Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=378553&B=SILKEBORGFORSYNING
Udbyder
Silkeborg Spildevand A/S
Rammeaftale vedr. spuling og TV-inspektion for Energi Viborg Vand og Silkeborg Spildevand
Silkeborg Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31857848
Postadresse: Tietgensvej 3
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Schultz
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Telefon: +45 89206400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 258117117
Postadresse: Industrivej 15
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Mandrup
E-mail: pia@energiviborg.dk
Telefon: +45 89292804
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.energiviborg.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedr. spuling og TV-inspektion for Energi Viborg Vand og Silkeborg Spildevand
Rammeaftale for spuling og TV-inspektion af kloakledninger i Viborg og Silkeborg Kommuner for Energi Viborg Vand a/s og Silkeborg Spildevand a/s. Rammeaftalen vedrører opgaver i forbindelse med eksisterende anlæg, nyanlæg og drift. Hovedtjenesteydelserne i forbindelse med opgaven er følgende: *Spuling af hovedledninger *Spuling af stikledninger *TV-inspektion af hovedledninger *TV-inspektion af stikledninger *Brønd- og bygværksinspektion *Rapportering af ovenstående ydelser De stipulerede tjenesteydelser i forbindelse med opgaven er følgende: *Vedligeholdelsestiltag (Rodskæring, affræsning og cutting)
Silkeborg og Viborg kommuner
Rammeaftale for spuling og TV-inspektion af kloakledninger i Viborg og Silkeborg Kommuner for Energi Viborg Vand A/S og Silkeborg Spildevand A/S. Rammeaftalen vedrører opgaver i forbindelse med eksisterende anlæg, nyanlæg og drift.
Da der er tale om et fælles udbud mellem Energi Viborg vand A/S og Silkeborg Spildevand A/s, skal der aftales et samlet tilbud og der findes én vinder. Efterfølgende indgår vinderen rammeaftale med Silkeborg Spildevand A/S om levering af ydelserne i Silkeborg Kommune og rammeaftale med Energi Viborg vand A/S om levering af ydelserne i Viborg Kommune. Rammeaftalen giver ordregiver ret til men ikke pligt til at bestille de ydelser hos entreprenøren, som rammeaftalen omfatter på de vilkår i rammeaftalens løbetid.
Der er således tale om ikke eksklusiv rammeaftale.
Ordregiver har option på forlængelse i 1 gange 12 måneder.
Ordregiver har option på forlængelse i 1 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Via EU Supply skal tilbudsgiver oplyse følgende nøgletal fra det senest tilgængelige årsregnskab:
• Egenkapital
• Soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt x 100)
Der stilles minimumskrav om, at tilbudsgiver har en egenkapital på minimum 5 mio. DKK eller soliditetsgrad på minimum 20 % i det senest tilgængelige årsregnskab.
Via EU Supply skal tilbudsgiver angive følgende for hver reference:
• Kort beskrivelse af opgaven, herunder særligt i hvilket omfang projektet angår spuling af hoved- og/eller stikledninger, TV-inspektion af hoved- og/eller stikledninger samt brønd- og bygværksinspek-tion eller en af de stipulerede opgaver som vedligeholdelse (rodskæring, cutting, affræsning ), lokalisering af skjulte brønde. Derudover angivelse af ledningers dimensioner i de udførte opgaver.
• Honoraret angivet ekskl. moms
• Start- og sluttidspunkt for opgavens udførelse
• Kunden
Tilbudsgiver skal beskrive følgende vedr. det værktøj og materiel, teknisk udstyr og involverede teknikere denne disponere over til opfyldelse af rammeaftalen:
• Antallet af 4-akslede genbrugsvogne og kombivogne (min Euronorm 5)
• Antallet af uddannede spuleoperatører
• Antallet af TV-biler med nødvendigt udstyr til, at der kan udføres DTVK (eller tilsvarende kontrolord-ning) TV- inspektion (min. Euronorm 5)
• Antallet af uddannet DTVK (eller tilsvarende kontrolordning) operatør med gældende certifikat til kontrolordning.
• Antal biler der kan levere TV-inspektioner i HD kvalitet
DTVK er udtryk for Danske TV-inspektørfirmaers Kontrolordning, men ordregiver accepterer således også andre tilsvarende kontrolordnings-/overensstemmelsesvurderingsorganer eller anden passende dokumentation der viser, at tilbuddet lever op til DTVK eller tilsvarende.
Der stilles minimumskrav om, at tilbudsgiver skal kunne påvise mindst én reference inden for hver af følgende referencekategorier:
• spuling og TV-inspektion af hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og byg-værksinspektion og tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år og har et honorar på min. 100.000 DKK, ekskl. moms.
• Spuling og TV-inspektion af små hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt
brønd- og bygværksinspektion og tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år.
o Små hoved- og stikledninger er defineret som ledninger i intervallet ø110 til ø400.
• Spuling og TV-inspektion af store hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og bygværksinspektion og tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år.
o Store hoved- og stikledninger er defineret som ledninger i ø1000 eller større.
Herudover stilles der minimumskrav om, at tilbudsgiver disponerer over følgende materiel og mandskab:
1. Mindst 2 4-akslede genbrugsvogne og mindst 1 kombivogn
2. Mindst 2 uddannede spuleoperatører
3. Mindst 2 stk. TV-biler med nødvendigt udstyr til, at der kan udføres DTVK (eller tilsvarende kontrol-ordning) TV- inspektion i HD kvalitet, samt udstyr til at udføre TV-inspektion af stik på stik
4. Mindst 2 uddannede DTVK (eller tilsvarende kontrolordning) operatør med gældende certifikat til kontrolordning
Del IV: Procedure
Da det er et elektronisk udbud er der ikke mulighed for at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det maksimale forbrug på rammeaftale kan beløb sig til 50% mere end den faktiske tilbudssum inkl. reguleringer.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk