23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 229-720888
Offentliggjort
28.11.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Afatek A/S

Lastbiltransport af affaldsforbrændingsslagge


Afatek A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Afatek A/S
CVR-nummer: 15105909
Postadresse: Selinevej 18
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Dyhr-Jensen
E-mail: sdj@afatek.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.afatek.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Offentligt ejet selskab
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Affaldsbehandling og genanvendelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Lastbiltransport af affaldsforbrændingsslagge

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90512000 Transport af affald
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

AFATEK varetager i dag oparbejdning og afsætning af slagge til genanvendelse fra en række forbrændingsanlæg på Sjælland.

Dette udbud omhandler er rammeaftale om transport med lastbil af sorteret affaldsforbrændingsslagge (i det følgende også kaldet ”slagge” eller ”slaggegrus") fra én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland til et anlægsprojekt eller en udskibningshavn øst for Storebælt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 410 745.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
90512000 Transport af affald
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

AFATEK varetager i dag oparbejdning og afsætning af slagge til genanvendelse fra en række forbrændingsanlæg på Sjælland.

Disse udbudsbetingelser gælder for AFATEK A/S’ (i det følgende ”AFATEK” eller ”ordregiver”) udbud af rammeaftale om transport med lastbil af sorteret affaldsforbrændingsslagge (i det følgende også kaldet ”slagge” eller ”slaggegrus") fra én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland til et anlægsprojekt eller en udskibningshavn øst for Storebælt.

Slaggen fra forbrændingsanlæggene sorteres for jern og metaller på AFATEKs plads på Selinevej i København. Den sorterede slagge lægges efter sortering i oplag på én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland. Slaggegruset afsættes herfra til anlægsprojekter som f.eks. veje og pladser. En del af slaggegruset afsættes til anlægsprojekter øst for Storebælt, hvor levering til projekterne sker direkte med lastbil fra AFATEKS pladser på Sjælland, og en anden del af slaggegruset anvendes til anlægsprojekter i Jylland, og udskibes fra en havn på Sjælland.

Rammeaftalen har en varighed på 12 måneder. Den anslåede mængde slaggegrus, der i perioden samlet skal transporteres er 50.000 ton. Den maksimale mængde slaggegrus, der skal transporteres, udgør 70.000 ton. Rammeaftalen udløber, når der er transporteret 70.000 ton slaggegrus eller når der er gået 12 måneder.

AFATEK vil indgå aftale med den vindende tilbudsgiver. Tildelingskriteriet er laveste pris.

Idet der er tale om en rammeaftale, indebærer denne ikke for AFATEK en forpligtelse til indkøb af en specificeret mængde transportydelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 174-547034
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Lastbiltransport af affaldsforbrændingsslagge

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/11/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: DK-MIljø A/S
By: Rønnede
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 410 745.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Værdien angivet i pkt. II.2.6 udgør værdien af den anslåede mængde slaggegrus på 50.000 ton.

--

Tilbudsgivere, der er omfattet af Udbudslovens §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6 er udelukket fra at afgive tilbud. Tilbudsgivere, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbudsforretningen bliver omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. Udbudslovens §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6 er udelukket fra at afgive tilbud, medmindre den pågældende tilbudsgiver indenfor en rimelig tidsramme fastsat af AFATEK har fremlagt dokumentation for at vedkommende er pålidelig, jf. Udbudslovens §138.

_

Som foreløbig dokumentation for tilbudsgiveren ikke er udelukket efter §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6, er det et krav, at tilbudsgiver fremsender et korrekt udfyldt ESPD sammen med tilbuddet.

_

Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. For danske tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, dateret højst 6 måneder fra datoen fra fremlæggelsestidspunktet. Serviceattesten skal omfatte en udtalelse fra de følgende myndigheder:

1. Erhvervsstyrelsen

2. Danmarks Domstole

3. Politiet

4. atp

5. Skatteforvaltningen

_

Derudover skal Tilbudsgiver fremlægge underskrevet erklæring om Rådet forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 (Udbudsbilag 4).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævn for Udbud m.v. § 7, stk. 2, skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/11/2023

Send til en kollega

0.047