Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=370940&B=VESTFOR
Udbyder
Furesø Kommune
Vindere
Kontrakt om indsamling af affald fra private husstande samt kommunale virksomheder og institutioner i Furesø Kommune
(29.09.2023)
Urbaser A/S
Erhvervsparken 17
4621 Gadstrup
Kontrakt om indsamling af affald fra private husstande samt kommunale virksomheder og institutioner i Furesø Kommune
Furesø Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188327
Postadresse: Stiager 2
By: Værløse
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3500
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibe Blum
E-mail: vdb@vestfor.dk
Telefon: +45 20461918
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.furesoe.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/293501
Del II: Genstand
Kontrakt om indsamling af affald fra private husstande samt kommunale virksomheder og institutioner i Furesø Kommune
Udbuddet vedrører indsamling af madaffald, plast- og mad- og drikkekartonaffald, papiraffald, papaffald, glasaffald, metalaffald, restaffald, farligt affald, tekstilaffald, porcelæn, blød PVC, affald af elektroniske og elektriske produkter, storskrald og haveaffald fra private husstande og kommunale virksomheder og institutioner i Furesø Kommune samt leje af containere. Pt. er ca. 150 virksomheder frivilligt en del af den kommunale ordning for restaffald.
Ordregiver estimerer den samlede kontraktværdi til at udgøre ca. 26.000.000,00 DKK årligt. Den oplyste kontraktværdi er baseret på et skøn over det forventede fremtidige forbrug. Værdien er således vejledende, og Leverandøren er ikke garanteret nogen minimum omsætning. Kontrakten er eksklusiv. For en nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser kan der henvises til Bilag 1, der angiver de krav, som ydelserne skal leve op til.
Udbuddet vedrører indsamling af madaffald, plast- og mad- og drikkekartonaffald, papiraffald, papaffald, glasaffald, metalaffald, restaffald, farligt affald, tekstilaffald, porcelæn, blød PVC, affald af elektroniske og elektriske produkter, storskrald og haveaffald fra private husstande og kommunale virksomheder og in-stitutioner i Furesø Kommune samt leje af containere. Pt. er ca. 150 virksomheder frivilligt en del af den kommunale ordning for restaffald. Ordregiver forventer, at der i kontraktperioden kan blive indført nye ordninger og eller ændringer i de eksisterende ordninger. Ordregiver har besluttet at indgå aftale med I/S Vestforbrænding (herefter Vestforbrænding) om kon-traktstyring af denne kontrakt, hvilket betyder, at en repræsentant fra Vestforbrænding på vegne af Fu-resø Kommune vil varetage den faktiske forvaltningsvirksomhed. Se i øvrigt punkt 8 Behandling af per-sonoplysninger nedenfor. Ordregiver estimerer den samlede kontraktværdi til at udgøre ca. 26.000.000,00 DKK årligt. Den oplyste kontraktværdi er baseret på et skøn over det forventede fremtidige forbrug. Værdien er således vejledende, og Leverandøren er ikke garanteret nogen minimum omsætning. Kontrakten er eksklusiv. For en nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser kan der henvises til Bilag 1, der angiver de krav, som ydelserne skal leve op til.
Ordregiver har en option på 2 x 1 års forlængelse af Kontrakten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet:
• Tilbudsgiver skal som minimum have en gennemsnitlig årsomsætning på 50.000.000 DKK over de seneste 3 disponible regnskabsår
• Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår
• Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv soliditetsgrad for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår. Soliditeten beregnes på følgende måde:
Soliditetsgrad = egenkapital x 100 / samlede aktiver
Se ovenfor
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet:
• Tilbudsgiver skal som minimum angive 3 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfa-ring med at håndtere opgaver af tilsvarende kompleksitet som den udbudte opgave.
• Opgaver af tilsvarende kompleksitet: "Opgaver af tilsvarende kompleksitet" afgrænses ud fra følgende kriterium:
Indsamling af husholdningsaffald i et sammenhængende geografisk område. Ved "et sammenhængende geografisk område" forstås en kommune eller lignende geografisk område.
• Hver reference skal som minimum indeholde en beskrivelse af: Arbejdet/opgaven, det årlige be-løb for udførelsen, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktop-lysninger på kontaktperson).
Oplysning om teknisk og faglig formåen skal angives i ESPD’et.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds kapacitet (”støttende virksomhed”), er det et krav, at den støttende virksomhed opfylder relevante minimumskrav til egnethed.
Relevante minimumskrav omfatter de krav til egnethed, for hvilke tilbudsgiveren støtter sig til.
Se ovenfor
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016
(tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage
fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen
om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for
beslutningen.
Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af
Klagenævnet for Udbud indenfor:
1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om
kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen):
2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt
baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen:
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå
kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de
relevante årsager for beslutningen:
4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres
beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven.
Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere
Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens
§ 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen
tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1).
E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1.
Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i
sektion VI.4.1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk