23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 102-320045
Offentliggjort
30.05.2023
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Udbygning af fjernvarmen i Ishøj

Udbygning af Fjernvarmen i Ishøj i hovedentreprise


Udbygning af fjernvarmen i Ishøj

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udbygning af fjernvarmen i Ishøj
Postadresse: Industrivangen 34
By: Ishøj
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2635
Land: Danmark
Kontaktperson: Rhitpal Kaur Randhawa
E-mail: rhikr@ishoj.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ishoj.dk/borger/bolig/http-ishojvv-dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://my.ibinder.com/etendering/b621259d-c2e4-4f04-893f-c090415f756b/tenders/DSOCKC56W/public
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Artelia A/S
Postadresse: Buddingevej 272
By: Søborg
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontaktperson: Hanni Høj Gharib
E-mail: hhgh@arteliagroup.dk
Telefon: +45 44576000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ibinder.com
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbygning af Fjernvarmen i Ishøj i hovedentreprise

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder - KA01
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbygning af Fjernvarmen i Ishøj i hovedentreprise herunder:

- Udvidelse af forsyningsområde med ca. 9.000 tracemeter hovedledning inkl. stikledninger i 4 delområder (0,1,2 og 4): Industrivangen, Vejlebrovej, Stenbjerggårds Allé, Ørnekærs Vænge/Vibeholms Vænge, Pilegårds Vænge og Vejlebrovej 5-34.

- Etablering af fjernvarmetracé i parkeringsareal under eksisterende jernbanebro.

- Ophængning af fjernvarmerør på betonkonstruktion på en kortere strækning.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Ishøj Kommune, øst for Køge Bugt Motorvejen i følgende områder:

Industrivangen

Vejlebrovej

Stenbjerggårds Allé

Ørnekærs Vænge

Vibeholms Vænge

Pilegårds Vænge

Vejlebrovej 5-34

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ishøj Kommune skal udvide sit forsyningsområde, og kunne tilbyde fjernvarme til flere ejendomme i Ishøj.

I den forbindelse skal der etableres ca. 9.000 tracemeter hovedledning i delområderne 0, 1, 2 og 4, som er omfattet af nærværende hovedentreprise. Herunder skal der etableres fjernvarmetracé i parkeringsareal under eksisterende jernbanebro, samt på en kortere strækning hvor fjernvarmerør ophænges på en eksisterende betonkonstruktion.

Potentialet i nærværende hovedentreprise er ca. 600 nye fjernvarmekunder i de førstkommende to år, hvoraf der forventes ca. 500 ny-tilslutninger. Der gøres opmærksom på, at der alene er tale om forventede mængder af tilslutninger, hvorfor faktiske mængder vil kunne variere iht. betingelserne i kontrakten. Tilslutningernes faktiske omfang bestemmes af antallet af kunder, som tilmelder sig fjernvarmenettet.

Den udbudte opgave indeholder yderligere tilslutning til brønde og pumpestationer, som er bygherreleverancer.

Det kan oplyses, at den udbudte opgave omfatter projektering, og omfanget af denne projektering fremgår af udbudsmaterialets arbejdsbeskrivelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 16
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder minimumskravene til egnethed, vil Ordregiver begrænse antallet af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Kriterier for udvælgelse er udekukkende beskrevet i Udbudsbetingelserne.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Samtlige betingelser for udvælgelse og tildeling er udelukkende beskrevet i Udbudsbetingelserne, som tilgås via linket angivet i denne udbudsbekendtgørelse punkt. 1.3

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med EU’s Forsyningsvirksomhedsdirektiv 2014/25/EU.

Ansøgning om prækvalifikation sker via det fælles europæiske udbudsdokument 'European Single Procurement Document (ESPD), som skal udfyldes af ansøger. Udbuddet indeholder en ESPD-skabelon i filformatet XML, som skal benyttes. Dokumentet er det foreløbige bevis for, at en ansøger opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse.

Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven §§ 134a, 135 og 136.

Ordregiver kan dog ikke udelukke en ansøger, der kan dokumentere sin pålidelighed (”self cleaning”) i henhold til Udbudslovens § 138, stk. 1-3.

For en nærmere forklaring af udelukkelsesgrundene henvises til ovennævnte ESPD-dokument.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der henvises til entreprisekontrakten, som er vedlagt udbuddet.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der henvises til entreprisekontrakten, som er vedlagt udbuddet.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Hvis kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten jf. Udbudsbetingelserne kapitel. 5

Forordning 2022/576, artikel 5 k, er gældende. Forordningen forbyder tildeling af nye offentlige kontrakter med økonomiske aktører i eller med forbindelse til Rusland, hvorfor tilbudsgivere skal underskrive en tro- og loveerklæring.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/06/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 03/07/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Hvis en ansøger baserer sig på andres virksomheders (enhed) økonomiske, finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, skal ansøger aflevere en særskilt udfyldt ESPD, for denne anden virksomhed (enhed).

Hvis ansøger baserer sig på på andre virksomheders økonomiske eller tekniske formåen, skal ansøger ligeledes aflevere en støtteerklæring fra den virksomhed, som ansøger baserer sin økonomiske og/eller tekniske kapacitet på.

Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal hver af deltagere i konsortiet aflevere et komplet udfyldt ESPD-dokument.

Af Udbudsbetingelserne kapitel 5 fremgår egnethed for andres økonomiske aktøres formåen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/05/2023

Send til en kollega

0.047