23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.03.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Varde Kommune

Levering af rengøring til Varde Kommune


Varde Kommune

132278-2024 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Levering af rengøring til Varde Kommune
OJ S 45/2024 04/03/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Varde Kommune
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Levering af rengøring til Varde Kommune
Beskrivelse : Udbuddet vedrører levering af rengøring til en række forskellige enheder fordelt over hele Varde Kommune. Den anslående samlede værdi angivet i II.1.5) er delkontrakternes forventede, samlede værdi inkl. optioner og tilkøbsydelser i kontraktens løbetid. Det forventede forbrug for Delkontrakt 1 forventes at være 13,3 mio. kr. inkl. optioner og tilkøbsydelser på årsbasis. Det forventede forbrug for Delkontrakt 2 forventes at være 13,7 mio. kr. inkl. optioner og tilkøbsydelser på årsbasis. Ovennævnte værdier er angivet på baggrund af historiske tal, og er ikke bindende for Ordregiver.
Identifikator for proceduren : e74353ec-0c9b-4aa1-a5d6-6ab4a0ca63d9
Tidligere bekendtgørelse : 599121-2023
Intern identifikator : 200452
Type af procedure : Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 90910000   Rengøring, 90911000   Rengøring af boliger, bygninger og vinduer
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 162 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger : Hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder afgiver ansøgning sammen som konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Vigtigt: Hver konsortiedeltager skal underskrive deres ESPD elektronisk. Desuden skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den/de tilbudsgiver(e), som står til at blive tildelt kontrakt på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende en konsortieerklæring, der synliggør overfor Ordregiver at virksomhederne i sammenslutningen hæfter direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt samt indeholder oplysning om, hvem den fælles befuldmægtiget er. Ordregiver anbefaler tilbudsgiver at gøre brug af konsortieerklæringen, der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Ansøger kan basere sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Dette kan ske hvor ansøger ikke på egen hånd kan overholde Ordregivers minimumskrav til egnethed eller i tilfælde hvor ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen til brug for udvælgelsen. Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive indledende tilbud, sker ud fra en vurdering af, hvilke ansøgere, som inden for seneste 3 år har mest erfaring med opgaver, som er tilsvarende den udbudte kontrakt. Til vurdering heraf benyttes de af ansøger angivne referencer i ESPD'et eller selvstændige bilag hertil. Ansøgningen skal indeholde et udfyldt ESPD for ansøger selv, samt et separat udfyldt ESPD for hver af de virksomheder, som ansøger baserer sig på. Vigtigt: Hver støttende enhed skal underskrive deres ESPD elektronisk. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den/de tilbudsgiver(e), som står til at blive tildelt kontrakt på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgiverens forpligtelser under den udbudte kontrakt. Ordregiver anbefaler tilbudsgiveren at gøre brug af den relevante støtteerklæring, der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Der skal ikke fremsendes et ESPD for underleverandører, hvis formåen ansøger, ikke baserer sig på. Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den/de udbudte kontrakt(er), medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3 og 4, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Bemærk: I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiver udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s GPA-aftale eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakt på anmodning fremsende (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Dokumentation udstedt efter 1. oktober 2023 accepteres.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Delkontrakt 1 (distrikt 1, 2, 3, 6)
Beskrivelse : Delkontrakt 1 (distrikt 1, 2, 3, 6) indeholder 51 enheder samt option på 6 enheder.
Intern identifikator : Delkontrakt 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Ordregiver har option på tilkøb af 6 enheder. Ordregiver kan udnytte optionen på tilkøb af en enhed løbende i kontraktperioden alt efter Ordregivers behov.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 72   Måned
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 79 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Varde Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Varde Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten : Varde Kommune
Organisation, der udfører betalingen : Varde Kommune
Organisation, der undertegner kontrakten : Varde Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Delkontrakt 2 (distrikt 4 og 5)
Beskrivelse : Delkontrakt 2 (distrikt 4 og 5) indeholder 60 enheder samt option på 6 enheder.
Intern identifikator : Delkontrakt 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Ordregiver har option på tilkøb af 6 enheder. Ordregiver kan udnytte optionen på tilkøb af en enhed løbende i kontraktperioden alt efter Ordregivers behov.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 72   Måned
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 82 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 35
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten : Varde Kommune
Organisation, der udfører betalingen : Varde Kommune
Organisation, der undertegner kontrakten : Varde Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse : 207 889 177,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID : LOT-0001
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder :
Officielt navn : Serwiz A/S34693919
Tilbud :
Tilbud – Identifikator : 2023/36
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter : LOT-0001
Underentrepriseværdien er kendt : nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt : nej
Kontraktoplysninger :
Identifikator for kontrakten : Delkontrakt 1
Dato for indgåelse af kontrakten : 29/02/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale : nej
Organisation, der undertegner kontrakten : Varde Kommune
6.1.
Resultat delkontrakt-ID : LOT-0002
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder :
Officielt navn : Serwiz A/S34693919
Tilbud :
Tilbud – Identifikator : 2023/36
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter : LOT-0002
Underentrepriseværdien er kendt : nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt : nej
Kontraktoplysninger :
Identifikator for kontrakten : Delkontrakt 2
Dato for indgåelse af kontrakten : 29/02/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale : nej
Organisation, der undertegner kontrakten : Varde Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Varde Kommune
Registreringsnummer : ORG-29189811
Postadresse : Bytoften 2    
By : Varde
Postnummer : 6800
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Marianne Dauding
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : +4533344398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Serwiz A/S34693919
Registreringsnummer : 34693919
By : Søborg
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Telefon : 40271174
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001 LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 9531740e-6722-4078-bbb6-635ee32bbbda   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 01/03/2024   11:12:50 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 01/03/2024   11:24:21 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 132278-2024
EUT-S-nummer : 45/2024
Offentliggørelsesdato : 04/03/2024

Send til en kollega

0.046