23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

HOFOR A/S

Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning


HOFOR A/S

335677-2025 - Resultater
Danmark – Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed – Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning
OJ S 99/2025 23/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Bygge og anlæg
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn HOFOR A/S
E-mail erijor@hofor.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning
Beskrivelse Kontrakten er en rammeaftale med flere leverandører og omhandler miljøundersøgelser af bygninger og bygningsdele bl.a. i forbindelse med nedrivning og renovering af bygninger samt rådgivning i forbindelse med selve nedrivningen/renoveringen.
Identifikator for proceduren c0e9bafe-c6e2-4c5f-bc83-fbec17984a37
Tidligere bekendtgørelse b513dcd2-f440-4fd8-ae95-926da4f1788e-01
Intern ID 24.02-10562
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  71312000   Rådgivning i forbindelse med bygningskonstruktioner, 71313000   Rådgivning i forbindelse med miljøteknik, 71315100   Rådgivning i forbindelse med bygningsmaterialer, 71315210   Rådgivning i forbindelse med bygningsteknik, 71900000   Laboratorieundersøgelser, 90713000   Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 11 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning
Beskrivelse Kontrakten er en rammeaftale med flere leverandører og omhandler miljøundersøgelser af bygninger og bygningsdele bl.a. i forbindelse med nedrivning og renovering af bygninger samt rådgivning i forbindelse med selve nedrivningen/renoveringen.
Intern ID 24.02-10562
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  71312000   Rådgivning i forbindelse med bygningskonstruktioner, 71313000   Rådgivning i forbindelse med miljøteknik, 71315100   Rådgivning i forbindelse med bygningsmaterialer, 71315210   Rådgivning i forbindelse med bygningsteknik, 71900000   Laboratorieundersøgelser, 90713000   Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 03/01/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her HOFOR har ret til at forlænge Rammeaftalen op til 2 gange, idet forlængelse sker med 12 måneder ad gangen regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 11 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Tilbudspris
Beskrivelse Der anvendes en prismodel. Pris vægtes med 30 % og Kvalitet med 70 %. Kvalitet vægtes indbyrdes med 60 % for CV'er og med 40 % for Organisation og samarbejde.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CV'er
Beskrivelse CV'er
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Organisation og samarbejde
Beskrivelse Organisation og samarbejde
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren HOFOR A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline HOFOR A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten HOFOR A/S
Organisation, der udfører betalingen HOFOR A/S
Organisation, der underskriver kontrakten HOFOR A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 9 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 11 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 9 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 11 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 9 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn NIRAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - NIRAS A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse En økonomisk aktørs forretningsmæssige interesser
Dato for senere offentliggørelse 22/05/2034
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Danmark
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - NIRAS A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 08/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten HOFOR A/S
Vinder
Officielt navn EKJ rådgivende ingeniører as
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - EKJ rådgivende ingeniører as
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse En økonomisk aktørs forretningsmæssige interesser
Dato for senere offentliggørelse 22/05/2034
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Danmark
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - EKJ rådgivende ingeniører as
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 08/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 631681-2024
Organisation, der underskriver kontrakten HOFOR A/S
Vinder
Officielt navn WSP Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - WSP Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse En økonomisk aktørs forretningsmæssige interesser
Dato for senere offentliggørelse 22/05/2034
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Danmark
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale for Bygningsundersøgelser og nedrivningsrådgivning - WSP Danmark A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 08/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 631681-2024
Organisation, der underskriver kontrakten HOFOR A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn HOFOR A/S
Registreringsnummer 10073022
Afdeling HOFOR
Postadresse Ørestads Boulevard 35
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Erik Stig Jørgensen
E-mail erijor@hofor.dk
Telefon +45 27953821
Internetadresse http://www.hofor.dk/
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn NIRAS A/S
Registreringsnummer 37295728
Postadresse Sortemosevej 19
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
E-mail rlp@niras.dk
Telefon +45 51249054
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn EKJ rådgivende ingeniører as
Registreringsnummer Ekj Rådgivende Ingeniører
Postadresse Blegdamsvej 58
By København
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail ces@ekj.dk
Telefon +45 33111414
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn WSP Danmark A/S
Registreringsnummer 21265543
Postadresse Linnés Allé 2
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Telefon +45 29666739
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f55f0f7f-3ad3-4c37-bc25-091275272093   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/05/2025   11:43:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/05/2025   11:48:17 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 335677-2025
EUT-S-nummer 99/2025
Offentliggørelsesdato 23/05/2025

Send til en kollega

0.046