23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 239-688253
Offentliggjort
12.12.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Trafikselskabet Movia

EU udbud: Facility Management (FM) på Movias chaufførlokationer


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Trafikselskabet Movia
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: GL. Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Jannik Krag
E-mail: jka@moviatrafik.dk
Telefon: +45 51307118
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/192128582.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.moviatrafik.dk/omos/Pages/Omos.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/192128582.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/192128582.aspx
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU udbud: Facility Management (FM) på Movias chaufførlokationer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90911000 Rengøring af boliger, bygninger og vinduer
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Movia ønsker at indgå en FM aftale på henholdsvis soft & hard området og aftalen opdeles derved i delaftaler.

En leverandør kan vinde en eller begge delaftaler.

Aftalen vedrørende drift og vedligehold af 99 chaufførlokationer hvor chaufførerne holder pause. Lokationerne er fordel på Sjælland, Lolland-Falster og Møn.

Aftalen er gældende for 12 måneder. Samtidig med at 12 måneders aftalen er i drift, vil Movia udbyde en ny aftale som vil gælde efter 12 måneders aftalen. Denne aftale forventes at gælde for 6-8 år.

  

Tryk her https://permalink.mercell.com/192128582.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Facility Mangement (FM) Soft - chaufførlokationer
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911000 Rengøring af boliger, bygninger og vinduer
77314000 Vedligeholdelse af arealer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Soft FM består af følgende serviceopgaver:

Fast rengøring (daglig eller ugentlig rengøring samt periodisk rengøring)

Måtter, hygiejne og forbrugsvarer

Hovedrengøring

Vinduespolering

Trappevask

Vedligehold af gulve

Affaldssortering

Tømning af udendørs askebæger

Vinterberedskab

Vedligehold af vilde arealer

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere 4 ansøgere på denne delaftale.

Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave.

Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet.

Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter plan-lagte opgaver som akutte opgaver (udkald).

Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Facility Management (FM) hard, chaufførlokationer
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50730000 Reparation og vedligeholdelse af køleanlæg
45331210 Arbejde i forbindelse med ventilationsanlæg
45422000 Tømrer- og snedkerarbejde
45440000 Maler- og glarmesterarbejde
45330000 Blikkenslagerarbejde
98341120 Ejendomsservice
65320000 Drift af elektriske anlæg
45259300 Reparation og vedligeholdelse af varmeanlæg
50700000 Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Soft FM består af følgende serviceopgaver:

Servicetelefon: Modtagelse af fejl og mangler

Akuttelefon

Handyman

Bygningsvedligehold, herunder

Bygning udvendig

Udvendige installationer og øvrigt eksteriører

Hegn (kun Nørreport)

Indvendigt bygningsvedligehold

Skadedyrsbekæmpelse

Teknisk vedligehold

Tilkøbsydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere 4 ansøgere.

Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave.

Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet.

Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter plan-lagte opgaver som akutte opgaver (udkald).

Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal være optaget i et handelsregister som CVR registeret eller lignende udenlandsk register

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav: En soliditetsgrad på 10% i seneste årsregnskab

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Movia vil prækvalificere 4 ansøgere for hver delaftale. Ansøger kan søge om prækvalifikation på begge delaftaler. Ordregiver vil udvælge de 4 egnede ansøgere på hver delaftale, der demonstrerer den bedste og mest relevante erfaring i sammenligning med Movias opgave. Det vil derfor vægte højt hvis referencerne indeholder opgaveløsninger med alle de ydelser som Movia har beskrevet. Det vil derfor vægte højt hvis alle referencerne både omfatter planlagte opgaver som akutte opgaver med udkald. Det vil vægte positivt jo højere kontaktværdi der gælder for referencerne

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Delaftale 1, Soft FM.

Erfaring fra mindst 3 tilsvarende opgaver. Hermed forstås opgaver omfattet af ydelserne. 1) indvendig rengøring, 2) vinduespolering, 3) vinterberedskab og 4) vedligehold af vilde arealer. Erfaringen skal hidrøre fra både planlagte opgaver og akutte opgaver (udkald).

Referencerne skal samlet set omfatte ydelser fra alle kategorier såvel planlagte opgaver som akutte opgaver (udkald).

Referencerne skal angå opgaver udført indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.

Delaftale 2, Hard FM.

Erfaring fra mindst 3 tilsvarende opgaver. Hermed forstås opgaver omfattende ydelser indenfor fagene: 1) el, 2) VVS, 3) maler, 4) tømrer og snedker 5) handyman samt 6) servicering af tekniske anlæg som køle- og ventilationsanlæg. Erfaringen skal hidrøre fra både planlagte opgaver og akutte opgaver (udkald).

Referencerne skal samlet set omfatte ydelser fra alle kategorier såvel planlagte opgaver som akutte opgaver (udkald).

Referencerne skal angå opgaver udført indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.

Der skal angives følgende oplysninger for hver reference:

Navn på kunden

Kort beskrivelse af tilbudsgivers leverance

Tidspunkt for levering

Kontraktgenstand

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/01/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 12/01/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver forbeholder sig ret til under forhandlingsforløbet at begrænse antallet af tilbudsgivere i forhandlingerne. Begrænsningen kan tidligst ske på grundlag af første opdaterede forhandlingstilbud. Ordregiver vil i givet fald forud for indlevering af første opdaterede forhandlingstilbud oplyse, hvis Ordregiver har til hensigt at begrænse antallet af tilbudsgivere i det tilfælde, at Ordregiver ikke foretager tildeling på baggrund af det opdaterede tilbud.

Begrænsningen vil ske derved, at Ordregiver evaluerer modtagne opdaterede forhandlingstilbud ved anvendelse af tildelingskriteriet fastsat i udbudsbetingelserne og begrænser på grundlag af denne evaluering antallet af tilbudsgivere, der fortsat skal deltage i forhandlingerne.

Begrænsninger i antallet af tilbudsgivere kan ikke føre til, at færre end 2 tilbudsgivere opfordres til at afgive endeligt tilbud.

Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022. Leverandøren skal i udførelsen af kontrakten anvende personer under oplæring i overensstemmelse med kontrakten.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/12/2022

Send til en kollega

0.062