23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejle Kommune

Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)


Vejle Kommune

603924-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)
OJ S 196/2024 08/10/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Middelfart Affald & Genbrug A/S
E-mail kontakt@TOHV.DK
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Fredericia Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Offentlig orden og sikkerhed
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)
Beskrivelse Ydelsen omfatter Transport og Behandling af imprægneret træaffald indsamlet på genbrugspladser i henholdsvis Fredericia Kommune, Kolding Kommune, Middelfart Kommune og Vejle Kommune. Den indsamlede mængde af imprægneret træaffald i de fire (4) kommuner udgjorde i 2023 i alt ca. 4.100 tons. De samlede mængder for 2024 viser på nuværende tidspunkt en forventet årlig mængde på ca. 5.200 tons. De oplyste årlige mængder baserer sig på historiske og estimerede tal, hvilket ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig mængde, da mængden kan variere afhængig af de indleverede mængder fra borgerne. Ordregiver ønsker at Tilbudsgiver giver tilbud på fire (4) obligatoriske opgaver og én (1) option. Ydelsen opdeles i følgende: - Opgave 1) Transport og behandling af neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssted er Fredericia deponi. Ingen krav til drivmiddel. 2023: ca. 500 tons. 2024 estimeret ca. 600 tons. - Opgave 1.a - Option) Transport og behandling af ikke-neddelt træaffald. Afhentningssteder er Genbrugspladser i Fredericia Kommune fra d. 01. januar 2026. - Opgave 2) Transport og behandling af neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssted er Ressourcecenter Vejle. Anvendelse af ikke-fossilt brændstof. 2023 ca. 1.600 tons. 2024 estimeret ca. 2.000 tons. - Opgave 3) Transport og behandling af ikke-neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssteder er Genbrugspladser i Kolding Kommune. Ingen krav til drivmiddel. 2023 ca. 1.600 tons. 2024 estimeret: ca. 2.000 tons - Opgave 4) Transport og behandling af ikke-neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssteder: Genbrugspladser i Middelfart Kommune. Ingen krav til drivmiddel. 2023 ca. 500 tons. 2024 estimeret ca. 600 tons. Tilbudsgiver skal give pris på alle opgaver, herunder optionen, i udbudsmaterialets Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialets ’Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation’ for nærmere beskrivelse af den udbudte Ydelse. Udbuddet gennemføres i fællesskab på vegne af de fire Ordregivende myndigheder. Der indgås imidlertid individuelle Kontrakter.
Identifikator for proceduren ffdee4fe-34b4-4437-8973-7ed9c32440ed
Intern ID Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 03417000   Træaffald, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90514000   Affaldsgenvinding
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Extra-Regio NUTS 3   ( DKZZZ )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Transport og Behandling af imprægneret træaffald indsamlet på genbrugspladser i hhv. Fredericia Kommune, Kolding Kommune, Middelfart Kommune og Vejle Kommune.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO´s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. - Tilbudsgiver skal indsende udfyldt og underskrevet Udbudsbilag C - Tro og love erklæring vedr. Rusland vedrørende forordning om Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. - Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet Aftale kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet Aftale, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – øget mulighed for at afgive tilbud. - Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. - Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en Tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 5, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at Tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Såfremt den vindende Tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende Tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En Tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor Tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en Tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt Tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. - Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet, vedlægges støtteerklæring underskrevet af støttende enheder. - Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. - Tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudsloven § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. - Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere. - Ordregiver forbeholder sig retten til at aflyse udbudsprocessen. Hver enkel af de fire (4) ordregivende myndigheder der samlet udgør ordregiver forbeholder sig retten til at kunne aflyse sin individuelle deltagelse i udbudsprocessen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)
Beskrivelse : Ydelsen omfatter Transport og Behandling af imprægneret træaffald indsamlet på genbrugspladser i henholdsvis Fredericia Kommune, Kolding Kommune, Middelfart Kommune og Vejle Kommune. Den indsamlede mængde af imprægneret træaffald i de fire (4) kommuner udgjorde i 2023 i alt ca. 4.100 tons. De samlede mængder for 2024 viser på nuværende tidspunkt en forventet årlig mængde på ca. 5.200 tons. De oplyste årlige mængder baserer sig på historiske og estimerede tal, hvilket ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig mængde, da mængden kan variere afhængig af de indleverede mængder fra borgerne. Ordregiver ønsker at Tilbudsgiver giver tilbud på fire (4) obligatoriske opgaver og én (1) option. Ydelsen opdeles i følgende: - Opgave 1) Transport og behandling af neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssted er Fredericia deponi. Ingen krav til drivmiddel. 2023: ca. 500 tons. 2024 estimeret ca. 600 tons. - Opgave 1.a - Option) Transport og behandling af ikke-neddelt træaffald. Afhentningssteder er Genbrugspladser i Fredericia Kommune fra d. 01. januar 2026. - Opgave 2) Transport og behandling af neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssted er Ressourcecenter Vejle. Anvendelse af ikke-fossilt brændstof. 2023 ca. 1.600 tons. 2024 estimeret ca. 2.000 tons. - Opgave 3) Transport og behandling af ikke-neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssteder er Genbrugspladser i Kolding Kommune. Ingen krav til drivmiddel. 2023 ca. 1.600 tons. 2024 estimeret: ca. 2.000 tons - Opgave 4) Transport og behandling af ikke-neddelt imprægneret træaffald. Afhentningssteder: Genbrugspladser i Middelfart Kommune. Ingen krav til drivmiddel. 2023 ca. 500 tons. 2024 estimeret ca. 600 tons. Tilbudsgiver skal give pris på alle opgaver, herunder optionen, i udbudsmaterialets Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialets ’Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation’ for nærmere beskrivelse af den udbudte Ydelse. Udbuddet gennemføres i fællesskab på vegne af de fire Ordregivende myndigheder. Der indgås imidlertid individuelle Kontrakter.
Intern ID : Offentligt udbud vedr. Transport og Behandling af imprægneret træaffald fra henholdsvis Fredericia Kommune (Affald & Genbrug) Kolding Kommune (Redux) Middelfart Affald & Genbrug A/S Vejle Kommune (Ressourcer & Genbrug)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 03417000   Træaffald, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90514000   Affaldsgenvinding
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Det skal i kontraktperioden frem til den. 1. december 2025 være muligt for Ordregiveren Fredericia Kommune at tilvælge optionsopgaven, hvis Fredericia Kommune får behov herfor og ønsker at benytte sig af optionen. Tilvalget vil i så fald være gældende fra 1. januar 2026 og fremefter. Hvis optionen ikke tilvælges af Fredericia Kommune senest den 1. december 2025 fortsættes med Opgave 1 i den resterende del af kontraktperioden.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Extra-Regio NUTS 3   ( DKZZZ )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Transport og Behandling af imprægneret træaffald indsamlet på genbrugspladser i hhv. Fredericia Kommune, Kolding Kommune, Middelfart Kommune og Vejle Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2025
Varigheds slutdato 31/12/2029
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO´s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. - Tilbudsgiver skal indsende udfyldt og underskrevet Udbudsbilag C - Tro og love erklæring vedr. Rusland vedrørende forordning om Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. - Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet Aftale kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet Aftale, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – øget mulighed for at afgive tilbud. - Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. - Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en Tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 5, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at Tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Såfremt den vindende Tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende Tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En Tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor Tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en Tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt Tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. - Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet, vedlægges støtteerklæring underskrevet af støttende enheder. - Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. - Tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudsloven § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. - Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere. - Ordregiver forbeholder sig retten til at aflyse udbudsprocessen. Hver enkel af de fire (4) ordregivende myndigheder der samlet udgør ordregiver forbeholder sig retten til at kunne aflyse sin individuelle deltagelse i udbudsprocessen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsresultat
Beskrivelse Tilbudsgiver oplyser ”Samlet årsresultat ” for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsårer ved tidspunktet for tilbudsfrist Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har haft et positivt årsresultat for hver af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. • Tilbudsgiver anfører de op til tre (3) referencer, som Tilbudsgiver finder mest sammenlignelige med nærværende udbud, jf. punkt 1.5 og som alene eller sammen opfylder minimumskravene jf. sidste bullet. • Hvis der oplyses flere referencer, vurderer Ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer Ordregiver på referencerne med nyeste startdato Minimumskrav: • Det er et minimumskrav, at der kan fremvises minimum en (1) reference udført indenfor de seneste tre (3) år, hvor Tilbudsgiver har forestået behandling af minimum 4.000 tons imprægneret træaffald årligt. Minimumskravet kan opfyldes ved én reference indeholdende ovennævnte ydelser eller ved en kombination af referencer fra flere kunder, så længe referencerne samlet godtgør, at den samlede mængde er opnået inden for perioden.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ordregiver vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”. ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af den samlede evalueringssum, jf. Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, vil blive lagt til grund for evalueringen. Evalueringen vil ske objektivt og sagligt, og hvert tilbud vil således blive vurderet i forhold til det anførte tildelingskriterium. I tilfælde af, at der måtte være to eller flere tilbud, som, efter Ordregivers gennemførte evaluering, har samme samlede tekniske evalueringssum, findes vinderen ved lodtrækning
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 31/10/2024   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/11/2024   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en Tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 07/11/2024   11:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder en social klausul, arbejdsklausul og etisk klausul.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Leverandøren og dennes ansatte er forpligtet til at bevare absolut tavshed over for tredjemand om Aftalens indhold. Dette gælder også efter Aftalens ophør.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Vejle Kommune
Registreringsnummer : ORG-29 18 99 00
Afdeling : Ressourcer & Genbrug
Postadresse : Voervej 12    
By : Vejle
Postnummer : 7120
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://tolstruphvilsted.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for udbud
Telefon : +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Middelfart Affald & Genbrug A/S
Registreringsnummer : 44877430
Postadresse : Fynsvej 100    
By : Middelfart
Postnummer : 5500
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
E-mail : kontakt@TOHV.DK
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://tolstruphvilsted.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Fredericia Kommune
Registreringsnummer : 69116418
Afdeling : Affald & Genbrug
Postadresse : Nordre Kobbelvej 9    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://tolstruphvilsted.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Kolding Kommune
Registreringsnummer : 29189897
Afdeling : Redux
Postadresse : Bronzevej 3    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://tolstruphvilsted.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : a6567009-12ab-4f0e-b477-225c89c491ac   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 07/10/2024   12:45:08 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 07/10/2024   12:45:59 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 603924-2024
EUT-S-nummer : 196/2024
Offentliggørelsesdato : 08/10/2024

Send til en kollega

0.062