Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/834091ae-063b-456a-892e-e00d9a3113e9/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Vindere
(18.01.2023)
Kosan Gas A/S
Hasselager Centervej 19-21
8260 Viby J
Tankgas til TE Arena
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Holm Gregersen
E-mail: morgr@odense.dk
Telefon: +45 51155845
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Tankgas til TE Arena
Levering af tankgas til opvarmning af TE Arena i Odense
TE Arena Bolbro Parken, Thorvalds Vænge 9, 5200 Odense V
Udbuddet omfatter leverance af tankgas til opvarmning af TE Arena samt opstilling og udlejning af gastank.
Ordregiver skal i vinterperioden have opvarmet cykelarenaen, TE Arena, beliggende, Thorvalds Vænge 9, 5200 Odense V. TE Arena er en overdækket cykelbane med atletikfaciliteter i midten. Arenaen er omkring 7.000 kvm stor og er overdækket af en tekstildug, som sikrer, at der kan afholdes arrangementer hele året rundt.
Til opvarmning af arenaen, skal Leverandøren i hele aftaleperioden levere tankgas, til opfyldelse af Ordregivers behov, jf. nedenfor.
Leverandøren skal levere og installere en overjordisk standard gastank på minimum 11 m3 og maksimum 20 m3. Leverandøren har valgfrihed til at levere en gastank indenfor dette interval. Gastanken som Leverandøren stiller til rådighed, lejes af Ordregiver i hele aftaleperioden.
Derudover skal Leverandøren i hele aftalens løbetid påfylde tankgas på tanken og sikre drift, vedligeholdelse og servicering af gastanken samt de af Leverandørens installationer, forbundet hermed.
Der vil hovedsageligt være tale om opvarmning af arenaen i perioden fra den 1. oktober til den 31. marts, kaldet driftsperioden, men der kan være behov for opvarmning og dermed behov for levering af tankgas udover denne periode. Uanset tidspunktet for levering af tankgas, betales Leverandøren i henhold til de afgivet priser, jf. Udbudsbilag 2 – Tilbudsliste.
Levering og opstilling af gastank
Leverandøren skal levere og installere en overjordisk gastank. Ordregiver etablerer fundament forud for leveringen. Tanken skal være driftsklar i forbindelse med opstart af kontrakten, og senest på dagen for aftalens ikrafttræden. Det påhviler Leverandøren at foretage tests forud for driftsstart for at sikre den fulde konditionsmæssige levering.
Endvidere påhviler det Ordregiver og Leverandør at samarbejde med eksisterende leverandør om at en evt. udskiftning af gastanken, sker så gnidningsløst som muligt for Ordregiver og til absolut minimum gene for brugerne af TE Arena.
Leverandøren skal forestå selve etableringen af gastanken, herunder tilslutning af rør til eksisterende installationer i umiddelbar tilknytning til tanken.
Levering af gas (propan)
Leverandøren skal i hele aftaleperioden sørge for levering af tankgas til den opstillede gastank. Gassen skal opfylde gældende lovkrav og kan være ren propan, eller en blanding af propan og butan.
Der forventes et forbrug på ca. 90 ton gas pr. år. Det forventede estimat er således ikke bindende for Ordregiver.
Såfremt der forekommer driftstop eller nedlukning af gastanken i driftsperioden, skal Leverandøren stille en nødforsyning til rådighed, til sikring af Ordregivers behov for opvarmning, medmindre nedlukning skyldes Ordregiver.
Drift og vedligeholdelse
Vedligeholdelse og reparationer foretages af Leverandøren, som senest dagen før service udføres underrette Ordregivers daglige kontaktperson telefonisk om den kommende reparation og service. Leverandørens udgifter til vedligeholdelse og reparationer mv. skal være indeholdt i prisen.
Da dette er et genudbud, skal udskiftning af gastank koordineres med eksisterende leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal selv tilladelsesmæssigt og lovgivningsmæssigt kunne udføre servicen og derfor være i besiddelse af nødvendige tilladelser samt uddannelser.
Der er ikke opstillet specifikke krav om økonomisk formåen.
Leverandøren skal være i besiddelse af alle fornødne tilladelser og lovgivningsmæssigt selv kunne udføre servicen hvorfor leverandørvirksomheden skal være i besiddelse af nødvendige tilladelser samt uddannelser.
Aftalevilkår fremgår af udkast til rammeaftalen
Del IV: Procedure
Rammeaftalen har en løbetid på 4 år uden mulighed for forlængelse.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk