Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/aalborg-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=151800
Udbyder
Aalborg kommune
EU-udbud af kontrakt vedr. levering af opsætning og service på rottespærre på regionale, kommunale og private institutioner i Aalborg Kommune
Aalborg kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Boulevarden 13
By: Aalborg
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Katrine Krog Madsen
E-mail: katrine@aalborg.dk
Telefon: +45 99313131
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af kontrakt vedr. levering af opsætning og service på rottespærre på regionale, kommunale og private institutioner i Aalborg Kommune
Udbuddet vedrører en kontrakt på levering af service og opsætning af rottespærre på regionale, kommunale og private institutioner i Aalborg Kommune.
Aalborg Kommune
Udbuddet vedrører en kontrakt på levering af opsætning og service på rottespærre på regionale, kommunale og private institutioner i Aalborg Kommune.Nedenstående fremgår en oversigt over antal rottespærre og ejendomme, rottesikringen vedrører. Offentlige institutioner: 540 rottespærrer fordelt på 230 ejendommePrivate institutioner: 162 rottespærrer fordelt på 70 ejendommeSygehus Syd og Nord, Aalborg: 90 rottespærrer i alt fordelt på 2 lokaliteterSygehus Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU), Aalborg: Estimerede 340 rottespærre fordelt på 1 lokalitet.Etablering af rottespærre på NAU: Der skal over de næste år etableres rottespærre på NAU. Tidshorisonten er en smule uvis, dvs. det præcise antal rottespærre pr. år, idet byggeriet er underlagt Region Nordjylland, men der skal med sikkerhed etableres rottespærre i ejendommen i kontraktperioden, efterhånden som dele af byggeriet tages i brug.Eksisterende ejendomme skal separatkloakeres som det bliver aktuelt, hvormed der skal opsættes yderligere rottespærre, således at både spildevands- og regnvandsledninger er sikret. Dette er indkalkuleret i ovenstående, idet dette vurderes al være en del af den alm. drift.Der vil kunne komme nye ejendomme til, som skal have opsat rottespærrer, og der vil også være ejendomme hvor driften af institutionen ophører, således at rottespærre skal fjernes. Dette vurderes at være ligeligt fordelt, og dermed ikke er forøgelse af opgaven, eller minimering.
Kontraktperioden kan af Ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 1x 24 måneder.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudsloven §§ 56-57 (LBK nr. 10 af 06/01/2023), hvilket betyder, at enhver, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. udbudsbetingelsernes pt. 5.1 og opfylder angivne mindstekrav, kan afgive tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:- Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv soliditetsgrad for hvert af de foregående 3 (tre) afsluttede regnskabsår ved tidspunktet for tilbudsfristen.- Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for hvert af de foregående 3 (tre) afsluttede regnskabsår ved tidspunktet for tilbudsfristen. - Hvis Tilbudsgiver har gyldig grund til at denne ikke er i stand til at fremlægge den krævede dokumentation, kan Tilbudsgiver godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring.
- Soliditetsgraden skal oplyses for hvert af de foregående 3 (tre) afsluttede regnskabsår ved tidspunktet for tilbudsfristen.- Egenkapitalen skal oplyses for hvert af de foregående 3 (tre) afsluttede regnskabsår ved tidspunktet for tilbudsfristen.- Såfremt der er sket væsentlige ændringer i Tilbudsgivers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal Tilbudsgiver oplyse herom.- Det er et mindstekrav, at Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring (produkt- og ansvarsforsikring samt personskadeforsikring) er på minimum DKK 10 mio.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:- Referenceliste over 2-3 betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år (regnet fra datoen for tilbudsfristens udløb) vedr. levering af service/montering af rottespærre for kommuner eller større virksomheder med kontraktomfang på minimum 300.000 DKK. - Såfremt der ikke er udført sammenlignelige leverancer i de seneste tre (3) år, bedes der laves en beskrivelse af, hvorledes Tilbudsgiveren forventer at løfte opgaven.
- Referenceliste over 2-3 betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år (regnet fra datoen for tilbudsfristens udløb) med beskrivelse af leverancerne, tidspunkt for leverancen og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse.Ved sammenlignelige leverancer forstås, at Tilbudsgiver skal være i besiddelse af de fornødne faglige forudsætninger for udførelse af service/montering af rottespærre samt leve op til lovgivningsmæssige krav for området/branchen og herunder have erfaring med lignende opgaver.Det er et mindstekrav, at ovennævnte beskrivelse af sammenlignelige referencer overholdes. Der skal angives mindst 2 sammenlignelige referencer. Såfremt Tilbudsgiver angiver mere end 3 referencer, vil Ordregiver kun vurdere de 3 først angivne.Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end tre (3) år før tilbudsfristens udløb. For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste tre (3) år, vil Ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som tilbudsgiver har løst inden for de seneste tre (3) år regnet fra tilbudsfristens udløb.Det er Tilbudsgivers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.- Såfremt der ikke er udført sammenlignelige leverancer i de seneste tre (3) år, bedes der laves en beskrivelse af, hvorledes Tilbudsgiveren forventer at løfte opgaven i overensstemmelse med det krævede, jf. udbudsmaterialet i kontraktperioden, herunder at de rette kompetencer er til stede og et antal medarbejdere der kan løfte den samlede opgave fra kontraktstart og gennem hele kontraktperioden.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der skønnes at blive foretaget et udbud igen om 4 år
Der er i forbindelse med opgørelse af den estimerede værdi af udbuddet tillagt en buffer på henholdsvis 10%, hvilket er grundet i forventede prisstigninger.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk