23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 235-676745
Offentliggjort
06.12.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Køge Fjernvarme c/o VEKS

Køge Fjernvarme - K02


Køge Fjernvarme c/o VEKS

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Køge Fjernvarme c/o VEKS
CVR-nummer: 69330428
Postadresse: hela@damgaard-ri.dk
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Henning Staugaard Lambertsen
E-mail: hela@damgaard-ri.dk
Telefon: +45 46320470
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.veks.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=347871&B=DRI
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=347871&B=DRI
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Køge Fjernvarme - K02

Sagsnr.: 108-1264
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører udførelse af jord-, beton-, belægnings-, montage- og smedearbejde, samt levering af præisolerede fjernvarmerør og komponenter. Arbejdet udføres primært i forbindelse med konvertering af naturgaskunder til fjernvarme. Det geografiske omfang er beskrevet i det øvrige udbudsmateriale. Kontrakten omfatter ud over aktiviteter på selve arbejdsstedet også ydelser såsom indhentning af gravetilladelser, kontakt til vejmyndigheder, kontakt til berørte kunder, kontakt til politi, kontakt til berørte myndigheder, rørstatiske beregninger, mv.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 400 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Hovedudførelsessted:

Køge

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører udførelse af jord-, beton-, belægnings-, montage- og smedearbejde, samt levering af præisolerede fjernvarmerør og komponenter. Arbejdet udføres primært i forbindelse med konvertering af naturgaskunder til fjernvarme. Det geografiske omfang er beskrevet i det øvrige udbudsmateriale. Kontrakten omfatter ud over aktiviteter på selve arbejdsstedet også ydelser såsom indhentning af gravetilladelser, kontakt til vejmyndigheder, kontakt til berørte kunder, kontakt til politi, kontakt til berørte myndigheder, rørstatiske beregninger, mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 400 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2023
Slut: 01/05/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er tale om en rammeaftale hvor der løbende indgås rekvisitioner / delaftaler. Bygherre forpligter sig kun for arbejder i indgået rekvisitioner.

Rammeaftalen / kontrakten forlænges årligt frem til afslutning af projekt 20-12-2026.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Bygherre stiller følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:

Ansøger har som minimum opstartet eller udført 5 lignende projekter i løbet af de seneste fem år. Ved lignende projekter forstås projekter inden for etablering/konvertering af fjernvarmearbejder eller andre infrastrukturprojekter. Det vægter positivt, at referencerne er inden for fjernvarmearbejde og det vægtes derudover også positivt at omsætning i projekterne er af en betydelig størrelse, læs des tættere på omsætningsniveau med nærværende udbygning des mere positivt. Bygherre er klar over at der ikke har været mange større fjernvarmeudbygninger de seneste 5 år, men det er positivt at kunne fremvise referencer med både fjernvarmearbejder og større projekter.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Bygherre stiller følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:

Ansøger har som minimum en samlet årlig omsætning på 200 millioner DKK det senest disponible regnskabsår. Udfyldes i ESPD Årsomsætning, del IV, rubrikken ”Samlet årsomsætning”

Ansøger har som minimum en solidaritetsgrad på 20% i det senest disponible regnskabsår. Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger har som minimum en samlet årlig omsætning på 200 millioner DKK det senest disponible regnskabsår. Udfyldes i ESPD Årsomsætning, del IV, rubrikken ”Samlet årsomsætning”

Ansøger har som minimum en solidaritetsgrad på 20% i det senest disponible regnskabsår. Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger har som minimum opstartet eller udført 5 lignende projekter i løbet af de seneste fem år. Ved lignende projekter forstås projekter inden for etablering/konvertering af fjernvarmearbejder eller andre infrastrukturprojekter. Det vægter positivt, at referencerne er inden for fjernvarmearbejde og det vægtes derudover også positivt at omsætning i projekterne er af en betydelig størrelse, læs des tættere på omsætningsniveau med nærværende udbygning des mere positivt. Bygherre er klar over at der ikke har været mange større fjernvarmeudbygninger de seneste år, men det er positivt at kunne fremvise referencer med både fjernvarmearbejder og større projekter.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Angivet i AB18

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Angivet i AB18

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Rammeaftale med rekvisitioner

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/01/2023
Tidspunkt: 23:55
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 11/01/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2022

Send til en kollega

0.047