23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 031-091693
Offentliggjort
13.02.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Kredsløb Affaldsenergi A/S

Vindere

Rammeaftale for vedr. afhentning, transport og behandling af slagge for Kredsløb Affaldsenergi (Energianlæg Skanderborg)

(26.04.2023)
Meldgaard Miljø A/S
Askelund 10
6200 Aabenraa

EU-udbud vedr. afhentning, transport og behandling af slagge for Kredsløb Affaldsenergi (Energianlæg Skanderborg)


Kredsløb Affaldsenergi A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kredsløb Affaldsenergi A/S
CVR-nummer: 40844260
Postadresse: Ølstedvej 20, Lisbjerg
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Jonas Aamøe Laursen
E-mail: joaal@kredslob.dk
Telefon: +45 41857297
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kredslob.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/571d7652-1cd0-4ccb-ac3f-a4ce23950444/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/571d7652-1cd0-4ccb-ac3f-a4ce23950444/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/571d7652-1cd0-4ccb-ac3f-a4ce23950444/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud vedr. afhentning, transport og behandling af slagge for Kredsløb Affaldsenergi (Energianlæg Skanderborg)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter afhentning, transport og behandling af slagge fra Kredsløb Affaldsenergi’ energianlæg i Skanderborg (tidligere Renosyd), over en periode på 2 år startende 1. juni 2023 med udløb den 31. maj 2025 med mulighed for forlængelse.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Kredsløb Energianlæg Skanderborg, Norgesvej 13, DK-8660 Skanderborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter afhentning, transport og behandling af slagge fra Kredsløb Affaldsenergi’ energianlæg i Skanderborg (tidligere Renosyd), over en periode på 2 år startende 1. juni 2023 med udløb den 31. maj 2025 med mulighed for forlængelse.

Perioden fra Rammeaftalen (herefter Aftalen) er underskrevet til arbejdet kan påbegyndes skal bruges som forberedelsesperiode for tjenesteyderen således, at tjenesteyderen er klar til at påbegynde udførelse af ydelserne pr. 1.juni 2023.

Der vil blive indgået aftale med én leverandør til rammeaftalen på basis af udkast til rammeaftale, som findes i bilag 3.

Ordregiver har valgt ikke at opdele delaftalerne yderligere, da man har vurderet, at der kan opnås stordriftsfordele ved at gennemfører udbuddet med denne opdeling.

Den årlige produktion af slagge estimeres at blive 11.000 tons svarende til ca. 30 ton pr. dag.

Der må påregnes udsving som følge af driftsmæssige forhold som planlagte og ikke-planlagte driftstop, hvorved leverandøren må acceptere større eller mindre leverancer i dele af aftaleperioden.

Sortering og omlastning af slagge må ikke ske på Ordregivers adresse.

For en nærmere beskrivelse af udbuddets omfang henvises til Bilag 1 - Kravspecifikation..

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kredsløb kan forlænge Aftalen helt eller delvist og ad flere omgange i op til 24 måneder (2 år) på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Tjenesteyderen senest 1 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale ramme for rammeaftalen er det anslåede årlige forbrug tillagt 25 %.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regn-skabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.

Mindstekrav: Udbyder accepterer kun tilbud fra leverandører, som

• Har en omsætning på minimum 10 mio. danske kr. ekskl. moms pr. år i hvert af de sene-ste 2 afsluttede regnskabsår,

• Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Har en omsætning på minimum 10 mio. danske kr. ekskl. moms pr. år i hvert af de sene-ste 2 afsluttede regnskabsår,

• Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

• Udbyder accepterer kun tilbud fra leverandører, som i ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.

Der skal angives minimum 1 og maksimalt 3 referencer. Såfremt Tilbudsgiver fremsender mere end 3 referencer, vurderer Udbyder kun på de første 3 referencer angivet i ESPD.

Med ”lignende opgaver” menes opgaver med håndtering, transport og sortering af slagge fra forbrænding af affald fra et kraftvarmeværk.

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren/leverandøren har 1 lignende reference.

Referencelisten bør for hver reference som minimum indeholde følgende oplysninger:

• Navn på ordregiver/kunde og kontaktperson hos ordregiver/kunde,

• Kort og præcis opgavebeskrivelse, herunder angivelse af:

• Hvilke typer af opgaver, der er/var indeholdt i referenceopgaven og ift. hvilken type af anlæg,

• Om der er/var tale om en enkeltstående leverance eller en løbende leverance,

• Udførelsesperiode,

• Kontraktsum.

Referencer må ikke være mere end 3 år gamle (regnet fra fristen for afgivelse af tilbud, jf. afsnit 1.7 ovenfor). Kun referencer for færdiggjorte og afsluttede opgaver/projekter eller dele af opgaver/projekter, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, vil indgå i egnethedsvurderingen.

Udbyder vil i forbindelse med egnethedsvurdering forbeholde sig ret til at følge op på de anførte referencer via den oplyste kontaktperson.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

et er et mindstekrav, at tilbudsgiveren/leverandøren har 1 lignende reference

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 10/03/2023
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 10/03/2023
Tidspunkt: 23:59
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Det vil ikke være muligt at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/02/2023

Send til en kollega

0.031