23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

ARGO I/S

Neddeling og afsætning af A4 træ fra ARGO og Odsherred Kommunes genbrugspladser


ARGO I/S

162925-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Neddeling og afsætning af A4 træ fra ARGO og Odsherred Kommunes genbrugspladser
OJ S 51/2025 13/03/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn ARGO I/S
E-mail dmr@argo.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Miljøbeskyttelse
1.1.
Køber
Officielt navn Odsherred Kommune
E-mail dmr@argo.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Neddeling og afsætning af A4 træ fra ARGO og Odsherred Kommunes genbrugspladser
Beskrivelse Nærværende udbud vedrører ARGO og Odsherred Kommunes ønske om at indgå parallelle rammeaftaler med maksimalt 8 virksomheder og på baggrund af disse at indgå Driftskontrakter om neddeling og afsætning af A4-træ fra ARGO og Odsherreds genbrugsstationer og -pladser. Ordregiver modtager Fraktionen på sine genbrugspladser. Fraktionen afleveres og sorteres af både privatpersoner og af virksomheder, der benytter genbrugspladserne.
Identifikator for proceduren d5ef75f4-63a4-429d-8979-284f24472863
Intern ID 1082
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udover udelukkelsesgrundene angivet i denne bekendtgørelses afsnit 2.1.6 finder udbudslovens § 134a også anvendelse. Ordregiver vil derfor også udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet, hvis tilbudsgiveren (inklusive andre deltagere i en sammenslutning, konsortium eller tilsvarende, jf. ESPD del II.A, men ikke enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på, jf. ESPD del II.C) er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement (GPA) eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. Tilbudsgiver skal dog ikke besvare i ESPD, om denne er omfattet af ovennævnte udelukkelsesgrund. Ordregiver vil i øvrigt udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet, hvis tilbudsgiveren (inklusive andre deltagere i en sammenslutning, konsortium eller tilsvarende) er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (med senere ændringer). Tilbudsgiver skal ikke besvare i ESPD, om denne er omfattet af ovennævnte udelukkelsesgrunde, men en erklæring skal fremsendes sammen med tilbuddet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere, der ønsker at deltage i udbuddet, skal indsende et ESPD som foreløbigt bevis på ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene, samt at tilbudsgiver opfylder kravene til økonomisk og finansiel formåen og teknisk og faglig formåen. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign. eller baserer sig på andre enheders formåen, skal hver økonomisk aktør udfylde et ESPD. I nærværende udbud finder følgende udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134 a, 135-136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4 anvendelse. Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet, hvis tilbudsgiver (inklusive andre deltagere eller enheder, som tilbudsgiver baserer sig på) er omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbudsgiver ikke kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for sin pålidelighed, jf. udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver fra udbuddet på grund af ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, når tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning, og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Enheder, der deltager som konsortium eller anden sammenslutning i udbuddet med den økonomiske aktør, eller enheder, hvorpå den økonomiske aktør baserer sin formåen, vil blive bedt om at indsende dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene og kravene til egnethed for hver af de økonomiske enheder. Som dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene kan virksomheder, der er etableret i Danmark, anvende en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Kriminalregisteret, SKAT, ATP, skifteretten og politiet. For virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, henvises til udbudslovens § 153 og Europa-Kommissionens informationssystem eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/. Dokumentationen vedrørende udelukkelsesgrunde må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før udløbet af tilbudsfristen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Neddeling og afsætning af A4 træ fra ARGO’s vestlige genbrugspladser
Beskrivelse Ved dette udbud ønsker ARGO Genbrug A/S og Odsherred Kommune at indgå parallelle rammeaftaler med maksimalt 8 virksomheder og på baggrund af disse at indgå Driftskontrakter af ét års varighed, om neddeling og afsætning af A4-træ fra ARGO og Odsherreds genbrugsstationer og -pladser. Rammeaftalen har en varighed på 4 år. De første tre Driftskontrakter (en for hver delaftale) indgås samtidig med tildeling af Rammeaftalen. En gang årligt iværksættes fornyet konkurrence. De resterende Driftskontrakter forventes indgået i april 2030.
