1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Vand A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Vandrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kvalifikationsordning - teknisk rådgivning
Beskrivelse
:
Formålet med kvalifikationsordningen er at etablere en liste over kvalificerede virksomheder, som kan tilbyde teknisk rådgivning ifm. anlægsarbejder på vandledningsnettet til Lyngby-Taarbæk Vand A/S. Optagelse på kvalifikationsordningen er ikke ensbetydende med, at virksomheden er garanteret aftaler i Lyngby-Taarbæk Vand A/S regi. Optagelsen på kvalifikationsordningen medfører, at Ansøgeren kan blive inviteret til at afgive tilbud på konkrete udbud inden for fagområderne omfattet af ordningen. Udvælgelsen, blandt de på ordningen optagne Ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, sker på baggrund af en konkret vurdering fra udbud til udbud. I forbindelse med Ordregivers gennemførelse af udbud under kvalifikationsordningen vil Ordregiver forud for igangsættelsen af udbudsprocessen tage stilling til, om det enkelte udbud gennemføres som et begrænset udbud eller et udbud med forhandling. Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. "Betingelser for kvalifikationsordning" afsnit 2, fastsætter Ordregiver, ud fra en konkret vurdering, forud for hvert enkelt udbud som gennemføres under kvalifikationsordningen, hvor mange og hvilke Ansøgere der inviteres til at afgive tilbud. Denne vurdering vil blive foretaget på baggrund af saglige hensyn, og Tilbudsgivere udvælges ud fra hvilke Ansøgere, som Ordregiver anser for bedst kvalificerede i forhold til det konkrete udbud. Udvælgelsen foretages ud fra teknisk og faglig formåen, ud fra de til enhver tid foreliggende oplysninger om Ansøger. Ordregiver er forpligtet til at sikre tilstrækkelig konkurrence og vil som minimum invitere tre (3) Ansøgere til at afgive tilbud ved hvert udbud under kvalifikationsordningen (forudsat at der er tre (3) egnede Ansøgere set i forhold til det påtænkte udbud). Ordregiver vil betragte det som positivt, at: - Ansøgerens referencer, i bedst mulig grad, er sammenlignelige med den udbudte opgave, særligt i forhold til omfang (værdi), funktionalitet samt størrelsen på de omfattede rør. - Ansøgerens referencer indeholder jord- og ledningsarbejder, herunder jordhåndtering og retablering af berørte arealer, samt skylning og trykprøvning af ledninger til overholdelse af vandkvalitetskrav. Ordregiver foretager en samlet vurdering af anmodningerne om optagelse og ovenstående er derfor ikke et udtryk for den prioriterede rækkefølge, som Ordregiver udvælger Tilbudsgiverne på baggrund af. Gennemførelse af udbud under denne kvalifikationsordning foregår igennem udbudssystemet EU-Supply. Ordregiver inviterer de udvalgte Ansøgere igennem systemet til det pågældende udbud, hvorefter udbudsmaterialet vil være tilgængeligt, og der kan afgives tilbud.
Identifikator for proceduren
:
c7b1c6ca-86a4-4795-a63f-4b8195566fa9
Tidligere bekendtgørelse
:
56076cf7-98a3-4ee3-aadc-0b091d3023bf-01
Intern identifikator
:
371761
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
71311000
Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
Yderligere klassificering
(
cpv
):
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71320000
Ingeniørmæssig projektering,
71322200
Projektering af rørledning,
71330000
Diverse former for ingeniørvirksomhed,
71350000
Videnskabelig og teknisk virksomhed i forbindelse med ingeniørarbejder,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning,
71800000
Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse,
90700000
Tjenester på miljøområdet
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Annullering af kvalifikationsordning: Ordregiver er blevet opmærksom på en systemfejl, der medfører at det ikke er muligt at åbne de ansøgninger der løbende kommer ind. Dette betyder desværre, at Ordregiver er nødsaget til at annullere nærværende kvalifikationsordning og offentliggøre på ny.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kvalifikationsordning - teknisk rådgivning
Beskrivelse
:
Formålet med kvalifikationsordningen er at etablere en liste over kvalificerede virksomheder, som kan tilbyde teknisk rådgivning ifm. anlægsarbejder på vandledningsnettet til Lyngby-Taarbæk Vand A/S. Optagelse på kvalifikationsordningen er ikke ensbetydende med, at virksomheden er garanteret aftaler i Lyngby-Taarbæk Vand A/S regi. Optagelsen på kvalifikationsordningen medfører, at Ansøgeren kan blive inviteret til at afgive tilbud på konkrete udbud inden for fagområderne omfattet af ordningen. Udvælgelsen, blandt de på ordningen optagne Ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, sker på baggrund af en konkret vurdering fra udbud til udbud. I forbindelse med Ordregivers gennemførelse af udbud under kvalifikationsordningen vil Ordregiver forud for igangsættelsen af udbudsprocessen tage stilling til, om det enkelte udbud gennemføres som et begrænset udbud eller et udbud med forhandling. Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. "Betingelser for kvalifikationsordning" afsnit 2, fastsætter Ordregiver, ud fra en konkret vurdering, forud for hvert enkelt udbud som gennemføres under kvalifikationsordningen, hvor mange og hvilke Ansøgere der inviteres til at afgive tilbud. Denne vurdering vil blive foretaget på baggrund af saglige hensyn, og Tilbudsgivere udvælges ud fra hvilke Ansøgere, som Ordregiver anser for bedst kvalificerede i forhold til det konkrete udbud. Udvælgelsen foretages ud fra teknisk og faglig formåen, ud fra de til enhver tid foreliggende oplysninger om Ansøger. Ordregiver er forpligtet til at sikre tilstrækkelig konkurrence og vil som minimum invitere tre (3) Ansøgere til at afgive tilbud ved hvert udbud under kvalifikationsordningen (forudsat at der er tre (3) egnede Ansøgere set i forhold til det påtænkte udbud). Ordregiver vil betragte det som positivt, at: - Ansøgerens referencer, i bedst mulig grad, er sammenlignelige med den udbudte opgave, særligt i forhold til omfang (værdi), funktionalitet samt størrelsen på de omfattede rør. - Ansøgerens referencer indeholder jord- og ledningsarbejder, herunder jordhåndtering og retablering af berørte arealer, samt skylning og trykprøvning af ledninger til overholdelse af vandkvalitetskrav. Ordregiver foretager en samlet vurdering af anmodningerne om optagelse og ovenstående er derfor ikke et udtryk for den prioriterede rækkefølge, som Ordregiver udvælger Tilbudsgiverne på baggrund af. Gennemførelse af udbud under denne kvalifikationsordning foregår igennem udbudssystemet EU-Supply. Ordregiver inviterer de udvalgte Ansøgere igennem systemet til det pågældende udbud, hvorefter udbudsmaterialet vil være tilgængeligt, og der kan afgives tilbud.
Intern identifikator
:
371761
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
71311000
Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
Yderligere klassificering
(
cpv
):
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71320000
Ingeniørmæssig projektering,
71322200
Projektering af rørledning,
71330000
Diverse former for ingeniørvirksomhed,
71350000
Videnskabelig og teknisk virksomhed i forbindelse med ingeniørarbejder,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning,
71800000
Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse,
90700000
Tjenester på miljøområdet
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
10
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
5
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Annullering af kvalifikationsordning: Ordregiver er blevet opmærksom på en systemfejl, der medfører at det ikke er muligt at åbne de ansøgninger der løbende kommer ind. Dette betyder desværre, at Ordregiver er nødsaget til at annullere nærværende kvalifikationsordning og offentliggøre på ny.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne
:
Da der er tale om en kvalifikationsordning, er tildelingskriteriet ikke valgt på forhånd, de vil blive fastsat i de konkrete anskaffelser på kvalifikationsordningen.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lyngby-Taarbæk Vand A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Lyngby-Taarbæk Vand A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Vand A/S
Registreringsnummer
:
32292763
Postadresse
:
Firskovvej 38
By
:
Kongens Lyngby
Postnummer
:
2800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Christina Lyneborg (Tolstrup & Hvilsted)
Telefon
:
+45 53360036
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
c2897e85-9798-43d1-aade-cbcf640b21e0
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
23/08/2024
11:43:59 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
23/08/2024
11:44:33 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
510982-2024
EUT-S-nummer
:
165/2024
Offentliggørelsesdato
:
26/08/2024