23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 215-677449
Offentliggjort
08.11.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Hillerød Spildevand A/S

HCR Syd 2.0 Systemleverance IFAS


Hillerød Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Spildevand A/S
CVR-nummer: 31592534
Postadresse: Solrødgårds Allé 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: hpr@hfors.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hfors.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://bookshelf.ibinder.com/etendering/80dc1e10-0fa5-447f-a1d7-1ab2fb5f65f4/tenders/4MOY1EFOF/public
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://bookshelf.ibinder.com/etendering/80dc1e10-0fa5-447f-a1d7-1ab2fb5f65f4/tenders/4MOY1EFOF/public
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

HCR Syd 2.0 Systemleverance IFAS

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232421 Anlæg til spildevandsbehandling
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven omfatter udvidelse af kapaciteten til fjernelse af kvælstof gennem etablering af IFAS i forbindelse med udbygning af eksisterende HCR Syd.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45232420 Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med spildevandsanlæg
90420000 Behandling af spildevand
90492000 Rådgivning i forbindelse med spildevandsbehandling
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Hillerød Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hillerød Spildevand A/S gennemfører de kommende år en større udvidelse af HCR Syd. I forbindelse med planlagt modtagelse af spildevand fra industrien og Nyt Hospital Nordsjælland har Hillerød Forsyning ansøgt om en ny udledningstilladelse. HCR Syd må ikke øge den nuværende udledning af organisk stof og næringssalte til recipienterne, hvilket betyder, at krav til Total N og Total P i ansøgningen om udledningstilladelse er skærpet ift. nuværende krav. Med nærværende udbud ønsker Hillerød Spildevand A/S at udbyde en systemleverance IFAS i forbindelse med udbygning af eksisterende HCR Syd.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 04/01/2024
Slut: 03/02/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes i ESPD angive følgende regnskabsoplysninger for det seneste tilgængelige regnskabsår:

- Egenkapital

- Soliditetsgrad (egenkapital/balancesum)

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste afsluttede/offentliggjorte regnskabsår som minimum være 8.000.000 DKK.

Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i det seneste afsluttede/offentliggjorte regnskabsår som minimum være på 15%.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes i ESPD’et angive oplysninger om sammenlignelige kontrakter afleveret inden for de seneste otte (8) år. Det er valgt at tage hensyn til referencer der er ældre end 5 år for ikke at begrænse konkurrencen unødigt. Ansøger må gerne vedlægge referencerne i et (eller flere) selvstændigt dokument i stedet for. Ordregiver vil dog maksimalt vurdere 3 referencer.

Følgende oplysninger bør angives for hver reference:

a) Ordregivers navn og kontaktperson

b) Udførelsestidspunkt samt tidspunkt for aflevering og garantieftervisning

d) Kontrakt-/entreprisesum

e) Beskrivelse af referencen, hvilken rolle Tilbudsgiver havde samt angivelse af, hvorfor referencen efter Tilbudsgivers opfattelse er relevant i forhold til den udbudte kontrakt

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have erfaring fra opfyldelse af kontrakt om mindst én opgave vedrørende systemleverance af IFAS, 1) indeholdende såvel design som efterfølgende garantieftervisning, 2) med en entreprisesum på mindst 6.000.000 DKK, og

3) hvor godkendt garantieftervisning er afsluttet inden for de seneste otte (8) år

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder sociale klausuler og uddannelsesklausul, jf. kontraktudkast i udbudsmaterialet

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/12/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 08/12/2023
Tidspunkt: 10:05
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang for tilbudsgiverne til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1 – 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke ansøger, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4 og 5.

I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, må ansøger ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 vedrørende konkurs mm.

Ansøger udelukkes ikke, såfremt ansøger i overensstemmelse med udbudslovens § 138 om self-cleaning kan dokumentere, at ansøger er pålidelig.

Ansøger må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU-forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands handlinger, der destabilise-rer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 08. april 2022).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud", LBK nr. 593 af 2. juni 2016, med senere ændringer.

Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/11/2023

Send til en kollega

0.032