Intern ID 1082-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Mængde 18 500   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital (i feltet "Finansielle nøgletal")
Beskrivelse I ESPD del IV.B skal tilbudsgiver angive følgende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen: Egenkapital på 2 gange den forventede årlige værdi af rammeaftale i det ved tilbudsfristen seneste offentliggjorte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiver fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, hvis enheden har oplyst om økonomisk og finansiel formåen i ESPD. • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den økonomiske og finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen (værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Beskrivelse I ESPD del IV.C skal tilbudsgiver angive oplysninger om teknisk og faglig formåen (værktøj, materiale og teknisk udstyr): Minimumskrav: Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten: • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 2.700 tons A4 træ (for delkontrakt 1) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 7.300 tons A4 træ (for delkontrakt 2) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 1.110 tons A4 træ (for delkontrakt 3) Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til teknisk og faglig kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver behøver ikke at sende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i relation værktøj, materiale og teknisk udstyr, men ordregiver kan anmode om, at tilbudsgiver dokumentere oplysningerne. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. ESPD del II.C, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den tekniske og faglige formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den evalueringstekniske pris vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt baseret på priserne angivet af tilbudsgiverne i Bilag 1. ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers pris pr. ton ganget det estimerede antal ton pr. år. Transportomkostningerne udregnes ved at gange antal kilometer til Leverandørens nærmest beliggende tilbudte modtageanlæg med 15 kr. dette tal ganges med antal forventede årlige læs, samt tillæg af evt. brotakst (én vej) hvorved transportomkostningerne findes per genbrugsplads, disse sammenlægges for hver delkontrakt til en samlet pris for transportomkostninger. Transportomkostningerne beregnes således: Km til leverandørens modtageanlæg fra angivne genbrugsplads * antal læs fra den angivne genbrugsplads + evt. tillæg af brotakst. Samlede transportomkostninger for delkontrakten = ovenstående beregning på alle genbrugspladser pr. delkontrakt. Den evalueringstekniske pris findes ved at sammenlægge den total behandlingspris med de totale transportomkostninger pr. delkontrakt. Ordregiver omregner priserne til point på en lineær skala fra nul (0) til 10 point, hvor der anvendes to decimaler. De evalueringstekniske priser vil blive evalueret relativt i forhold til hinanden (relativ bedømmelse), og tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris opnår den bedste bedømmelse (10 point), og de øvrige tilbud bliver bedømt i forhold til tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris ved anvendelse af følgende formel: Point = 10 - (10/50%) * (pris - laveste pris) / laveste pris. Tilbud med priser, der er mere end 50 % dyrere end tilbuddet med den laveste pris, og som efter ovenstående formel skulle tildeles negative point, vil blive tildelt nul (0) point. Den opnåede pointscore ganges derefter med underkriteriets vægtning. Prisen vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 85
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning
Beskrivelse Den kvalitative evaluering vil blive vurderet ud fra tilbudsgivernes beskrivelse af fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning for levering af fraktionen A4 træ.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 14/04/2025   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 14/04/2025   10:05:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud. Der er ikke mulighed for at være til stede ved tilbudsåbningen, som foretages af ordregiver alene.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder krav til CSR – sociale og miljømæssige forpligtigelser samt arbejdsklausul.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling nej
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 8
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse ARGO I/S
Organisation, der behandler tilbud ARGO I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Neddeling og afsætning af A4 træ fra ARGO’s østlige genbrugspladser
Beskrivelse Ved dette udbud ønsker ARGO Genbrug A/S og Odsherred Kommune at indgå parallelle rammeaftaler med maksimalt 8 virksomheder og på baggrund af disse at indgå Driftskontrakter af ét års varighed, om neddeling og afsætning af A4-træ fra ARGO og Odsherreds genbrugsstationer og -pladser. Rammeaftalen har en varighed på 4 år. De første tre Driftskontrakter (en for hver delaftale) indgås samtidig med tildeling af Rammeaftalen. En gang årligt iværksættes fornyet konkurrence. De resterende Driftskontrakter forventes indgået i april 2030.
Intern ID 1082-2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Mængde 49 000   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital (i feltet "Finansielle nøgletal")
Beskrivelse I ESPD del IV.B skal tilbudsgiver angive følgende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen: Egenkapital på 2 gange den forventede årlige værdi af rammeaftale i det ved tilbudsfristen seneste offentliggjorte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiver fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, hvis enheden har oplyst om økonomisk og finansiel formåen i ESPD. • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den økonomiske og finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital (i feltet "Finansielle nøgletal")
Beskrivelse I ESPD del IV.B skal tilbudsgiver angive følgende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen: Egenkapital på 2 gange den forventede årlige værdi af rammeaftale i det ved tilbudsfristen seneste offentliggjorte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiver fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, hvis enheden har oplyst om økonomisk og finansiel formåen i ESPD. • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den økonomiske og finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen (værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Beskrivelse I ESPD del IV.C skal tilbudsgiver angive oplysninger om teknisk og faglig formåen (værktøj, materiale og teknisk udstyr): Minimumskrav: Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten: • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 2.700 tons A4 træ (for delkontrakt 1) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 7.300 tons A4 træ (for delkontrakt 2) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 1.110 tons A4 træ (for delkontrakt 3) Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til teknisk og faglig kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver behøver ikke at sende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i relation værktøj, materiale og teknisk udstyr, men ordregiver kan anmode om, at tilbudsgiver dokumentere oplysningerne. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. ESPD del II.C, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den tekniske og faglige formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen (værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Beskrivelse I ESPD del IV.C skal tilbudsgiver angive oplysninger om teknisk og faglig formåen (værktøj, materiale og teknisk udstyr): Minimumskrav: Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten: • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 2.700 tons A4 træ (for delkontrakt 1) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 7.300 tons A4 træ (for delkontrakt 2) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 1.110 tons A4 træ (for delkontrakt 3) Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til teknisk og faglig kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver behøver ikke at sende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i relation værktøj, materiale og teknisk udstyr, men ordregiver kan anmode om, at tilbudsgiver dokumentere oplysningerne. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. ESPD del II.C, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den tekniske og faglige formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den evalueringstekniske pris vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt baseret på priserne angivet af tilbudsgiverne i Bilag 1. ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers pris pr. ton ganget det estimerede antal ton pr. år. Transportomkostningerne udregnes ved at gange antal kilometer til Leverandørens nærmest beliggende tilbudte modtageanlæg med 15 kr. dette tal ganges med antal forventede årlige læs, samt tillæg af evt. brotakst (én vej) hvorved transportomkostningerne findes per genbrugsplads, disse sammenlægges for hver delkontrakt til en samlet pris for transportomkostninger. Transportomkostningerne beregnes således: Km til leverandørens modtageanlæg fra angivne genbrugsplads * antal læs fra den angivne genbrugsplads + evt. tillæg af brotakst. Samlede transportomkostninger for delkontrakten = ovenstående beregning på alle genbrugspladser pr. delkontrakt. Den evalueringstekniske pris findes ved at sammenlægge den total behandlingspris med de totale transportomkostninger pr. delkontrakt. Ordregiver omregner priserne til point på en lineær skala fra nul (0) til 10 point, hvor der anvendes to decimaler. De evalueringstekniske priser vil blive evalueret relativt i forhold til hinanden (relativ bedømmelse), og tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris opnår den bedste bedømmelse (10 point), og de øvrige tilbud bliver bedømt i forhold til tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris ved anvendelse af følgende formel: Point = 10 - (10/50%) * (pris - laveste pris) / laveste pris. Tilbud med priser, der er mere end 50 % dyrere end tilbuddet med den laveste pris, og som efter ovenstående formel skulle tildeles negative point, vil blive tildelt nul (0) point. Den opnåede pointscore ganges derefter med underkriteriets vægtning. Prisen vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 85
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning
Beskrivelse Den kvalitative evaluering vil blive vurderet ud fra tilbudsgivernes beskrivelse af fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning for levering af fraktionen A4 træ.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 14/04/2025   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 14/04/2025   10:05:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud. Der er ikke mulighed for at være til stede ved tilbudsåbningen, som foretages af ordregiver alene.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder krav til CSR – sociale og miljømæssige forpligtigelser samt arbejdsklausul.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling nej
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 8
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse ARGO I/S
Organisation, der behandler tilbud ARGO I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Neddeling og afsætning af A4 træ fra Odsherred Kommunes genbrugspladser
Beskrivelse Ved dette udbud ønsker ARGO Genbrug A/S og Odsherred Kommune at indgå parallelle rammeaftaler med maksimalt 8 virksomheder og på baggrund af disse at indgå Driftskontrakter af ét års varighed, om neddeling og afsætning af A4-træ fra ARGO og Odsherreds genbrugsstationer og -pladser. Rammeaftalen har en varighed på 4 år. De første tre Driftskontrakter (en for hver delaftale) indgås samtidig med tildeling af Rammeaftalen. En gang årligt iværksættes fornyet konkurrence. De resterende Driftskontrakter forventes indgået i april 2030.
Intern ID 1082-3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Mængde 7 500   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital (i feltet "Finansielle nøgletal")
Beskrivelse I ESPD del IV.B skal tilbudsgiver angive følgende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen: Egenkapital på 2 gange den forventede årlige værdi af rammeaftale i det ved tilbudsfristen seneste offentliggjorte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiver fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, hvis enheden har oplyst om økonomisk og finansiel formåen i ESPD. • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den økonomiske og finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital (i feltet "Finansielle nøgletal")
Beskrivelse I ESPD del IV.B skal tilbudsgiver angive følgende oplysninger om økonomisk og finansiel formåen: Egenkapital på 2 gange den forventede årlige værdi af rammeaftale i det ved tilbudsfristen seneste offentliggjorte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiver fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, hvis enheden har oplyst om økonomisk og finansiel formåen i ESPD. • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den økonomiske og finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen (værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Beskrivelse I ESPD del IV.C skal tilbudsgiver angive oplysninger om teknisk og faglig formåen (værktøj, materiale og teknisk udstyr): Minimumskrav: Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten: • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 2.700 tons A4 træ (for delkontrakt 1) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 7.300 tons A4 træ (for delkontrakt 2) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 1.110 tons A4 træ (for delkontrakt 3) Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til teknisk og faglig kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver behøver ikke at sende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i relation værktøj, materiale og teknisk udstyr, men ordregiver kan anmode om, at tilbudsgiver dokumentere oplysningerne. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. ESPD del II.C, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den tekniske og faglige formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig formåen (værktøj, materiel og teknisk udstyr)
Beskrivelse I ESPD del IV.C skal tilbudsgiver angive oplysninger om teknisk og faglig formåen (værktøj, materiale og teknisk udstyr): Minimumskrav: Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten: • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 2.700 tons A4 træ (for delkontrakt 1) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 7.300 tons A4 træ (for delkontrakt 2) • Tilbudsgiver skal erklære at disponere over et modtageanlæg, der har kapacitet til årligt at neddele og afsætte minimum 1.110 tons A4 træ (for delkontrakt 3) Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (fx en sammenslutning, et konsortium eller lign.), eller hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal de deltagende økonomiske aktører samlet opfylde egnethedskravene til teknisk og faglig kapacitet. