23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 089-245369
Offentliggjort
06.05.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Gentofte Gladsaxe Fjernvarme

Rammeudbud for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe


Gentofte Gladsaxe Fjernvarme

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gentofte Gladsaxe Fjernvarme
CVR-nummer: 39272091
Postadresse: Ørnegårdsvej 17
By: Gentofte
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2820
Land: Danmark
Kontaktperson: Johnny Baastrup Andersen
E-mail: jjd@ggfjernvarme.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ggfjernvarme.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=331102&B=DRI
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Damgaard Rådgivende Ingeniører
Postadresse: Algade 43
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Henning Lambertsen
E-mail: hela@damgaard-ri.dk
Telefon: +45 29252157
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.damgaard-ri.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=331102&B=DRI
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeudbud for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe

Sagsnr.: 0371-1258
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232000 Arbejder og følgearbejder i forbindelse med rørledninger og kabler
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører udførelse af jord-, beton- og belægningsarbejdet, smede- og montagearbejdet samt rørleverance for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 1
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeudbud for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
44163121 Varmerør
44162100 Leverancer til rørsystemer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Gentofte og Gladsaxe

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører udførelse af jord-, beton- og belægningsarbejdet, smede- og montagearbejdet samt rørleverance for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe.

Udbuddet omfatter etablering af forsynings- og stikledninger til nye fjernvarmekunder i dimensioner op til DN 80 i hele Ordregivers eksisterende forsyningsområde.

Udover aktiviteter på selve arbejdsstedet, omfatter arbejdet også ydelser såsom indhentning af gravetilladelser, kontakt til vejmyndigheder, kontakt til berørte kunder, kontakt til politi, trafikselskaber kontakt til øvrige berørte myndigheder, mv.

Arbejdet udbydes som en rammeaftale for 2 år med option på forlængelse i op til 6 x 1 år.

Første periode er 12.08.2022 til 11.08.2024.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 12/08/2022
Slut: 11/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er option på forlængelse i op til 6 x 1 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt antallet af ansøgere, der lever op til egnethedskravene, overstiger det antal, som

Ordregiver ønsker at prækvalificere, gennemføres der en udvælgelse af de egnede ansøgere.

Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på Ansøgerens tekniske og faglige formåen i henhold til punkt 2.3.3 i udbudsbetingelserne;

- Ansøgers erfaringer med 5 anlægsprojekter indenfor de seneste 5 år.

Ordregiver foretager en samlet vurdering af dette kriterium, idet det vil blive vurderet positivt;

• At referencerne er en rammeaftale

• At entreprisesummen i referenceprojekterne er større end 10 mio. kr.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udførelse af slidlagsarbejder 1 år efter

retablering.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Arbejderne udbydes i to rammeaftaler med følgende fordeling;

- Rammeaftale A Ca. 70 % af de samlede årlige rekvirerede flyverstik

- Rammeaftale B Ca. 30 % af de samlede årlige rekvirerede flyverstik

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeudbud for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
44163121 Varmerør
44162100 Leverancer til rørsystemer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Gentofte og Gladsaxe

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører udførelse af jord-, beton- og belægningsarbejdet, smede- og montagearbejdet samt rørleverance for etablering af flyverstik i Gentofte og Gladsaxe.

Udbuddet omfatter etablering af forsynings- og stikledninger til nye fjernvarmekunder i dimensioner op til DN 80 i hele Ordregivers eksisterende forsyningsområde.

Udover aktiviteter på selve arbejdsstedet, omfatter arbejdet også ydelser såsom indhentning af gravetilladelser, kontakt til vejmyndigheder, kontakt til berørte kunder, kontakt til politi, trafikselskaber kontakt til øvrige berørte myndigheder, mv.

Arbejdet udbydes som en rammeaftale for 2 år med option på forlængelse i op til 6 x 1 år.

Første periode er 12.08.2022 til 11.08.2024.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 12/08/2022
Slut: 11/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er option på forlængelse i op til 6 x 1 år.

II.2.9)</span>Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt antallet af ansøgere, der lever op til egnethedskravene, overstiger det antal, som

Ordregiver ønsker at prækvalificere, gennemføres der en udvælgelse af de egnede ansøgere.

Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på Ansøgerens tekniske og faglige formåen i henhold til punkt 2.3.3 i udbudsbetingelserne;

- Ansøgers erfaringer med 5 anlægsprojekter indenfor de seneste 5 år.

Ordregiver foretager en samlet vurdering af dette kriterium, idet det vil blive vurderet positivt;

• At referencerne er en rammeaftale

• At entreprisesummen i referenceprojekterne er større end 10 mio. kr.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udførelse af slidlagsarbejder 1 år efter

retablering.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Arbejderne udbydes i to rammeaftaler med følgende fordeling;

- Rammeaftale A Ca. 70 % af de samlede årlige rekvirerede flyverstik

- Rammeaftale B Ca. 30 % af de samlede årlige rekvirerede flyverstik

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Jf. udbudsmaterialet

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende

Ansøgers økonomiske og finansielle formåen:

- Samlet årsomsætning for anlægsarbejder det seneste disponible regnskabsår.

- Solidaritetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Omsætnings minimum for anlægsarbejder på 25 mio. DKK det seneste disponible

regnskabsår.

- En solidaritetsgrad på 20 % i det seneste disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal fremsende referencer til at oplyse følgende vedrørende Ansøgers tekniske og

faglige formåen;

- Beskrivelse af Ansøgers erfaringer med 5 anlægsprojekter indenfor de seneste 5 år.

Hver reference skal indeholde:

- En kort overordnet beskrivelse af opgaven

- Oplysninger om kunden

- Ansøgerens rolle på opgaven

- Entreprisesum ekskl. moms

- Start- og slutdato.

Ansøger skal ikke skrive oplysningerne om teknisk og faglig formåen ind under ESPD-

dokumentet, Del IV, pkt. C, men vedlægge referencerne som bilag til ansøgningen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Ansøger har minimum opstartet eller udført 5 anlægsprojekter i løbet af de seneste 5 år.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Såfremt Ansøger er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §

135-136, eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, vil

Ansøgeren blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Jf. udbudsmaterialet

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Jf. udbudsmaterialet

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ansøger kan basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, og/eller tekniske og faglige formåen for at opfylde kriterierne for prækvalifikation. Ansøger skal anføre hvilke forhold, som Ansøgeren baserer sin egnethed på samt i hvilket omfang den støttende enhed stiller disse ressourcer til rådighed. Ansøger skal dokumentere via støtteerklæringen, at Ansøgeren råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen fra den støttende enhed. De støttende enheder, som Ansøger baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, skal påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten.

Er Ansøger et konsortium, skal der fremlægges en konsortieerklæring og konsortiemedlemmerne skal udpege en fælles repræsentant, som med bindende virkning er bemyndiget til at repræsentere ansøgerne.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der indgår sociale og opfordringsklausuler i kontrakten.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/06/2022
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 07/06/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/05/2022

Send til en kollega

0.047