Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Trafikselskabet Movia
EU udbud: Facility Management (FM) på Movias chaufførlokationer
Trafikselskabet Movia
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: GL. Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Jannik Krag
E-mail: jka@moviatrafik.dk
Telefon: +45 51307118
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/192128582.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.moviatrafik.dk/omos/Pages/Omos.aspx
Del II: Genstand
EU udbud: Facility Management (FM) på Movias chaufførlokationer
Movia ønsker at indgå en FM aftale på henholdsvis soft & hard området og aftalen opdeles derved i delaftaler.
En leverandør kan vinde en eller begge delaftaler.
Aftalen vedrørende drift og vedligehold af 99 chaufførlokationer hvor chaufførerne holder pause. Lokationerne er fordel på Sjælland, Lolland-Falster og Møn.
Aftalen er gældende for 12 måneder. Samtidig med at 12 måneders aftalen er i drift, vil Movia udbyde en ny aftale som vil gælde efter 12 måneders aftalen. Denne aftale forventes at gælde for 6-8 år.
Soft FM består af følgende serviceopgaver:
Fast rengøring (daglig eller ugentlig rengøring samt periodisk rengøring)
Måtter, hygiejne og forbrugsvarer
Hovedrengøring
Vinduespolering
Trappevask
Vedligehold af gulve
Affaldssortering
Tømning af udendørs askebæger
Vinterberedskab
Vedligehold af vilde arealer
Movia vil prækvalificere 4 ansøgere på denne delaftale.
Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave.
Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet.
Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter plan-lagte opgaver som akutte opgaver (udkald).
Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022.
Soft FM består af følgende serviceopgaver:
Servicetelefon: Modtagelse af fejl og mangler
Akuttelefon
Handyman
Bygningsvedligehold, herunder
Bygning udvendig
Udvendige installationer og øvrigt eksteriører
Hegn (kun Nørreport)
Indvendigt bygningsvedligehold
Skadedyrsbekæmpelse
Teknisk vedligehold
Tilkøbsydelser
Movia vil prækvalificere 4 ansøgere.
Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave.
Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet.
Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter plan-lagte opgaver som akutte opgaver (udkald).
Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være optaget i et handelsregister som CVR registeret eller lignende udenlandsk register
Mindstekrav: En soliditetsgrad på 10% i seneste årsregnskab
Movia vil prækvalificere 4 ansøgere for hver delaftale. Ansøger kan søge om prækvalifikation på begge delaftaler. Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave. Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet. Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter planlagte opgaver som akutte opgaver med udkald. Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne
Delaftale 1, Soft FM.
Erfaring fra mindst 3 tilsvarende opgaver. Hermed forstås opgaver omfattet af ydelserne. 1) indvendig rengøring, 2) vinduespolering, 3) vinterberedskab og 4) vedligehold af vilde arealer. Erfaringen skal hidrøre fra både planlagte opgaver og akutte opgaver (udkald).
Referencerne skal samlet set omfatte ydelser fra alle kategorier såvel planlagte opgaver som akutte opgaver (udkald).
Referencerne skal angå opgaver udført indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.
Delaftale 2, Hard FM.
Erfaring fra mindst 3 tilsvarende opgaver. Hermed forstås opgaver omfattende ydelser indenfor fagene: 1) el, 2) VVS, 3) maler, 4) tømrer og snedker 5) handyman samt 6) servicering af tekniske anlæg som køle- og ventilationsanlæg. Erfaringen skal hidrøre fra både planlagte opgaver og akutte opgaver (udkald).
Referencerne skal samlet set omfatte ydelser fra alle kategorier såvel planlagte opgaver som akutte opgaver (udkald).
Referencerne skal angå opgaver udført indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.
Der skal angives følgende oplysninger for hver reference:
Navn på kunden
Kort beskrivelse af tilbudsgivers leverance
Tidspunkt for levering
Kontraktgenstand
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Ordregiver vil i givet fald forud for indlevering af første opdaterede forhandlingstilbud oplyse, hvis Ordregiver har til hensigt at begrænse antallet af tilbudsgivere i det tilfælde, at Ordregiver ikke foretager tildeling på baggrund af det opdaterede tilbud.
Begrænsningen vil ske derved, at Ordregiver evaluerer modtagne opdaterede forhandlingstilbud ved anvendelse af tildelingskriteriet fastsat i udbudsbetingelserne og begrænser på grundlag af denne evaluering antallet af tilbudsgivere, der fortsat skal deltage i forhandlingerne.
Begrænsninger i antallet af tilbudsgivere kan ikke føre til, at færre end 2 tilbudsgivere opfordres til at afgive endeligt tilbud.
Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022. Leverandøren skal i udførelsen af kontrakten anvende personer under oplæring i overensstemmelse med kontrakten.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk