Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hillerød Spildevand A/S
HCR Syd 2.0 Systemleverance IFAS
Hillerød Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31592534
Postadresse: Solrødgårds Allé 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: hpr@hfors.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hfors.dk
Del II: Genstand
HCR Syd 2.0 Systemleverance IFAS
Opgaven omfatter udvidelse af kapaciteten til fjernelse af kvælstof gennem etablering af IFAS i forbindelse med udbygning af eksisterende HCR Syd.
Hillerød Kommune
Hillerød Spildevand A/S gennemfører de kommende år en større udvidelse af HCR Syd. I forbindelse med planlagt modtagelse af spildevand fra industrien og Nyt Hospital Nordsjælland har Hillerød Forsyning ansøgt om en ny udledningstilladelse. HCR Syd må ikke øge den nuværende udledning af organisk stof og næringssalte til recipienterne, hvilket betyder, at krav til Total N og Total P i ansøgningen om udledningstilladelse er skærpet ift. nuværende krav. Med nærværende udbud ønsker Hillerød Spildevand A/S at udbyde en systemleverance IFAS i forbindelse med udbygning af eksisterende HCR Syd.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive følgende regnskabsoplysninger for det seneste tilgængelige regnskabsår:
- Egenkapital
- Soliditetsgrad (egenkapital/balancesum)
Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste afsluttede/offentliggjorte regnskabsår som minimum være 8.000.000 DKK.
Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i det seneste afsluttede/offentliggjorte regnskabsår som minimum være på 15%.
Tilbudsgiver bedes i ESPD’et angive oplysninger om sammenlignelige kontrakter afleveret inden for de seneste otte (8) år. Det er valgt at tage hensyn til referencer der er ældre end 5 år for ikke at begrænse konkurrencen unødigt. Ansøger må gerne vedlægge referencerne i et (eller flere) selvstændigt dokument i stedet for. Ordregiver vil dog maksimalt vurdere 3 referencer.
Følgende oplysninger bør angives for hver reference:
a) Ordregivers navn og kontaktperson
b) Udførelsestidspunkt samt tidspunkt for aflevering og garantieftervisning
d) Kontrakt-/entreprisesum
e) Beskrivelse af referencen, hvilken rolle Tilbudsgiver havde samt angivelse af, hvorfor referencen efter Tilbudsgivers opfattelse er relevant i forhold til den udbudte kontrakt
Tilbudsgiver skal have erfaring fra opfyldelse af kontrakt om mindst én opgave vedrørende systemleverance af IFAS, 1) indeholdende såvel design som efterfølgende garantieftervisning, 2) med en entreprisesum på mindst 6.000.000 DKK, og
3) hvor godkendt garantieftervisning er afsluttet inden for de seneste otte (8) år
Kontrakten indeholder sociale klausuler og uddannelsesklausul, jf. kontraktudkast i udbudsmaterialet
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang for tilbudsgiverne til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1 – 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke ansøger, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4 og 5.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, må ansøger ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 vedrørende konkurs mm.
Ansøger udelukkes ikke, såfremt ansøger i overensstemmelse med udbudslovens § 138 om self-cleaning kan dokumentere, at ansøger er pålidelig.
Ansøger må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU-forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands handlinger, der destabilise-rer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 08. april 2022).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud", LBK nr. 593 af 2. juni 2016, med senere ændringer.
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/