23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.05.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

HOFOR A/S

BasU4 - Bassinanlæg i Nordhavnen


HOFOR A/S

260055-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Anlægsarbejde: regnvandsbassiner – BasU4 - Bassinanlæg i Nordhavnen
OJ S 86/2024 02/05/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bygge og anlæg
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : HOFOR A/S
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter : Vandrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : BasU4 - Bassinanlæg i Nordhavnen
Beskrivelse : Hovedpumpestationen ”Strandvænget” har nødoverløbsmulighed til Øresund via udløbsledning U4. Aflastningshyppigheden skal begrænses, og der skal derfor i etableres et bassinanlæg inkl. ledninger til fyldning, tømning og overløb af dette bassin. Bassinanlægget skal fyldes ved pumpning i U4 gennem den Ø1400PE ledningsafgrening, der er installeret i skakt Y i en foregående entreprise, hvor der ligeledes er etableret en tilkobling til Lynetteledningen gennem et rørsystem i skakt Y. Nærværende entreprise omfatter primært følgende aktiviteter: • Etablering af spunset bassinanlæg med betonbundplade • Etablering af Ø1400PE fyldeledning samt Ø400PE ml. bassin og skakt Y • Etablering af overløbsarrangement inkl. ledning og bygværk i eksist. stensætning • Montage af Ø1200 Spadeventil samt tilkobling af Ø1200 stålrør til bassin • Etablering af belægning, pladsafvanding og udløb • Etablering af trapper, reposer, lejdere mv. • Etablering af vacuumskyllesystem i begge bassiner • Montage af tømmepumper, sandpumper inkl. sandafvander • Etablering af wiresystem til fremtidig montage af sløring på begge bassiner • Etablering af perimeterhegn inkl. port Entreprisen omfatter tillige følgende projekteringsydelser fra entreprenøren: • Projektering af afstivning til ledningsgrave • Projektering af installations- og smedearbejder, som angivet i SAB 9 – Installations- og smedearbejder • Projektering af bæreprofiler til perimeterhegn
Identifikator for proceduren : c70c957c-e471-4c48-80a7-a91de1cd3bec
Intern identifikator : 24.02-09271
Type af procedure : Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure : nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Bygge og anlæg
Primær klassificering   ( cpv ): 45232454   Anlægsarbejde: regnvandsbassiner
Yderligere klassificering   ( cpv ): 44163130   Spildevandsrør, 44167300   Rørbøjninger, t-stykker og rørfittings, 45112200   Afrømning af jord, 45231300   Arbejder i forbindelse med vand- og kloakrørledninger, 45232130   Anlægsarbejde: regnvandsledninger, 45236000   Jord- og belægningsarbejde, 45252130   Udstyr til spildevandsanlæg, 45262300   Betonarbejder, 45262680   Svejsning, 45340000   Opsætning af hegn og rækværker og installation af sikkerhedsudstyr, 90430000   Spildevandsafledning
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 60 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : HOFOR kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse jf. Udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, samt for, at minimumskravene til egnethed i øvrigt er opfyldt, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Hvis der søges som en sammenslutning eller ansøger baserer sin ansøgning på andre enheder, skal der indsendes særskilt dokumentation for samtlige enheder i ansøgningen. Ligesom beregningen af sammenslutningens soliditetsgrad og overskudsgrad også skal indsendes. Dette betyder blandt andet, at der inden for en passende tidsfrist skal fremlægges dokumentation for de oplysninger der er afgivet i forbindelse med ansøgningen. Dokumentation for finansiel kapacitet kan ske ved en egenerklæring fra virksomhedens daglige ledelse der har juridisk prokura til at dokumentere dette. Ansøger gøres opmærksom på, at HOFOR i denne forbindelse kan kræve kontaktoplysninger på ordregivere oplyst i referencelisten til verificering af oplysningerne heri. HOFOR vil som udgangspunkt acceptere en Serviceattest udstedt 12 måneder fra tildelingstidspunktet, medmindre HOFOR har tilstrækkelige indikationer på, at der er sket ændringer i de forudsætninger hvorpå serviceattesten er baseret. I disse tilfælde forbeholder HOFOR sig retten til at bede om en ny Serviceattest. I det omfang ansøger har baseret sin ansøgning på andres formåen, skal dokumentationen ledsages af en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk har juridisk forpligtende rådighed over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. Eksempel på en sådan støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet. Som dokumentation for at ansøgerne ikke er berørt af sanktioner mod Rusland fremsendes udfyldt og underskrevet tro-og loveerklæring med ordlydende svarende til Bilag I, Tro- og loveerklæring vedrørende sanktioner mod Rusland i udbudsmaterialet. HOFOR vil udvælge maksimum 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud. Hvis der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere der baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen De enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave vil vægte højest, og antallet af referencer vil være sekundært for udvælgelsen.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:<p/>a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,<p/>b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,<p/>c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og<p/>d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0000
Titel : BasU4 - Bassinanlæg i Nordhavnen
Beskrivelse : Hovedpumpestationen ”Strandvænget” har nødoverløbsmulighed til Øresund via udløbsledning U4. Aflastningshyppigheden skal begrænses, og der skal derfor i etableres et bassinanlæg inkl. ledninger til fyldning, tømning og overløb af dette bassin. Bassinanlægget skal fyldes ved pumpning i U4 gennem den Ø1400PE ledningsafgrening, der er installeret i skakt Y i en foregående entreprise, hvor der ligeledes er etableret en tilkobling til Lynetteledningen gennem et rørsystem i skakt Y. Nærværende entreprise omfatter primært følgende aktiviteter: • Etablering af spunset bassinanlæg med betonbundplade • Etablering af Ø1400PE fyldeledning samt Ø400PE ml. bassin og skakt Y • Etablering af overløbsarrangement inkl. ledning og bygværk i eksist. stensætning • Montage af Ø1200 Spadeventil samt tilkobling af Ø1200 stålrør til bassin • Etablering af belægning, pladsafvanding og udløb • Etablering af trapper, reposer, lejdere mv. • Etablering af vacuumskyllesystem i begge bassiner • Montage af tømmepumper, sandpumper inkl. sandafvander • Etablering af wiresystem til fremtidig montage af sløring på begge bassiner • Etablering af perimeterhegn inkl. port Entreprisen omfatter tillige følgende projekteringsydelser fra entreprenøren: • Projektering af afstivning til ledningsgrave • Projektering af installations- og smedearbejder, som angivet i SAB 9 – Installations- og smedearbejder • Projektering af bæreprofiler til perimeterhegn
Intern identifikator : 24.02-09271
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Bygge og anlæg
Primær klassificering   ( cpv ): 45232454   Anlægsarbejde: regnvandsbassiner
Yderligere klassificering   ( cpv ): 44163130   Spildevandsrør, 44167300   Rørbøjninger, t-stykker og rørfittings, 45112200   Afrømning af jord, 45231300   Arbejder i forbindelse med vand- og kloakrørledninger, 45232130   Anlægsarbejde: regnvandsledninger, 45236000   Jord- og belægningsarbejde, 45252130   Udstyr til spildevandsanlæg, 45262300   Betonarbejder, 45262680   Svejsning, 45340000   Opsætning af hegn og rækværker og installation af sikkerhedsudstyr, 90430000   Spildevandsafledning
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 10/09/2024
Varigheds slutdato : 22/10/2025
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 60 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : HOFOR kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse jf. Udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, samt for, at minimumskravene til egnethed i øvrigt er opfyldt, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Hvis der søges som en sammenslutning eller ansøger baserer sin ansøgning på andre enheder, skal der indsendes særskilt dokumentation for samtlige enheder i ansøgningen. Ligesom beregningen af sammenslutningens soliditetsgrad og overskudsgrad også skal indsendes. Dette betyder blandt andet, at der inden for en passende tidsfrist skal fremlægges dokumentation for de oplysninger der er afgivet i forbindelse med ansøgningen. Dokumentation for finansiel kapacitet kan ske ved en egenerklæring fra virksomhedens daglige ledelse der har juridisk prokura til at dokumentere dette. Ansøger gøres opmærksom på, at HOFOR i denne forbindelse kan kræve kontaktoplysninger på ordregivere oplyst i referencelisten til verificering af oplysningerne heri. HOFOR vil som udgangspunkt acceptere en Serviceattest udstedt 12 måneder fra tildelingstidspunktet, medmindre HOFOR har tilstrækkelige indikationer på, at der er sket ændringer i de forudsætninger hvorpå serviceattesten er baseret. I disse tilfælde forbeholder HOFOR sig retten til at bede om en ny Serviceattest. I det omfang ansøger har baseret sin ansøgning på andres formåen, skal dokumentationen ledsages af en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk har juridisk forpligtende rådighed over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. Eksempel på en sådan støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet. Som dokumentation for at ansøgerne ikke er berørt af sanktioner mod Rusland fremsendes udfyldt og underskrevet tro-og loveerklæring med ordlydende svarende til Bilag I, Tro- og loveerklæring vedrørende sanktioner mod Rusland i udbudsmaterialet. HOFOR vil udvælge maksimum 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud. Hvis der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere der baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen De enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave vil vægte højest, og antallet af referencer vil være sekundært for udvælgelsen.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøvirkninger : Modvirkning af klimaændringer
Tilgang til reduktion af miljøvirkninger : Omstilling til en cirkulær økonomi
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap med følgende begrundelse
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Omsætning
Beskrivelse : Omsætning indenfor aftaleområdet (seneste regnskabsår) udgør minimum 120 mio. DKK. ekskl. moms.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Soliditetsgrad
Beskrivelse : Gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår udgør mindst 10 %.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Likviditetsgrad
Beskrivelse : Gennemsnitlig likviditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår udgør mindst 100 %.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige arbejder på lignende projekter, der er udført inden for de seneste 10 år. Ansøger skal angive mindst 5, og maksimum 8 referencer. Opgaverne må gerne være igangværende, dog skal der senest på ansøgningstidspunktet være foretaget (del)aflevering for de for referencen relevante arbejder. For referencerne vælges det positivt hvis et eller flere af nedenstående punkter har været dele af hovedaktiviteterne: a) Tæt spuns b) Ledningsanlæg af PE eller Beton i stor dimension (Ø1200 og større) c) Arbejde ved og med eksisterende tryksatte spildevandssystemer i drift Én reference kan indeholde mere end én af de ovenstående kategorier, så en enkelt reference kan rumme flere kategorier. For hver referencekategori ovenfor, bør tilbudsgiverne angive følgende i referencelisten: i. Angivelse af hvilke(n) kategori(er) referencen vedrører ii. Navn på Ordregiver iii. Kort beskrivelse af opgaven iv. Projektets samlede projektøkonomi v. Beskrivelse af tilbudsgivers konkrete rolle i projektet Ansøger kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : CV'er FOR NØGLEMEDARBEJDERE
Beskrivelse : CV'er FOR NØGLEMEDARBEJDERE Tilbudsgiveren skal fremsende CV’er på de Nøglemedarbejdere (maksimum 5), som det forventes skal varetage følgende roller: • Projektleder og/eller Entrepriseleder (1-2) • Formand/Formænd (1-2) • Den HSE-ansvarlige for projektet (1) (CV’er må max fylde 2 A4-sider pr. person og kun referencer fra og med år 2010 tages i betragtning). CV’er skal indeholde oplysninger om faglig uddannelse, anciennitet, eventuelle relevante kurser samt referencer på de mest relevante projekter, hvor nøglemedarbejderen har haft en tilsvarende rolle. Det skal af referenceprojekterne fremgå hvilken rolle nøglemedarbejderen har haft, projektets samlede værdi og projektets varighed. Af hensyn til GDPR bedes CV’er ikke indeholde fødselsdato, billede eller andre følsomme personoplysninger. Der lægges vægt på følgende; CV’erne skal understøtte at de tilknyttede medarbejdere, til de specifikke ansvarsområder, har relevante og solide erfaringer således, at de kan varetage deres udpegede opgaver; - Projekt-/entrepriseleder, samt den daglige leders CV (formand), skal kunne illustrere, at denne har den nødvendige ledelsesmæssige kompetence, samt har en grundig viden inden for denne type og størrelse af opgave, hvor der indgår spuns-, smede-, spildevands- og ledningsarbejder. - Den HSE-ansvarliges CV skal understøtte, at denne har et konkret kendskab til, og reel erfaring med arbejdsmiljø og sikkerhed, og at have arbejdet med dette på lignende anlægsprojekter.
