftalens har en maksimal værdi på DKK 5.300.000 mio. ekskl. moms i Rammeaftalens samlede løbetid, men Ordregiver har ret til at udvide Rammeaftalens økonomiske ramme med op til 20 % hvis Ordregiver halvvejs i Rammeaftalens løbetid - dvs. to år efter kontraktindgåelse - har forbrugt for mere end 60 % af den økonomiske ramme. Dvs. Rammeaftalens samlede maksimale værdi er DKK 6.360.000 ekskl. moms.
Identifikator for proceduren dd420774-f78b-418b-9760-0ed457ba8e7d
Tidligere bekendtgørelse 766580a5-920e-4ff1-bccb-8e7fbae65d8c-01
Intern ID 2025/8
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet er gennemført som et offentligt udbud efter udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. de-cember 2015 med senere ændringer). Den udbudte Rammeaftale er tildelt til én tilbudsgiver. Rammeaftalen med den vindende tilbudsgiver er indgået på de vilkår og betingelser, der fremgik af udbudsmaterialets udkast til Rammeaftale med bilag. Rammeaftalen er tildelt til det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af tildelingskriteriet "Bedste forhold mellem pris og kvalitet". Ordregiver har valgt at udbyde én samlet Rammeaftale med én vinder, i stedet for at opdele Rammeaftalen i delkontrakter, da Ordregiver finder dette nødvendigt for vidensopbygningen hos Rammeaftaleindehaveren om de relevante geografiske områder, for at sikre ensartet og smidig afvikling af paddehåndtering på alle Ordregivers relevante geografiske områder og for at lette den interne administration hos Ordregiver ved at der er ét kontaktpunkt for alle paddehåndteringsopgaver. Ved udbuddet fandt følgende udelukkelsesgrunde anvendelse: Udbudslovens §§ 134 a, 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Inden tildeling af Rammeaftalen, har Ordregiver indhente dokumentation fra oplysningerne angivet i ESPD, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9. Tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive tilbud er Ordregiver uvedkommende. Ordregiver yder således ikke vederlag for deltagelse i udbudsproceduren.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90700000   Tjenester på miljøområdet, 90720000   Miljøbeskyttelse, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90721700   Beskyttelse af truede arter
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 300 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 6 360 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer
Beskrivelse Udbuddet vedrørte en Rammeaftale med én leverandør om levering af paddehåndtering mv. på Ordregivers arealer, herunder særligt på Lynetteholm, i Nordhavn og på Levantkaj, men eventuelt også andre områder i københavnsområdet, som Ordregiver er eller bliver ansvarlig for. Leverandøren vil skulle bistå Ordregiver med: • Håndtering af grønbroget tudse på Lynetteholm • Håndtering af grønbroget tudse i Nordhavn • Udarbejdelse af strategi og plan for håndtering af padder på Levantkaj • Eventuel håndtering af padder på Havnesedimentdepotet Lynetten • Generel håndtering af padder på Ordregivers arealer • Udførelse af en generel undersøgelse af paddebestanden på Ordregivers arealer samt opdatering af Ordregivers strategi for håndtering af padder på arealerne • Myndighedshåndtering, herunder rapportering og ansøgning om eventuelle nye tilla-delser mv. i relation til håndtering af padder på Ordregivers arealer Rammeaftalen har en løbetid på 4 år. Opgaver under den udbudte Rammeaftale vil kunne udføres fra indgåelsen af Rammeaftalen og fire år frem, eventuelt forlænget indtil færdiggørelsen af opgaver der måtte være iværksat inden Rammeaftalens udløb. Rammeaftalen har en anslået værdi på DKK 5.300.000 mio. ekskl. moms i Rammeaftalens samlede løbetid. Rammeaftalens har en maksimal værdi på DKK 5.300.000 mio. ekskl. moms i Rammeaftalens samlede løbetid, men Ordregiver har ret til at udvide Rammeaftalens økonomiske ramme med op til 20 % hvis Ordregiver halvvejs i Rammeaftalens løbetid - dvs. to år efter kontraktindgåelse - har forbrugt for mere end 60 % af den økonomiske ramme. Dvs. Rammeaftalens samlede maksimale værdi er DKK 6.360.000 ekskl. moms.
