Fakta om udbudet
Udbyder
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55145016
Postadresse: Øster Voldgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1350
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Kjøller
E-mail: fns@geus.dk
Telefon: +45 91333463
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.geus.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)
Projektet ”Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand” (herefter VAP) er et moniteringsprogram, som har to overordnede formål: 1) At undersøge og varsle tidligt om godkendte pesticider eller deres nedbrydningsprodukter udvaskes til ungt grundvand i koncentrationer over grænseværdien. 2) At forbedre og formidle det videnskabelige grundlag til optimering af de danske myndigheders godken-delses- og reguleringsprocedurer af pesticider på baggrund af de indsamlede monitoreringsdata Moniteringsresultaterne anvendes direkte i Miljøstyrelsens regulering af pesticider, hvorfor dokumenteret kvalitetssikring af analysemetoder og -resultater samt lave detektionsgrænser er nødvendige.
København K
Udbuddet omhandler overordnet set følgende aktiviteter:
1) Afhentning af vandprøver og tankblandingsprøver på de seks forsøgsmarker
2) Laboratorieanalyser
3) Afrapportering på baggrund af laboratorieanalyserne
GEUS udfører i samarbejde med Institut for Agroøkologi ved Aarhus Universitet (AGRO) og Miljøstyrelsen (MST) ”Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand” (herefter ”VAP”). VAP har til formål dels at undersøge og varsle tidligt om godkendte pesticider og/eller deres nedbrydningsprodukter udvaskes til ungt grundvand i koncentrationer over kravværdien og dels at forbedre og formidle det videnskabelige grundlag til optimering af de danske myndigheders godkendelses- og reguleringsprocedurer af pesticider på baggrund af de indsamlede monitoreringsdata. Yderligere beskrivelse af opgaven og kravspecifikation findes i udbudsmaterialet.
Der planlægges udtaget maksimalt 720 prøver pr. år. GEUS er dog ikke forpligtet til at aftage en bestemt mængde i aftaleperioden, men det er GEUS' forventning, at der vil blive indkøbt for 3,27 mio. kr. årligt. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvor aftalen vil blive tildelt ved anvendelse af tildelingskriteriet "laveste pris", der findes på baggrund af en evalueringsteknisk pris. Der henvises til udbudsmaterialet for en uddybende beskrivelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)"
CVR-nummer: 28848196
Postadresse: Smedeskovvej 38
By: Galten
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8464
Land: Danmark
E-mail: salg@eurofins.dk
Telefon: +45 70224266
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk