23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 158-502827
Offentliggjort
18.08.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland

Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)


De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
CVR-nummer: 55145016
Postadresse: Øster Voldgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1350
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Kjøller
E-mail: fns@geus.dk
Telefon: +45 91333463
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.geus.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Projektet ”Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand” (herefter VAP) er et moniteringsprogram, som har to overordnede formål: 1) At undersøge og varsle tidligt om godkendte pesticider eller deres nedbrydningsprodukter udvaskes til ungt grundvand i koncentrationer over grænseværdien. 2) At forbedre og formidle det videnskabelige grundlag til optimering af de danske myndigheders godken-delses- og reguleringsprocedurer af pesticider på baggrund af de indsamlede monitoreringsdata Moniteringsresultaterne anvendes direkte i Miljøstyrelsens regulering af pesticider, hvorfor dokumenteret kvalitetssikring af analysemetoder og -resultater samt lave detektionsgrænser er nødvendige.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 13 080 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

København K

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler overordnet set følgende aktiviteter:

1) Afhentning af vandprøver og tankblandingsprøver på de seks forsøgsmarker

2) Laboratorieanalyser

3) Afrapportering på baggrund af laboratorieanalyserne

GEUS udfører i samarbejde med Institut for Agroøkologi ved Aarhus Universitet (AGRO) og Miljøstyrelsen (MST) ”Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand” (herefter ”VAP”). VAP har til formål dels at undersøge og varsle tidligt om godkendte pesticider og/eller deres nedbrydningsprodukter udvaskes til ungt grundvand i koncentrationer over kravværdien og dels at forbedre og formidle det videnskabelige grundlag til optimering af de danske myndigheders godkendelses- og reguleringsprocedurer af pesticider på baggrund af de indsamlede monitoreringsdata. Yderligere beskrivelse af opgaven og kravspecifikation findes i udbudsmaterialet.

Der planlægges udtaget maksimalt 720 prøver pr. år. GEUS er dog ikke forpligtet til at aftage en bestemt mængde i aftaleperioden, men det er GEUS' forventning, at der vil blive indkøbt for 3,27 mio. kr. årligt. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvor aftalen vil blive tildelt ved anvendelse af tildelingskriteriet "laveste pris", der findes på baggrund af en evalueringsteknisk pris. Der henvises til udbudsmaterialet for en uddybende beskrivelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 103-323249
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse
Den ordregivende myndighed vil ikke tildele yderligere kontrakter på baggrund af forhåndsmeddelelsen ovenfor

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende levering af pesticidanalyser til "Varslingssystem for udvaskning af pesticider til grundvand (VAP)"

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/07/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Eurofins Miljø A/S
CVR-nummer: 28848196
Postadresse: Smedeskovvej 38
By: Galten
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8464
Land: Danmark
E-mail: salg@eurofins.dk
Telefon: +45 70224266
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 13 080 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/08/2023

Send til en kollega

0.047