23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 056-165645
Offentliggjort
21.03.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Nordværk I/S

Udbud sortering og afsætning af indsamlet plast-og metalaffald samt mad- og drikkekartoner


Nordværk I/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nordværk I/S
CVR-nummer: 46076753
Postadresse: Troensevej 2
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Klaus Iversen
E-mail: kri@cowi.com
Telefon: +45 41768414
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nordvaerk.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7221b0ae-5e48-4873-8406-5c25f1d09d66/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7221b0ae-5e48-4873-8406-5c25f1d09d66/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7221b0ae-5e48-4873-8406-5c25f1d09d66/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud sortering og afsætning af indsamlet plast-og metalaffald samt mad- og drikkekartoner

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven omfatter sortering og afsætning af indsamlet plast- og metalaffald samt mad og drikke-kartoner. Den vindende tilbudsgiver forpligter sig samtidigt til at overtage Nordværks eksisterende sorteringsanlæg.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 56 250 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513000 Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter sortering og afsætning af indsamlet plast- og metalaffald samt mad og drikke-kartoner. Den vindende tilbudsgiver forpligter sig samtidigt til at overtage Nordværks eksisterende sorteringsanlæg. Det er et krav,, at affaldet behandles på anlæg inden for EU/EØS, ligesom de udsorterede fraktioner skal afsættes til genanvendelse på certificerede anlæg inden for EU/EØS. Den vindene tilbudsgiver forpligter sig endvidere til at overtage ordregivers eksisterende sorteringsanlæg. Overtagelsen af sorteringsanlægget er omfattet af Virksomhedsoverdragelsesloven..

Tilbudsgiver er berettiget til at lade opgaven omkring håndtering af Ordregivers affald og deraf følgende fraktioner varetage af et eller flere sorterings-/behandlingsanlæg.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2024
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Op til 2 x 12 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede samlede kontraktværdi er for en 3 årig periode. D.v.s. ved fuld udnyttelse af optioner på forlængelse.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse nøgletal ved at udfylde ESPD’et Del IV B i feltet ”Finansielle nøgletal” I feltet ”Nøgletal” angives værdien, og i feltet ”Beskrivelse” angives årstal samt hvilken oplysning, det drejer sig om. (Brug + knappen til at tilføje yderligere nøgletal), .

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiveren skal have en soliditetsgrad på mindst 20 % ved udgangen af det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt eller endeligt vedtaget års-regnskab.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse sine referencer ved at udfylde ESPD’ets Del IV C.

Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:

- Beskrivelse af opgaven og omfanget af denne (årligt behandlet mængde) samt tilbudsgivers rolle i opgaven)

- Perioden for opgavens udførelse

- Ordregiver (navnet på kunden og kontaktperson hos kunden)

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have mindst én reference omfattende behandling af affald i en sammenhængende periode på mindst 12 kalendermåneder indenfor de seneste 5 år regnet fra tilbudsfristen..

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/04/2023
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/04/2023
Tidspunkt: 16:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/03/2023

Send til en kollega

0.047