1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Køge Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere. Tøjvask omfatter lån af vasketøjssæk, afhentning af vasketøj på borgerens bopælsadresse, tøjvask på vaskeri, sortering, vask og tørring af tøj/linned som er vask og som kan tørres i tørretumbler, sammenlægning og emballering af det vaskede tøj/linned, aflevering af vasket tøj på borgerens bopælsadresse. Der påtænkes at indgå aftaler med to leverandører for at sikre borgerens frie valg. Den anslåede forventede samlede værdi af aftalerne er 7,9 mio. kr. og den maksimale forventede samlede værdi af aftalerne er 10,5 mio. kr. Den maksimale værdi er med inddragelse af en ny borgergruppe i centerboliger. Leveringsstart forventes at være 15. januar 2025. De udbudte aftaler har en løbetid på 4 år med mulighed for forlængelse i 2x12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af leveringskontrakterne.
Identifikator for proceduren
:
6f4fa015-b5e4-4717-90bc-488aa018feb1
Tidligere bekendtgørelse
:
9e6f92e4-63d0-4ec1-a618-5b6387a668ae-01
Intern ID
:
2024-011377
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Køge Kommune inviterer interesserede tilbudsgivere til at byde på udbud af tøjvask til visiterede borgere. Den udbudte ydelse er omfattet af serviceloven og borgerenes frie valg. Derfor kan der ikke garanteres en bestemt opgavetyngde, da det dels er afhængig af, hvor mange borgere der visiteres og dels af borgerens konkrete valg af leverandør. Aftalerne skal derfor betragtes som et tilbud til den enkelte visiterede borger. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98311000
Afhentning af vasketøj
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Torvet 1
By
:
Køge
Postnummer
:
4600
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ydelsen leveres til visiterede borgere bosiddende i Køge Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
De to leveringskontrakter er tildelt efter ligebytteprincippet. Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere. Tøjvask omfatter lån af vasketøjssæk, afhentning af vasketøj på borgerens bopælsadresse, tøjvask på vaskeri, sortering, vask og tørring af tøj/linned som er vask og som kan tørres i tørretumbler, sammenlægning og emballering af det vaskede tøj/linned, aflevering af vasket tøj på borgerens bopælsadresse. Der påtænkes at indgå aftaler med to leverandører for at sikre borgerens frie valg. Den anslåede forventede samlede værdi af aftalerne er 7,9 mio. kr. og den maksimale forventede samlede værdi af aftalerne er 10,5 mio. kr. Den maksimale værdi er med inddragelse af en ny borgergruppe i centerboliger. Leveringsstart forventes at være 15. januar 2025. De udbudte aftaler har en løbetid på 4 år med mulighed for forlængelse i 2x12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af leveringskontrakterne.
Intern ID
:
2024-011377
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98311000
Afhentning af vasketøj
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Torvet 1
By
:
Køge
Postnummer
:
4600
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ydelsen leveres til visiterede borgere bosiddende i Køge Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 500 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
De to leveringskontrakter er tildelt efter ligebytteprincippet. Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
De to leveringskontrakter vil blive tildelt de tilbudsgivere, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, ud fra tildelingskriteriet laveste pris. Tilbudsgiver skal afgive sideordnede tilbud på afhentning/levering af tøjvask. Der afgives tilbud på følgende: - Løsning 1: tilbudsgiver skal tilbyde levering og afhentning af vasketøj samme dag (efter ligebytte princippet) - Løsning 2: Levering og afhentning ugen efter, dvs. på forskudte uger. Ordregiver vil vælge løsning 1, hvis dette er den billigste løsning (laveste pris).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010, ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende frister for indgivelse af klage: klager til Klagenævnet for Udbud skal være indgivet inden 45 dage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om indgået kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor offentliggørelse er sket. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk.1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skalklageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Køge Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Køge Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Køge Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Køge Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Køge Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
8 563 476,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - Textilia Group A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
8 933 592,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - Textilia Group A/S - efter ligebytteprincippet.
Titel
:
Levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - Textilia Group A/S. Leveringskontrakten er tildelt efter ligebytteprincippet, som én af to fritvalgsleverandører.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
03/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Køge Kommune
Vinder
:
Officielt navn
:
TRASBO A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - TRASBO A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
8 193 360,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud på levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - TRASBO A/S - efter ligebytteprincippet.
Titel
:
Levering af tøjvask til visiterede borgere i Køge Kommune - TRASBO A/S. Leveringskontrakten er tildelt efter ligebytteprincippet, som én af to fritvalgsleverandører.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
03/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Køge Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
6
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
8 193 360,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
11 451 840,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Køge Kommune
Registreringsnummer
:
29189374
Postadresse
:
Torvet 1
By
:
Køge
Postnummer
:
4600
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Victoria Derås Kiel
Telefon
:
+45 23369327
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Registreringsnummer
:
16963038
Postadresse
:
Kongebakken 1
By
:
Smørum
Postnummer
:
2765
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 60981202
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
TRASBO A/S
Registreringsnummer
:
70904314
Postadresse
:
Jernager 9
By
:
Skibby
Postnummer
:
4050
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+47 527435
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
84d9319f-73cf-4280-b65d-f00452a7413b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
27/11/2024
10:09:23 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
27/11/2024
11:00:29 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
727352-2024
EUT-S-nummer
:
232/2024
Offentliggørelsesdato
:
28/11/2024