1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   FS Ejendomsselskab A/S 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Økonomiske anliggender 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af rammeaftale om facility management ydelser 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   I forlængelse af den brede politiske aftale om erstatning til minkavlere og minkfølgeerhverv berørt af COVID-19 (S, V, RV, SF og LA) er det besluttet, at Finansiel Stabilitet skal stå for håndteringen af de aktiver, som staten overtager fra minkfølgeerhvervene. I de sager, hvor Finansiel Stabilitet overtager fast ejendom fra minkfølgeerhvervene, kan Finansiel Stabilitet få brug for forskellige facility management ydelser på de overtagne ejendomme med henblik på at holde ejendommene i salgbar stand. Dette udbud vedrører rammeaftaler om facility management ydelser i relation til de aktiver, som Finansiel Stabilitet overtager fra minkfølgeerhverv fra den 15. februar 2024. Rammeaftalen er opdelt i fire delaftaler (Rammeaftale 1 - Facility management ydelser i Region Nordjylland; Rammeaftale 2 - Facility management ydelser i Region Midjylland; Rammeaftale 3 - Facility management ydelser i Region Syddanmark; Rammeaftale 4 - Facility management ydelser i Region Sjælland og Hovedstaden). Det forventes, at Finansiel Stabilitet vil overtage aktiver fra i alt ca. 270 minkfølgeerhverv, hvoraf der forventes at være i alt ca. 175 ejendomme. Hovedparten vil være beliggende i Jylland. Facility management på de overtagne faste ejendomme kan omfatte indvendig og udvendig vedligeholdelse af ejendommen, f.eks. rengøring, vintersikring, snerydning/saltning, vinduespolering, græsslåning, hækkeklip, beskæring af buske og træer, der kan holde ejendommen i salgbar stand. Facility management kan endvidere omfatte håndtering af alarm- og låsesystemer på ejendommene, ligesom det kan omfatte opsyns- og vagtydelser på ejendommene. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   223084ac-28ec-462e-93c5-a2715314aaed 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   399bf62e-886c-4fb8-8cb0-5d339efc543b-01 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   6 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Åben 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    77310000
     
    Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder, 
    77314000
     
    Vedligeholdelse af arealer, 
    79713000
     
    Vagttjenester, 
    79714000
     
    Overvågningstjenester, 
    90620000
     
    Snerydning, 
    90910000
     
    Rengøring, 
    90911000
     
    Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 
    90911200
     
    Rengøring af bygninger, 
    90911300
     
    Vinduespudsning, 
    98341120
     
    Ejendomsservice 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Hvor som helst i det pågældende land 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    35 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    55 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkaldelse af tilbud er afsluttet 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    A. Det er en betingelse for deltagelse i udbuddet, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136. Det er endvidere en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, hvorefter tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs, under insolvens-, likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller have indstillet sin erhvervsvirksomhed. Tilbudsgiver skal som del af sit tilbud vedlægge en udfyldt udgave af det af Finansiel Stabilitet oprettede European Single Procurement Document (ESPD) som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene. Bemærk, at tilbudsgiver i ESPD'ets del III.D skal angive om denne er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 134 a. Tilbudsgiver skal endvidere i ESPD'et angive at have den krævede tilladelse til at drive vagtvirksomhed. Se udbudsbetingelserne for mere information. B. Sammenslutning af virksomheder/konsortier: Hver virksomhed i sammenslutningen skal udfylde et særskilt ESPD med oplysning om udelukkelsesgrundene, som skal indsendes som en del af tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver tildeles kontrakten, skal der indsendes en konsortieerklæring, hvori virksomhederne i sammenslutningen erklærer at hæfte solidarisk over for Finansiel Stabilitet for kontraktens opfyldelse. Se udbudsbetingelserne for mere information. C. Anvendelse af underleverandører: Tilbudsgiver er berettiget til at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten. Hvis tilbudsgiver påtænker at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten, skal navnene på underleverandørerne angives i tilbuddet, samt til hvilke dele af opgaven disse anvendes. Underleverandøren skal ikke udfylde et ESPD. Se udbudsbetingelserne for mere information. D. Den tilbudsgiver, som Finansiel Stabilitet har til hensigt at indgå kontrakt med, skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver og medlemmer af dennes ledelse ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135 og § 137, stk. 1, nr. 2. Som dokumentation herfor skal tilbudsgiver fremlægge: - Danske tilbudsgivere: En serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, der ikke er dateret tidligere end 12 måneder før tilbudsfristens udløb. - Tilbudsgivere etableret i andre EU- eller EØS-lande: Den dokumentation, der er listet i e-Certis, som er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. - Tilbudsgivere fra øvrige lande: Uddrag fra relevante registre eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed. Hvis det pågældende land ikke udsteder certifikater eller dokumenter eller disse ikke dækker alle de relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 eller udelukkelsesperioden på fem år, kan i stedet anvendes erklæring under ed. Såfremt edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land kan anvendes en tro- og love erklæring afgivet for en kompetent myndighed, kompetent faglig organisation eller notar. E. Tilbudsgiver skal som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er et russisk selskab eller et russiske kontrolleret selskab, eller anvender russiske eller russisk kontrollerede støtteenheder eller underleverandører, fremlægge en udfyldt og underskrevet version af den tro- og love-erklæring, der er vedlagt udbudsbetingelserne. Se udbudsbetingelserne for mere information. F. Tilbudsgiver skal som dokumentation for at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 112 af 11. januar 2016 om vagtvirksomhed med senere ændringer, fremlægge sin autorisation eller henvise til en offentlig tilgængelig portal eller hjemmeside, hvor Finansiel Stabilitet kan indhente sådan dokumentation 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Titel
   : 
   Rammeaftale 1 - Facility management ydelser i Region Nordjylland 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Denne delkontrakt vedrører en rammeaftale om facility management ydelser i Region Nordjylland i relation til de aktiver, som Finansiel Stabilitet overtager fra minkfølgeerhverv fra den 15. februar 2024. Facility management på de overtagne faste ejendomme kan omfatte indvendig og udvendig vedligeholdelse af ejendommen, f.eks. rengøring, vintersikring, snerydning/saltning, vinduespolering, græsslåning, hækkeklip, beskæring af buske og træer, der kan holde ejendommen i salgbar stand. Facility management kan endvidere omfatte håndtering af alarm- og låsesystemer på ejendommene, ligesom det kan omfatte opsyns- og vagtydelser på ejendommene. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   6 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    77310000
     
    Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder, 
    77314000
     
    Vedligeholdelse af arealer, 
    79713000
     
    Vagttjenester, 
    79714000
     
    Overvågningstjenester, 
    90620000
     
    Snerydning, 
    90910000
     
    Rengøring, 
    90911000
     
    Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 
    90911200
     
    Rengøring af bygninger, 
    90911300
     
    Vinduespudsning, 
    98341120
     
    Ejendomsservice 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Nordjylland
     
    (
    DK050
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    15/02/2024 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    14/02/2028 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    10 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    16 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    A. Det er en betingelse for deltagelse i udbuddet, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136. Det er endvidere en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, hvorefter tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs, under insolvens-, likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller have indstillet sin erhvervsvirksomhed. Tilbudsgiver skal som del af sit tilbud vedlægge en udfyldt udgave af det af Finansiel Stabilitet oprettede European Single Procurement Document (ESPD) som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene. Bemærk, at tilbudsgiver i ESPD'ets del III.D skal angive om denne er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 134 a. Tilbudsgiver skal i ESPD'et endvidere angive at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed. Se udbudsbetingelserne for mere information. B. Sammenslutning af virksomheder/konsortier: Hver virksomhed i sammenslutningen skal udfylde et særskilt ESPD med oplysning om udelukkelsesgrundene, som skal indsendes som en del af tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver tildeles kontrakten, skal der indsendes en konsortieerklæring, hvori virksomhederne i sammenslutningen erklærer at hæfte solidarisk over for Finansiel Stabilitet for kontraktens opfyldelse. Se udbudsbetingelserne for mere information. C. Anvendelse af underleverandører: Tilbudsgiver er berettiget til at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten. Hvis tilbudsgiver påtænker at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten, skal navnene på underleverandørerne angives i tilbuddet, samt til hvilke dele af opgaven disse anvendes. Underleverandøren skal ikke udfylde et ESPD. Se udbudsbetingelserne for mere information. D. Den tilbudsgiver, som Finansiel Stabilitet har til hensigt at indgå kontrakt med, skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver og medlemmer af dennes ledelse ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135 og § 137, stk. 1, nr. 2. Som dokumentation herfor skal tilbudsgiver fremlægge: - Danske tilbudsgivere: En serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, der ikke er dateret tidligere end 12 måneder før tilbudsfristens udløb. - Tilbudsgivere etableret i andre EU- eller EØS-lande: Den dokumentation, der er listet i e-Certis, som er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. - Tilbudsgivere fra øvrige lande: Uddrag fra relevante registre eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed. Hvis det pågældende land ikke udsteder certifikater eller dokumenter eller disse ikke dækker alle de relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 eller udelukkelsesperioden på fem år, kan i stedet anvendes erklæring under ed. Såfremt edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land kan anvendes en tro- og love erklæring afgivet for en kompetent myndighed, kompetent faglig organisation eller notar. E. Tilbudsgiver skal som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er et russisk selskab eller et russiske kontrolleret selskab, eller anvender russiske eller russisk kontrollerede støtteenheder eller underleverandører, fremlægge en udfyldt og underskrevet version af den tro- og love-erklæring, der er vedlagt udbudsbetingelserne. Se udbudsbetingelserne for mere information. F. Tilbudsgiver skal som dokumentation for at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 112 af 11. januar 2016 om vagtvirksomhed med senere ændringer, fremlægge sin autorisation eller henvise til en offentlig tilgængelig portal eller hjemmeside, hvor Finansiel Stabilitet kan indhente sådan dokumentation. G. Den forventede værdi af delkontrakten (Rammeaftale 1 - Facility management ydelser i Region Nordjylland) er DKK 10.5 millioner og den maksimale værdi er DKK 16.5 millioner. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Opgaveløsning 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Organisation 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     30 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Titel
   : 
   Rammeaftale 2 - Faility management ydelser i Region Midtjylland 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Denne delkontrakt vedrører en rammeaftale om facility management ydelser i Region Midtjylland relation til de aktiver, som Finansiel Stabilitet overtager fra minkfølgeerhverv fra den 15. februar 2024. Facility management på de overtagne faste ejendomme kan omfatte indvendig og udvendig vedligeholdelse af ejendommen, f.eks. rengøring, vintersikring, snerydning/saltning, vinduespolering, græsslåning, hækkeklip, beskæring af buske og træer, der kan holde ejendommen i salgbar stand. Facility management kan endvidere omfatte håndtering af alarm- og låsesystemer på ejendommene, ligesom det kan omfatte opsyns- og vagtydelser på ejendommene. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   6 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    77310000
     
    Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder, 
    77314000
     
    Vedligeholdelse af arealer, 
    79713000
     
    Vagttjenester, 
    79714000
     
    Overvågningstjenester, 
    90620000
     
    Snerydning, 
    90910000
     
    Rengøring, 
    90911000
     
    Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 
    90911200
     
    Rengøring af bygninger, 
    90911300
     
    Vinduespudsning, 
    98341120
     
    Ejendomsservice 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Vestjylland
     
    (
    DK041
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    15/02/2024 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    14/02/2028 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    10 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    16 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    A. Det er en betingelse for deltagelse i udbuddet, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136. Det er endvidere en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, hvorefter tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs, under insolvens-, likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller have indstillet sin erhvervsvirksomhed. Tilbudsgiver skal som del af sit tilbud vedlægge en udfyldt udgave af det af Finansiel Stabilitet oprettede European Single Procurement Document (ESPD) som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene. Bemærk, at tilbudsgiver i ESPD'ets del III.D skal angive om denne er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 134 a. Tilbudsgiver skal i ESPD'et endvidere angive at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed. Se udbudsbetingelserne for mere information. B. Sammenslutning af virksomheder/konsortier: Hver virksomhed i sammenslutningen skal udfylde et særskilt ESPD med oplysning om udelukkelsesgrundene, som skal indsendes som en del af tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver tildeles kontrakten, skal der indsendes en konsortieerklæring, hvori virksomhederne i sammenslutningen erklærer at hæfte solidarisk over for Finansiel Stabilitet for kontraktens opfyldelse. Se udbudsbetingelserne for mere information. C. Anvendelse af underleverandører: Tilbudsgiver er berettiget til at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten. Hvis tilbudsgiver påtænker at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten, skal navnene på underleverandørerne angives i tilbuddet, samt til hvilke dele af opgaven disse anvendes. Underleverandøren skal ikke udfylde et ESPD. Se udbudsbetingelserne for mere information. D. Den tilbudsgiver, som Finansiel Stabilitet har til hensigt at indgå kontrakt med, skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver og medlemmer af dennes ledelse ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135 og § 137, stk. 1, nr. 2. Som dokumentation herfor skal tilbudsgiver fremlægge: - Danske tilbudsgivere: En serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, der ikke er dateret tidligere end 12 måneder før tilbudsfristens udløb. - Tilbudsgivere etableret i andre EU- eller EØS-lande: Den dokumentation, der er listet i e-Certis, som er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. - Tilbudsgivere fra øvrige lande: Uddrag fra relevante registre eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed. Hvis det pågældende land ikke udsteder certifikater eller dokumenter eller disse ikke dækker alle de relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 eller udelukkelsesperioden på fem år, kan i stedet anvendes erklæring under ed. Såfremt edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land kan anvendes en tro- og love erklæring afgivet for en kompetent myndighed, kompetent faglig organisation eller notar. E. Tilbudsgiver skal som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er et russisk selskab eller et russiske kontrolleret selskab, eller anvender russiske eller russisk kontrollerede støtteenheder eller underleverandører, fremlægge en udfyldt og underskrevet version af den tro- og love-erklæring, der er vedlagt udbudsbetingelserne. Se udbudsbetingelserne for mere information. F. Tilbudsgiver skal som dokumentation for at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 112 af 11. januar 2016 om vagtvirksomhed med senere ændringer, fremlægge sin autorisation eller henvise til en offentlig tilgængelig portal eller hjemmeside, hvor Finansiel Stabilitet kan indhente sådan dokumentation. G. Den forventede værdi af delkontrakten (Rammeaftale 2 - Facility management ydelser i Region Midtjylland) er DKK 10.5 millioner og den maksimale værdi er DKK 16.5 millioner. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Opgaveløsning 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Organisation 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     30 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Titel
   : 
   Rammeaftale 3 - Facility management ydelser i Region Syddanmark 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Denne delkontrakt vedrører en rammeaftale om facility management ydelser i Region Syddanmark i relation til de aktiver, som Finansiel Stabilitet overtager fra minkfølgeerhverv fra den 15. februar 2024. Facility management på de overtagne faste ejendomme kan omfatte indvendig og udvendig vedligeholdelse af ejendommen, f.eks. rengøring, vintersikring, snerydning/saltning, vinduespolering, græsslåning, hækkeklip, beskæring af buske og træer, der kan holde ejendommen i salgbar stand. Facility management kan endvidere omfatte håndtering af alarm- og låsesystemer på ejendommene, ligesom det kan omfatte opsyns- og vagtydelser på ejendommene. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   6 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    77310000
     
    Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder, 
    77314000
     
    Vedligeholdelse af arealer, 
    79713000
     
    Vagttjenester, 
    79714000
     
    Overvågningstjenester, 
    90620000
     
    Snerydning, 
    90910000
     
    Rengøring, 
    90911000
     
    Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 
    90911200
     
    Rengøring af bygninger, 
    90911300
     
    Vinduespudsning, 
    98341120
     
    Ejendomsservice 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Fyn
     
    (
    DK031
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    15/02/2024 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    14/02/2028 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    8 750 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    13 750 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    A. Det er en betingelse for deltagelse i udbuddet, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136. Det er endvidere en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, hvorefter tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs, under insolvens-, likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller have indstillet sin erhvervsvirksomhed. Tilbudsgiver skal som del af sit tilbud vedlægge en udfyldt udgave af det af Finansiel Stabilitet oprettede European Single Procurement Document (ESPD) som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene. Bemærk, at tilbudsgiver i ESPD'ets del III.D skal angive om denne er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 134 a. Tilbudsgiver skal i ESPD'et endvidere angive at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed. Se udbudsbetingelserne for mere information. B. Sammenslutning af virksomheder/konsortier: Hver virksomhed i sammenslutningen skal udfylde et særskilt ESPD med oplysning om udelukkelsesgrundene, som skal indsendes som en del af tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver tildeles kontrakten, skal der indsendes en konsortieerklæring, hvori virksomhederne i sammenslutningen erklærer at hæfte solidarisk over for Finansiel Stabilitet for kontraktens opfyldelse. Se udbudsbetingelserne for mere information. C. Anvendelse af underleverandører: Tilbudsgiver er berettiget til at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten. Hvis tilbudsgiver påtænker at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten, skal navnene på underleverandørerne angives i tilbuddet, samt til hvilke dele af opgaven disse anvendes. Underleverandøren skal ikke udfylde et ESPD. Se udbudsbetingelserne for mere information. D. Den tilbudsgiver, som Finansiel Stabilitet har til hensigt at indgå kontrakt med, skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver og medlemmer af dennes ledelse ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135 og § 137, stk. 1, nr. 2. Som dokumentation herfor skal tilbudsgiver fremlægge: - Danske tilbudsgivere: En serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, der ikke er dateret tidligere end 12 måneder før tilbudsfristens udløb. - Tilbudsgivere etableret i andre EU- eller EØS-lande: Den dokumentation, der er listet i e-Certis, som er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. - Tilbudsgivere fra øvrige lande: Uddrag fra relevante registre eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed. Hvis det pågældende land ikke udsteder certifikater eller dokumenter eller disse ikke dækker alle de relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 eller udelukkelsesperioden på fem år, kan i stedet anvendes erklæring under ed. Såfremt edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land kan anvendes en tro- og love erklæring afgivet for en kompetent myndighed, kompetent faglig organisation eller notar. E. Tilbudsgiver skal som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er et russisk selskab eller et russiske kontrolleret selskab, eller anvender russiske eller russisk kontrollerede støtteenheder eller underleverandører, fremlægge en udfyldt og underskrevet version af den tro- og love-erklæring, der er vedlagt udbudsbetingelserne. Se udbudsbetingelserne for mere information. F. Tilbudsgiver skal som dokumentation for at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 112 af 11. januar 2016 om vagtvirksomhed med senere ændringer, fremlægge sin autorisation eller henvise til en offentlig tilgængelig portal eller hjemmeside, hvor Finansiel Stabilitet kan indhente sådan dokumentation. G. Den forventede værdi af delkontrakten (Rammeaftale 3 - Facility management ydelser i Region Syddanmark) er DKK 8.75 millioner og den maksimale værdi er DKK 13.75 millioner. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Opgaveløsning 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Organisatio 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     30 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0004 
  
 
   
   Titel
   : 
   Rammeaftale 4 - Facility management ydelser i Region Sjælland og Hovedstaden 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Denne delkontrakt vedrører en rammeaftale om facility management ydelser i Region Sjælland og Hovedstaden i relation til de aktiver, som Finansiel Stabilitet overtager fra minkfølgeerhverv fra den 15. februar 2024. Facility management på de overtagne faste ejendomme kan omfatte indvendig og udvendig vedligeholdelse af ejendommen, f.eks. rengøring, vintersikring, snerydning/saltning, vinduespolering, græsslåning, hækkeklip, beskæring af buske og træer, der kan holde ejendommen i salgbar stand. Facility management kan endvidere omfatte håndtering af alarm- og låsesystemer på ejendommene, ligesom det kan omfatte opsyns- og vagtydelser på ejendommene. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   6 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    77310000
     
    Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder, 
    77314000
     
    Vedligeholdelse af arealer, 
    79713000
     
    Vagttjenester, 
    79714000
     
    Overvågningstjenester, 
    90620000
     
    Snerydning, 
    90910000
     
    Rengøring, 
    90911000
     
    Rengøring af boliger, bygninger og vinduer, 
    90911200
     
    Rengøring af bygninger, 
    90911300
     
    Vinduespudsning, 
    98341120
     
    Ejendomsservice 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Bornholm
     
    (
    DK014
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Østsjælland
     
    (
    DK021
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    15/02/2024 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    14/02/2028 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    5 250 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    8 250 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    A. Det er en betingelse for deltagelse i udbuddet, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136. Det er endvidere en betingelse for deltagelse, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, hvorefter tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs, under insolvens-, likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller have indstillet sin erhvervsvirksomhed. Tilbudsgiver skal som del af sit tilbud vedlægge en udfyldt udgave af det af Finansiel Stabilitet oprettede European Single Procurement Document (ESPD) som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene. Bemærk, at tilbudsgiver i ESPD'ets del III.D skal angive om denne er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 134 a. Tilbudsgiver skal i ESPD'et endvidere angive at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed. Se udbudsbetingelserne for mere information. B. Sammenslutning af virksomheder/konsortier: Hver virksomhed i sammenslutningen skal udfylde et særskilt ESPD med oplysning om udelukkelsesgrundene, som skal indsendes som en del af tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver tildeles kontrakten, skal der indsendes en konsortieerklæring, hvori virksomhederne i sammenslutningen erklærer at hæfte solidarisk over for Finansiel Stabilitet for kontraktens opfyldelse. Se udbudsbetingelserne for mere information. C. Anvendelse af underleverandører: Tilbudsgiver er berettiget til at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten. Hvis tilbudsgiver påtænker at anvende underleverandører til udførelse af kontrakten, skal navnene på underleverandørerne angives i tilbuddet, samt til hvilke dele af opgaven disse anvendes. Underleverandøren skal ikke udfylde et ESPD. Se udbudsbetingelserne for mere information. D. Den tilbudsgiver, som Finansiel Stabilitet har til hensigt at indgå kontrakt med, skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver og medlemmer af dennes ledelse ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135 og § 137, stk. 1, nr. 2. Som dokumentation herfor skal tilbudsgiver fremlægge: - Danske tilbudsgivere: En serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, der ikke er dateret tidligere end 12 måneder før tilbudsfristens udløb. - Tilbudsgivere etableret i andre EU- eller EØS-lande: Den dokumentation, der er listet i e-Certis, som er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. - Tilbudsgivere fra øvrige lande: Uddrag fra relevante registre eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed. Hvis det pågældende land ikke udsteder certifikater eller dokumenter eller disse ikke dækker alle de relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 eller udelukkelsesperioden på fem år, kan i stedet anvendes erklæring under ed. Såfremt edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land kan anvendes en tro- og love erklæring afgivet for en kompetent myndighed, kompetent faglig organisation eller notar. E. Tilbudsgiver skal som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er et russisk selskab eller et russiske kontrolleret selskab, eller anvender russiske eller russisk kontrollerede støtteenheder eller underleverandører, fremlægge en udfyldt og underskrevet version af den tro- og love-erklæring, der er vedlagt udbudsbetingelserne. Se udbudsbetingelserne for mere information. F. Tilbudsgiver skal som dokumentation for at have tilladelse til at drive vagtvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 112 af 11. januar 2016 om vagtvirksomhed med senere ændringer, fremlægge sin autorisation eller henvise til en offentlig tilgængelig portal eller hjemmeside, hvor Finansiel Stabilitet kan indhente sådan dokumentation. G. Den forventede værdi af delkontrakten (Rammeaftale 4 - Facility management ydelser i Region Sjælland og Hovedstaden) er DKK 5.25 millioner og den maksimale værdi er DKK 8.25 millioner. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Opgaveløsning 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Organisation 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     30 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    FS Ejendomsselskab A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
   Rammeaftale
   :  
    
    Den maksimale værdi for rammeaftalen
    : 
    16 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Revurderet værdi af rammeaftalen
    : 
    10 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
     
     Officielt navn
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Tilbud
     :  
    
 
     
     Tilbud – Identifikator
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
     : 
     LOT-0001 
    
 
     
     Underentrepriseværdien er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentrepriseprocentdelen er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Kontraktoplysninger
     :  
      
      Identifikator for kontrakten
      : 
      Rammeaftale 1 
     
 
      
      Titel
      : 
      Facility management ydelser i Region Nordjylland 
     
 
      
      Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
      : 
      24/01/2024 
     
 
      
      Dato for indgåelse af kontrakten
      : 
      14/02/2024 
     
 
      
      Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
      : 
      nej 
     
 
      
     
    
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
   Rammeaftale
   :  
    
    Den maksimale værdi for rammeaftalen
    : 
    16 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Revurderet værdi af rammeaftalen
    : 
    10 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
     
     Officielt navn
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Tilbud
     :  
    
 
     
     Tilbud – Identifikator
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
     : 
     LOT-0002 
    
 
     
     Underentrepriseværdien er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentrepriseprocentdelen er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Kontraktoplysninger
     :  
      
      Identifikator for kontrakten
      : 
      Rammeaftale 2 
     
 
      
      Titel
      : 
      Facility management ydelser i Region Midtjylland 
     
 
      
      Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
      : 
      24/01/2024 
     
 
      
      Dato for indgåelse af kontrakten
      : 
      14/02/2024 
     
 
      
      Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
      : 
      nej 
     
 
      
     
    
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
   Rammeaftale
   :  
    
    Den maksimale værdi for rammeaftalen
    : 
    13 750 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Revurderet værdi af rammeaftalen
    : 
    8 750 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
     
     Officielt navn
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Tilbud
     :  
    
 
     
     Tilbud – Identifikator
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
     : 
     LOT-0003 
    
 
     
     Underentrepriseværdien er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentrepriseprocentdelen er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Kontraktoplysninger
     :  
      
      Identifikator for kontrakten
      : 
      Rammeaftale 3 
     
 
      
      Titel
      : 
      Facility management ydelser i Region Syddanmark 
     
 
      
      Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
      : 
      24/01/2024 
     
 
      
      Dato for indgåelse af kontrakten
      : 
      14/02/2024 
     
 
      
      Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
      : 
      nej 
     
 
      
     
    
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0004 
  
 
   
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
   Rammeaftale
   :  
    
    Den maksimale værdi for rammeaftalen
    : 
    8 250 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Revurderet værdi af rammeaftalen
    : 
    5 250 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
     
     Officielt navn
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Tilbud
     :  
    
 
     
     Tilbud – Identifikator
     : 
     Global Security Service ApS 
    
 
     
     Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
     : 
     LOT-0004 
    
 
     
     Underentrepriseværdien er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentrepriseprocentdelen er kendt
     : 
     nej 
    
 
     
     Kontraktoplysninger
     :  
      
      Identifikator for kontrakten
      : 
      Rammeaftale 4 
     
 
      
      Titel
      : 
      Facility management ydelser i Region Sjælland og Region Hovedstaden 
     
 
      
      Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
      : 
      24/01/2024 
     
 
      
      Dato for indgåelse af kontrakten
      : 
      14/02/2024 
     
 
      
      Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
      : 
      nej 
     
 
      
     
    
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     5 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   FS Ejendomsselskab A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   33358628 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Sankt Annæ Plads 13, 2. tv
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København K 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   1250 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Jesper Bruun Eriksen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4546348942 
  
 
   
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Global Security Service ApS 
  
 
   
   Den økonomiske operatørs størrelse
   : 
   sme 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   28899092 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Københavnsvej 263
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Roskilde 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   4000 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Østsjælland
    
   (
   DK021
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   70702230 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Tilbudsgiver 
   
 
    
    Vinder af disse delkontrakter
    : 
    LOT-0001 LOT-0002 LOT-0003 LOT-0004 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0005 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   d9bcb978-aa59-4c46-93b3-de1e5c681292
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   21/02/2024
    
   11:01:09 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
   : 
   21/02/2024
    
   11:01:09 (UTC) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   109693-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   38/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   22/02/2024