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tidsplan
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal udarbejde en tidsplan hvori de væsentligste aktiviteter og deres indbyrdes afhængigheder er beskrevet. Tidsplanen skal give HOFOR et overblik over den kronologiske rækkefølge af de aktiviteter, som Entreprenøren planlægger. Tidsplanen må maksimalt fylde 2 A3-sider, samt maksimalt 2 A4-sider med uddybende kommentarer samt belysning af risici relateret til tidsplanen Der lægges vægt på følgende; Ved evalueringen vurderes det positivt, hvis tilbudsgiver beskriver de enkelte trin i kronologisk rækkefølge og så præcist, at bygherre får et nøje indblik i det planlagte forløb, samt at tidsplanen illustrerer Tilbudsgivers forståelse af opgavens kompleksitet.
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : ARBEJDSMILJØ
Beskrivelse : Arbejdsmiljø vil blive vurderet ud fra følgende delkriterier.: a) Hvordan fører entreprenøren tilsyn og følger op omkring arbejdsmiljø på byggepladserne i det daglige. b) Hvordan sikrer entreprenøren, at de nødvendige faglige og personalemæssige ressourcer inden for arbejdsmiljø er til stede for projektet som helhed og på de enkelte byggepladser. c) Entreprenøren skal angive tre arbejdsmiljø-risici på projektet, inkl. forebyggende handlinger for hver risiko. De tre arbejdsmiljø-risici må ikke allerede fremgå af HOFORs risikovurdering i udbuddet eller i beskrivelserne for pkt. d) og e). Den samlede besvarelse for underkriteriet Arbejdsmiljø må maksimalt fylde 4 A4-sider. Bemærk, at besvarelsen af punkterne a) – c) skal stå tekstmæssigt samlet i tilbudsmaterialet under overskriften ”Arbejdsmiljø”. Kun besvarelser medtaget i dette samlede afsnit vil blive evalueret. Der lægges vægt på følgende; a) Der lægges i vurderingen af svaret særlig vægt på, at entreprenøren beskriver hvordan han vil føre ensartet og systematisk tilsyn, stille interne krav om forbedringer inden for arbejdsmiljø, følge op på kravenes efterlevelse, samt om nødvendigt iværksætte sanktioner overfor egne ansatte eller underentreprenører. Incitamenter for at den enkelte medarbejder bidrager til at have et godt arbejdsmiljø vægtes positivt. b) Der lægges i vurderingen af svaret særlig vægt på, at entreprenøren beskriver hvem der allokeres til opgaven. Af beskrivelsen skal fremgå vedkommendes erfaringer inden for lignende opgaver vedr. arbejdsmiljø i bygge- og anlægsbranchen, samt den beslutningskompetence vedkommende er udstyret med. Det vægtes højt at det af besvarelsen fremgår hvor meget tid vedkommende har til rådighed for at løse opgaven. Det vægtes ligeledes højt, at entreprenøren angiver hyppigheden af arbejdsmiljøtilsyn for hver af byggepladserne. c) Der lægges i bedømmelsen særlig vægt på, at entreprenøren kan identificere risici hvor sandsynlighed og konsekvens er høj. Desuden at entreprenøren for hver af de tre risici beskriver de forebyggende handlinger på en måde, der overfor HOFOR sandsynliggør, at den pågældende risiko håndteres forsvarligt. De forebyggende handlinger skal være robuste og realistiske.