Intern ID 2025/8
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90700000   Tjenester på miljøområdet, 90720000   Miljøbeskyttelse, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90721700   Beskyttelse af truede arter
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 300 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 6 360 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet ”Pris” vil ske på baggrund den automatiske beregnede evalue-ringspris i tilbudslisten. Evalueringsprisen vil blive omregnet til en pointscore mellem 0 og 10 point. Ordregiver anvender en lineær model, hvor tilbuddet med den laveste evalueringspris (”lave-ste pris”) tildeles 10 point, og hvor tilbud med en evalueringspris, der er 30 % højere end den laveste evalueringspris (”højeste pris”), tildeles 0 point. Tilbud med en pris, der ligger mellem den ”laveste pris” og ”højeste pris”, vil blive tildelt point ved en lineær interpolation mellem disse to yderpunkter. Formlen, der vil blive anvendt for tildeling af point for underkriteriet ”Pris”, er: Point = 10 – ((10 / 30 pct.) x (evalueringspris – laveste evalueringspris)) / laveste evalueringspris Hvis ét eller flere tilbud har en tilbudspris, der er mere end 30 % højere end tilbuddet med den laveste tilbudspris, øges spændet i 5 % -intervaller, indtil alle tilbudspriser kan indehol-des i pointmodellen. Spændet kan dog – uanset de modtagne tilbudspriser – ikke overstige 50 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 55,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Projektorganisation
Beskrivelse Ved evalueringen af tilbuddets opfyldelse af underkriteriet ”Projektorganisation” vil Ordregiver ud fra en helhedsvurdering af tilbudsgivers organisation, jf. afsnit 7.5 i udbudsbetingelserne, lægge vægt på: • At den tilbudte projektorganisation er hensigtsmæssig og robust, herunder at nøglepersoner komplementerer hinanden og at der sikres kontinuitet i tilfælde af sygdom og lign. • At den tilbudte projektorganisation ved besvarelsen af udbudsmaterialet viser teknisk og faglig forståelse for opgaven. • At den tilbudte projektorganisation har en medarbejderkapacitet mv., som gør det muligt at udføre opgaver på flere områder inden for korte tidsperioder og samtidigt, eksempelvis i Nordhavn og på Lynetteholm.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Nøglepersoner
Beskrivelse Ved evalueringen af tilbuddets opfyldelse af underkriteriet ”Nøglepersoner” vil Ordregiver ud fra en helhedsvurdering af de tilbudte nøglepersoners CV’er, jf. afsnit 7.6 i udbudsbetingelserne, lægge vægt på: • De tilbudte nøglepersoners uddannelsesmæssige baggrund. • Omfanget af de tilbudte nøglepersoners erfaring fra lignende opgaver og andre relevante projekter. • Øvrig relevant uddannelses- og erhvervsmæssig erfaring.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen). 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, i lov om Klagenævnet for Udbud. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/. Klagegebyret til Klagenævnet for Udbud er på DKK 20.000.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Udviklingsselskabet By & Havn I/S
Organisation, der underskriver kontrakten Udviklingsselskabet By & Havn I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 5 300 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 5 300 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 6 360 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 5 300 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn NIRAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 05/2025
Titel Rammeaftale om håndtering af padder på By & Havns arealer
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 07/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 22/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Udviklingsselskabet By & Havn I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Udviklingsselskabet By & Havn I/S
Registreringsnummer 30823702
Postadresse Nordre Toldbod 7
By København K
Postnummer 1259
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Noelle Kehli
E-mail NOK@byoghavn.dk
Telefon +45 2181 3508
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn NIRAS A/S
Registreringsnummer 37295728
Postadresse Sortemosevej 19
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
E-mail niras@niras.dk
Telefon 48104200
Internetadresse https://www.niras.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6673565a-232a-4f2b-aceb-f5ed8be1436f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/05/2025   09:05:17 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/05/2025   12:51:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 341429-2025
EUT-S-nummer 101/2025
Offentliggørelsesdato 27/05/2025

Send til en kollega

0.047