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakten vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver behøver ikke at sende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i relation værktøj, materiale og teknisk udstyr, men ordregiver kan anmode om, at tilbudsgiver dokumentere oplysningerne. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. ESPD del II.C, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af de økonomiske aktører indeholde en erklæring fra hver enhed, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på, som angiver følgende: • At den pågældende enhed er juridisk forpligtet til at stille den tekniske og faglige formåen til rådighed for tilbudsgiver til kontraktens opfyldelse, som enheden har oplyst om i ESPD. Hver erklæring skal underskrives af den pågældende enhed, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, et konsortium eller lign., jf. ESPD del II.A, skal tilbuddet ud over ESPD for hver af deltagerne indeholde en fælles erklæring, som angiver følgende: • Navnet på den deltager, som på vegne af alle deltagerne kan indgå bindende aftaler med ordregiver. • At alle deltagere hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Den fælles erklæring skal underskrives af alle deltagerne i sammenslutningen, konsortiet eller lign.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den evalueringstekniske pris vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt baseret på priserne angivet af tilbudsgiverne i Bilag 1. ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers pris pr. ton ganget det estimerede antal ton pr. år. Transportomkostningerne udregnes ved at gange antal kilometer til Leverandørens nærmest beliggende tilbudte modtageanlæg med 15 kr. dette tal ganges med antal forventede årlige læs, samt tillæg af evt. brotakst (én vej) hvorved transportomkostningerne findes per genbrugsplads, disse sammenlægges for hver delkontrakt til en samlet pris for transportomkostninger. Transportomkostningerne beregnes således: Km til leverandørens modtageanlæg fra angivne genbrugsplads * antal læs fra den angivne genbrugsplads + evt. tillæg af brotakst. Samlede transportomkostninger for delkontrakten = ovenstående beregning på alle genbrugspladser pr. delkontrakt. Den evalueringstekniske pris findes ved at sammenlægge den total behandlingspris med de totale transportomkostninger pr. delkontrakt. Ordregiver omregner priserne til point på en lineær skala fra nul (0) til 10 point, hvor der anvendes to decimaler. De evalueringstekniske priser vil blive evalueret relativt i forhold til hinanden (relativ bedømmelse), og tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris opnår den bedste bedømmelse (10 point), og de øvrige tilbud bliver bedømt i forhold til tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris ved anvendelse af følgende formel: Point = 10 - (10/50%) * (pris - laveste pris) / laveste pris. Tilbud med priser, der er mere end 50 % dyrere end tilbuddet med den laveste pris, og som efter ovenstående formel skulle tildeles negative point, vil blive tildelt nul (0) point. Den opnåede pointscore ganges derefter med underkriteriets vægtning. Prisen vil blive beregnet individuelt for hver delkontrakt.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 85
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning
Beskrivelse Den kvalitative evaluering vil blive vurderet ud fra tilbudsgivernes beskrivelse af fleksibilitet i forhold til åbningstid og indvejning for levering af fraktionen A4 træ.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 14/04/2025   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 14/04/2025   10:05:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud. Der er ikke mulighed for at være til stede ved tilbudsåbningen, som foretages af ordregiver alene.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder krav til CSR – sociale og miljømæssige forpligtigelser samt arbejdsklausul.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling nej
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 8
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse ARGO I/S
Organisation, der behandler tilbud ARGO I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn ARGO I/S
Registreringsnummer 13507406
Postadresse Håndværkervej 70
By Roskilde
Postnummer 4000
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Dorit Mørkehøj Rasmussen
E-mail dmr@argo.dk
Telefon 4523613493
Internetadresse https://argo.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Odsherred Kommune
Registreringsnummer 29188459
Postadresse Nyvej 22
By Højby
Postnummer 4573
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Dorit Mørkehøj Rasmussen
E-mail dmr@argo.dk
Telefon 23613493
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d3c44c29-a49c-4169-84ce-b0185bc78fde   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/03/2025   10:52:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/03/2025   11:46:13 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 162925-2025
EUT-S-nummer 51/2025
Offentliggørelsesdato 13/03/2025

Send til en kollega

0.047