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : ORGANISATIONSPLAN
Beskrivelse : Der skal vedlægges en organisationsplan med redegørelse for den organisation og bemanding, der skal stå i spidsen for opgavens løsning. Der skal angives kompetencer, kommunikationsveje og ansvarsforhold. Der skal anføres hvor mange medarbejdere (ud over de tilbudte medarbejdere), tilbudsgiveren forestiller sig på de forskellige opgaver. Hvis der for nogle af de anførte opgaver påtænkes anvendt underentreprenører eller specialister, ønskes dette oplyst med en nærmere beskrivelse af deres funktion. Organisationsplanen skal vise de tilbudte nøglepersoners placering i organisationen. Organisationsplanen må maksimalt fylde 2 A4-sider med maksimalt 1 bilag i A3-format. Der lægges vægt på følgende; Ved evalueringen lægges der vægt på, at tilbudsgiver viser en kompetent og faglig stærk organisation. Tilbudsgiver skal vise, at den valgte organisation sikrer et optimalt samarbejde med HOFOR og en effektiv løsning af det samlede projekt. Der lægges vægt på at fordelingen af de respektive medarbejdere i organisationen, afspejler projektets erfarings- og kompetencebehov. Organisationsplanen skal tillige understøtte at der er en god forståelse for kommunikationsveje og beslutningsdygtighed, der minimerer spildtid. Tilbudsgivers fordeling af medarbejdere og deres erfaring, samt den løbende tilknytning af andre medarbejdere, skal afspejle projektets dynamik, herunder den planlagte mødeaktivitet. Der skal redegøres for organisationens evne til at mobilisere efter behov.
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : BÆREDYGTIGHEDSTILTAG
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal beskrive i overordnede termer, hvorledes bæredygtighed er indtænkt i projektet og i virksomheden generelt. Bæredygtighed skal forstås både som social, miljø, og klimamæssig (m.fl.) bæredygtighed Tilbudsgiver skal desuden beskrive 3 konkrete tiltag på projektet der, udover de stillede minimumskrav i arbejdsbeskrivelserne, bidrager til projektets bæredygtige målsætninger. Disse tiltag skal være ledsaget af en vurdering af en målbar effekt som fx nedbragt CO2-udledning, partikelforurening, materiale- og affaldsgenbrug og -genanvendelse, bidrag til socialt ansvar mv. Beskrivelsen må maksimalt fylde 3 A4-sider. Der lægges vægt på følgende; Der lægges vægt på, at tilbudsgiver viser forståelse for hvad minimering af klima- og miljøpåvirkning kræver, samt hvorledes de igennem arbejdsmetoder/værktøj/maskinel, arbejder med minimeringen.
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Prisen (tilbudssummen), svarer til den totale sum som fremkommer fra tilbudslisten ved at multiplicere enhedspris eller timepris med de tilhørende mængder og summere den totale sum. Tillægsarbejder indgår i evalueringen. Der konkurreres på den samlede tilbudssum.
Prioriteret rækkefølge : 1
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne : Kvalitet vægtes i alt 40% Delkriterier under kvalitet er ikke oplistet i prioriteret rækkefølge. Pris vægtes i alt 60 %
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 16/05/2024   13:00:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 12/06/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 29/05/2024   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Vedrørende Entreprenørens selvrisiko henvises til Særlige Betingelser SB18, jf. udbudsbetingelserne. Uden at Entreprenørens ansvar derved begrænses, forpligter Entreprenøren sig til at tegne en erhvervs- og produktansvarsforsikring hos et anerkendt forsikringsselskab med en forsikringssum på minimum 50 mio. DKK. pr. skadesbegivenhed i alt pr. forsikringsår.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Finansiel ordning : Udbuddet vil baseret på AB 18 med HOFORs supplerende bestemmelser. Entreprenørens til betaling ved bygherrens modtagelse af anmodning om betaling betales senest netto 30 arbejdsdage efter modtagelsen.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : HOFOR A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : HOFOR A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : HOFOR A/S
Organisation, der behandler tilbud : HOFOR A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : HOFOR A/S
Registreringsnummer : 10073022
Postadresse : Ørestads Boulevard 35    
By : København S
Postnummer : 2300
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Mette Munch-Boutrup
E-mail : metmun@hofor.dk
Telefon : +45 27953818
Internetadresse : http://www.hofor.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8000
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 985e96b4-538a-473c-9315-23b204c5a200   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 29/04/2024   15:15:15 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 29/04/2024   16:30:38 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 260055-2024
EUT-S-nummer : 86/2024
Offentliggørelsesdato : 02/05/2024

Send til en kollega

0.063